Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

LPG opłacalność? zobaczcie sami i zadecydujcie ;]


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
121 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 07.08.2012

Auto kolegi Honda Accord 2.0 2006
przebieg 197kkm na gazie od 180
olej shell 5w/30
Instalacja gazowa jedna z lepszych jakie była zakładana


1.STAG 300 plus
2.Wtryski Hana 2000 zielone
3.Reduktor AC R-01
4.Filtr FL 02
5.Okablowanie FARO
6.Butla Stako 53l
CENA 2930zł

UWAGA ZAZNACZAM ZE TO NIE MOJA OPINIA TYLKO MOJEGO KOLEGI WIEC LPG MANIAKÓW PROSZĘ o litość :D

Obliczenia marcinka który jest właścicielem Hondziny maniakiem matematyki i musi wszystko zapisywać
Cena benzyny i gazu subiektywna także proszę nie wyskakiwać z głupi hasłami ze gaz tańszy itp starał sie chłopak jak mógł i takie obliczenia mi dał i prosił o dodanie na forum :]

Przewidywalny przebieg to 20kk rocznie
średnie roczne spalanie wynik nie z komputera tylko obliczenia cało roczne metodą od baku do baku

Benzyna
95 Bp -5.69zł
srednio 9l-100km
100km= 51.21
20kkm=10242 zl rocznie
miesięcznie=853.5 zł

LPG - 2.69
średnio-11
100km-29.59
20kkm=5918zł rocznie
Dodatkowe koszta związane z gazem
benzyna nikt tego nie bierze pod uwagę bo każdy liczy jeździ za połowe taniej a fakty sa inne w lato to koszt miesieczny min 50 zł przy takich przebiegach a zmia to 100 zl wiec policzył mi srednio ile wydał w rok
1)koszt roczny benzyny to koło 750 zł
2)regulacja zaworów 160zł (HONDA ASO KUCZA RYBNIK)
3)obsługa instalacji lpg rocznie 150zł
4)przegląd droższy o 63zł
i koszta nagle podchodzą nam do 7014zł to nie sa opinie tylko obliczenia całoroczne
miesięcznie=584.5
czyli na miesiąc oszczędzamy 269 zł (połowa za darmo ?? wedługo posiadaczy lpg to połowa i osób ktora zakłada instalacje LPG wiadomo oszczędność jakaś jest i można też przyoszczędzić na kosztach eksploatacyjnych LPG ale wiadomo o czym to groźi)
Opinia kolegi marcina

Plusy
w ciagu roku można zaoszczędzić kolo 3 tys zł przy takich rocznych przebiegach wiadomo im wiecej tym wiecej na plus(śmieszą mnie ludzie ktorzy zakładaja gaz robiać 10tyskm rocznie bo nadzwyczaj im sie to nie opłaca)

Minusy
1)ok 269 zł miesięcznie to żadna oszczędność dla mnie miała być połowa
2)niby tak samo auto przyspiesza tak teoretycznie ale w praktyce 0-200 na benzynie 39s na gazie 44s (teoretycznie nie czuć a jednak)
3)widok ludzi tankujących benzyne na stacji bezcenny patrzących na mnie
4)konsunkca oleju z 0.5l na 1000tys wzrosła do 1.5l mam ciężką noge
5)dlaczego nikt nie mówi o żywotności tłumików rozmawiałem ze znawcami to accord z oryginalnym przebiegiem wytrzymuje ok200tys w przypadku gazu schodzi do połowy
6)katując auto na trasie brało mi 9l a na gazie 13 no poprostu zal
7)zasięg ;/ częste wizyty na stacjach
8)na gazie silnik uzyskuje wyższa temperature i mam lekkie wycieki co mnie bardzo irytuje (chyba nie trzeba mówić o żywotnóśći znawcy gazu powiedzą a tam nic sie nie dzieje wiadomo, że tego nie zobaczymy o drazu tylko po czasie wyjdzie LPG)



OPINIE MARCINA przedstawione dodajmy ze ma cieżką nogę i nie oszczedza na vteku :D
wybór należy do was miało być połowe za darmo a okazało sie ze jest 30%
  • 0
CBR

#2 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:30, 07.08.2012

Ale do kogo ta pretensja? Miej ją do siebie, że dałeś wiarę ludziom którzy opowiadali ci bajki o 50%. Z drugiej strony jeśli dla Ciebie 30% to nie jest oszczędność, to znaczy, że albo jesteś bogaty albo jednak nie potrafisz liczyć własnych pieniędzy. Idź może do jakiegoś właściciela spedycji aby Cię uświadomił ile to jest 30% w kosztach paliwa.


A jeśli mam być czepliwy, to:
Faktycznie masz dużo kasy skoro regulujesz zawory w ASO za dwukrotność ceny rynkowej.
Nie wiem skąd wyliczenie o kosztach Pb potrzebnych do rozruchu, ale jak zatankuje za 100 PLN to mi wystarcza zdecydowanie na dłużeni niż miesiąc w zimie i dwa w lecie.
Reszty nie chciało mi się analizować.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#3 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:11, 07.08.2012

Kolego mnie instalacje gazowe nie interesuja to poprstu baza danych mojego kolegi pewnego dnia sie z nim spotkałem i mowi mi o lpg bo sam chciałem założyć, robie tez takie przebiegi rocznie i stwierdziłem ze nie czas na lpg w mim przypadku może jak mi sie pojawi bajtel mały to pomyśle nad oszczednościa :)

Kolego pan Marcin robi tez krótkie odcinki po mieście to mu torche spali tego paliwka
  • 0
CBR

#4 ramius007

ramius007
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 07.08.2012

Reszty nie chciało mi się analizować.

:db

Mi chyba tez sie nie chce analizowac i odpisywac ...
Nie umial tego policzyc sobie przed montazem ???
A jak ktos kupuje auto za 15 000 i planuje nim jezdzic 5 lat to jak sie maja te wyliczenia ?

Pozdrawiam :B
  • 0

#5 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:21, 07.08.2012

Umiał tylko chciał sprawdzić jak z tym naprawdę jest i przekonać sie sam i wiele użytkowników myśle ze zainteresuje ten temat bo mnie bardzo dodam ze nie jestem ani przeciwnikiem ani zwolennikiem, gaz mi jest obojętny ale stać mnie na paliwo "narazie:D" to nie zakładam głownie ten post dałem do analizy kazdego z was a nie do samokrytyki i napinania sie jaka to jest prawda wiadomo ze plus jakis jest :))
POZDRO :-)
  • 0
CBR

#6 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:02, 07.08.2012

2)regulacja zaworów 160zł (HONDA ASO KUCZA RYBNIK)

a to na benzynie się nie reguluje zaworów ?? :hmmm:

:k

[ Dodano: 2012-08-07, 16:06 ]

2)niby tak samo auto przyspiesza tak teoretycznie ale w praktyce 0-200 na benzynie 39s na gazie 44s (teoretycznie nie czuć a jednak)

Podobno spadek mocy jest przy wyższych obrotach, jak tak ceni te 5 sekund w skali 40 to niech założy gaz V gen. (wtrysk w fazie ciekłej) podobno tam na wyższych obrotach jest mocniejszy od Pb
Albo 3000zł rocznie, albo 5 sek do 200 szybciej- ile razy w roku tak się rozpędza? ;-)
  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:09, 07.08.2012

1)koszt roczny benzyny to koło 750 zł

U mnie za zeszły rok wyszło 270zł koszt benzyny. Za 2010 470zł. Za ten rok coś koło 480zł pewnie będzie.

)regulacja zaworów 160zł

0zł. We własnym zakresie.

3)obsługa instalacji lpg rocznie 150zł

30zł na wymianę filtrów.

2)niby tak samo auto przyspiesza tak teoretycznie ale w praktyce 0-200 na benzynie 39s na gazie 44s (teoretycznie nie czuć a jednak)

A co miał lepiej jeździć niż na benzynie?

3)widok ludzi tankujących benzyne na stacji bezcenny patrzących na mnie

Masz kompleksy? Oszczędzasz i zostaje Ci kasa w kieszeni to może na kobietę wydać.

4)konsunkca oleju z 0.5l na 1000tys wzrosła do 1.5l mam ciężką noge

1000tys czyli milion kilometrów? ja pali 1.5L na 1000km to silnik jest szrot i gaz nie ma tu nic do tego. U mnie przez 70tys km zużycie oleju dalej jest na poziomie 0.8L na 10tys km. Może kolega centuś i leje najtańszy shit?

5)dlaczego nikt nie mówi o żywotności tłumików rozmawiałem ze znawcami to accord z oryginalnym przebiegiem wytrzymuje ok200tys w przypadku gazu schodzi do połowy

Auto 11lat. Licznik pokazuje 155tys km układ wydechowy jak nowy

6)katując auto na trasie brało mi 9l a na gazie 13 no poprostu zal

Ja robiłem trasę w cztery osoby, prędkości do 120km/h częste hamowanie i przyśpieszanie, bez zamulania, włączona klima non stop. Spalanie 13L

7)zasięg ;/ częste wizyty na stacjach

Jak się nie dobierze butli o największej pojemności jaka może się zmieścić to tak jest. Poza tym gdzie rzucisz kamieniem to stacja LPG. 500-600km bez tankowania robić? Czyli bez przerw? Samobójca.

8)na gazie silnik uzyskuje wyższa temperature i mam lekkie wycieki co mnie bardzo irytuje (chyba nie trzeba mówić o żywotnóśći znawcy gazu powiedzą a tam nic sie nie dzieje wiadomo, że tego nie zobaczymy o drazu tylko po czasie wyjdzie LPG)

Kolejny dowód, że silnik szrot jest.

Ogólnie ten Twój kolega to jakiś pierdoła-maruda. Ma pretensje, że deszcz na niego pada.


U mnie zeszły rok wyszło tak:
-przebieg 20tys km
-koszty instalacji, dodatkowej benzyny i samego gazu 5400zł
-teoretyczny koszt zużytej benzyny wyniósłby 9600zł (spalanie średnio 9L cena średnia 5,30zł)
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:37, 07.08.2012

UWAGA ZAZNACZAM ZE TO NIE MOJA OPINIA TYLKO MOJEGO KOLEGI WIEC LPG MANIAKÓW PROSZĘ o litość :D

Zapoznaj kolegę z tym tematem ;-)
  • 0

#9 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 07.08.2012

pablo.see powiem tyle albo jestes niedorozwinęty albo jestes wtórnym analfabeta auto ma od nowsoci w domu a jak lata do odcinki czyli do 7tys obr to musi cos wciagnać a gaz powoduje ze wiecej wciaga napisałem tylko opinie kolegi zaznaczałem to z 5 razy a wy tu mi wytykacie błedy. Napisałem jasno i wyraźnie krok po kroku a ty mi tu wyjeźdzasz ile dajesz na beznyne mozna i dawac 10 zł na miesiac jak odpalisz zrobisz 1000km i gasi Boże co za ludzie i dziwi mnie to ze nikt sie ze mna nie zgodzi tylko krytykuje. I widać jakie masz pojęcie na temat gazu kompletne zero bo każdy wie ze gaz powoduje wyższa temperature w silniku ktorej nie zobaczysz na tep wody co masz wskazówke a aucie. Jego stać na serwis i paliwo i zrobił bład, po drugie nie jeździ starym trupem jak ty tylko w miare nowym autem dobije go a drugi taki jak ty kupi z przebiegiem 300 oczywiscie cofnie liczniki i pablo.see kupi go i powiem ze mu oleju nie bierze nic bo jeździ jak emeryt. NO POPROSTU ZALL ludzie czytajcie dokłądnie co napisałem a potem krytykujcie. ja nie założe gazu bo mnie stać i mnie nie interesuje ile kto wydaje na gaz paliwo itp.

[ Dodano: 2012-08-07, 19:11 ]
[quote name="Mateusz607"][quote]2)regulacja zaworów 160zł (HONDA ASO KUCZA RYBNIK) [/quote]
a to na benzynie się nie reguluje zaworów ?? :hmmm:


tak ale nie co roku nauczcie sie czytac albo pomyślcie 2 razy
  • 0
CBR

#10 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:13, 07.08.2012

powiedz koledze że jest idiotą, że zamiast przed - to po założeniu gazu dopiero liczy czy aby na pewno to się opłaca, oraz dlatego że zdemolował auto za 50 000zł (powiercony silnik, instalacja elektryczna poprzecinana, chłodzenie silnika tak samo, w bagażniku dziura od spodu, wlew paliwa dziura, przełacznik gaz bezyna tak samo dziura, szkoda auta bo właściciela to nie za bardzo. Do kosztów zapomniał doliczyć koszt założenia instalacji oraz znaczna utrata wartosci auta przy sprzedaży.

ps. ciekaw jestem jak komputer w takim aucie sie zachowuje, podejrzewam że robi za atrape lub bezużyteczny gadżet.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#11 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:28, 07.08.2012

Najlepiej sie pozabijajcie w tym wątku :lol: .
Wyszło 30% oszczędności, i kto jest ta suma zainteresowany to sobie gaz montuje, kto nie ten tego nie robi, i tyle. Ja miałem auto na gaz, i to nie jedno, wiec wiem z czym się to je, i sa oszczędności, ale sa tez wady tego rozwiązania. Jak się chce bądź musi oszczędzić, to chyba oczywiste ze 30% z tego co się wydaje na paliwo jest suma warta zainteresowania. Szczególnie jak się robi tak jak ja 40 tys. km rocznie.
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:42, 07.08.2012

albo jestes niedorozwinęty albo jestes wtórnym analfabeta

W tym momencie mnie obraziłeś gościu. Możesz napisać, że jestem głupi albo się nie znam. Pisanie, że ktoś jest niedorozwinięty to kompletny brak szacunku dla ludzi. Spotkałeś kiedykolwiek osobę niedorozwiniętą? To pokazuje Twój szacunek dla takich ludzi. Więc polecam STFU!

zero bo każdy wie ze gaz powoduje wyższa temperature w silniku ktorej nie zobaczysz na tep wody co masz wskazówke a aucie. Jego

Różnica w temperaturze spalin to 20-40st. w ekstremalnym wypadku pewnie z 60st. To, że nie widać różnicy w temperaturze silnika (płynu chłodzącego) to pokazuje poprawne działanie układu chłodzenia silnika. Jeżeli instalacja jest prawidłowo dostrojona wtedy AFR jest prawidłowy w całym zakresie obciążeń i nie powoduje to żadnego wpływu na silnik. Jak ktoś mówi/pisze, że praca na LPG powoduje mu większe pocenie na uszczelniaczach to jest ignorantem technicznym.

znaczna utrata wartosci auta przy sprzedaży.

Akurat kolego auta z instalacją są droższe.

ps. ciekaw jestem jak komputer w takim aucie sie zachowuje, podejrzewam że robi za atrape lub bezużyteczny gadżet.


Poczytaj zasadę działania instalacji IVgen to wtedy zrozumiesz jak bezsensowny jest ten wpis.


Drodzy moderatorzy proszę usunąć ten wątek bo to robi się wojna "hejtersów" ze zwolennikami.

Użytkownia Cieniu_23, proszę odpowiednio "nagrodzić" bo teksty jakie przytacza nie przynależą ludziom inteligentnym i wychowanym.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:32, 07.08.2012

chodziło mi o komputer co pokazuje ilosc paliwa w zbiorniku, dystans do przejechania, zluzycie paliwa itp., a co do tego ze zagazowane drozsze, to bym polemizował bo po co wtedy kupowac zagazowane jak za te same pieniadze mozna samemu zagazowac. I jeszcze jedno pytanie żeby rozwiać wszelkie watpliwości - kto z was kupil by zagazowane auto?.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#14 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:52, 07.08.2012

Gość pisze o 'przemyśleniach/przeliczeniach' kolegi :idea: traktujcie to informacyjnie a nie inaczej. Qrwa co za ludzie,zaraz muszą się burzyć :k
  • 0

#15 donald1972

donald1972
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:3,2
  • Wersja:Sport
  • KM:258
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:0
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:46, 07.08.2012

Ja kupiłem. I jestem bardzo zadowolony. Jeżeli chodzi o opłacalność LPG to w moim przypadku jest to zysk 48%, a dlaczego a dlatego ze ja śmigam Hanią tylko po trasie. Coraz więcej ludzi widzi same problemy z LPG. Popieram ich bo gaz to same zło czym więcej ich założy tym będzie więcej problemów. Proponuje kupować te wspaniałe diesle a najlepiej TDI. Nie montujcie LPG bo cena wzrośnie. Bogacze niech jeżdżą na benzynie.
  • 0
donald




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq