Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Złe przyzwyczajenie czy usterka? (sprzęgło)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 08:44, 31.05.2012

Witam, od ponad dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Accord 2.0 manual. Ostatnio wymieniłem sprzęgło (aktualny przebieg 167 000) - lecz cały czas mam wrażenie ze coś jest nie tak.

Wcześniej nie jeździłem wieloma samochodami - skodą fabią 1.2 benz, i mitsubishi carisma (1996) 1.6 90KM...

Otóż mam wrażenie że (w porównaniu do ww. aut) nie ma płynności podczas puszczania sprzęgła....

Wcześniej jak jeździłem Carismą normalnie po mieście to prawie zawsze robiłem tak (na biegach wyższych od 2) że wciskałem sprzęgło, wrzucałem bieg, puszczałem płynnie sprzęgło (puszczanie zajmowało mi ok 1-2 sek) i dopiero potem wciskałem gaz.
Jazda była zawsze płynna bez JAKICHKOLWIEK szarpnięć podczas puszczania sprzęgła....


Teraz staram się przyzwyczaić do Accorda, ale mam problem - bo tutaj już nie moge np wrzucic 2 bieg, rozpedzic sie, wcisnac sprzeglo wrzucic 3 bieg i plynnie puscic to sprzeglo (bez dodawania gazu) - bo już sie odczuwa leciutkie szarpniecie. Tzn. da sie puscic go plynnie nawet bez gazu lecz zajmuje to juz 2-4 sekundy.. Jeżeli chce uniknąc tego mini szarpniecia musze podczas puszczania sprzegla dodawac gazu (tak wiem wiem ze tak powinno sie jezdzic - ale przyzwyczajenie robi swoje czasami).

I tutaj moje pytanie, czy to po prostu kwestia przyzwyczajenia...? czy cos u mnie nie tak? Może jakieś poduszki skrzyni? bylem na wielu przeglądach po zakupie i u jednego b. dobrego mechanika od hondy - wszyscy mówią że auto w idealnym stanie, sprzęgło nowiutki (komplet Aisin)...

aha, do kolejnej wymiany oleju w skrzyni jeszcze 20 000km
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:55, 31.05.2012

I tutaj moje pytanie, czy to po prostu kwestia przyzwyczajenia...

Tak widać Twoje przyzwyczajenia.Musisz się do tego przekonać i zmienić nieco styl jazdy.Nauka operowania sprzęgłem i gazem prawie równocześnie.Ja też się tego uczyłem i powiem,że czasem mam z tym problem.
  • 0

#3 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 08:58, 31.05.2012

własnie najgorsze jest to wyczucie hondowskiego pedalu gazu bez patrzenia na obrotomierz i przy wlaczonej muzyce (kiedy sie nie slyszy obrotow silnika)

dzięki za odp Glinuś
  • 0

#4 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:03, 31.05.2012

Też mam takie wrażenie.
Jeżdzę Peugotem służbowym 407 2,2 benzyna i sprzęgło jak się puszcza to łagodnie czuć. Tak jakby na końcu przez jakiś czas było troszkę jeszcze wciśnięte że płynnie przechodzimy między biegami.
Nie ma takiego czegoś że jak wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło to od razu czuć takiego sklejenia sprzęgła z kołem zamachowym.

Hmm może mamy za ciężkie koła zamachowe i czuć ten opór ze strony silnika
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#5 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 09:07, 31.05.2012

no własnie
chcialbym jeszcze zeby potwierdzili to kilka posiadaczy VII z 2.0 i oryginalnym sprzegłem..
  • 0

#6 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:00, 31.05.2012

zgadza sie, z 1 na 2 jest najgorzej jak chce sie to zrobic szybko i plynnie...
No to już widzę że mam jeszcze sporo do nauki z swoim autkiem :-D
  • 0

#7 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 31.05.2012

też niestety muszę potwierdzić..... na co dzień jeżdżę służbowym. Jak wsiadam do accorda, to komfort zmiany biegów na początku spada. Na weekend jak pojeżdzę dłużej, to się przywyczajam i nie ma problemu. Zmiana biegów mało łagodna.
  • 0

#8 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:28, 31.05.2012

jedyne co mi przychodzi do głowy to to że accordzik jest autkiem o sportowym zacięciu przez to też czesciowo zmiana biegow sie odbywa mniej plynnie niz w zwyklych autach (sprzeglo działa bardziej zero-jedynkowo jak w autach sportowych) hm :?: :roll:
  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:35, 31.05.2012

cos takiego też chyba jest w VI , bo po zakupie z rok nie mogłem się przyzwyczaić ;-) Teraz to nic nie widze, bo się pewnie przyzwyczaiłem, jak jechałem VII też nic nie odczułem więc widac tak ma acco
Za to jak wsiadłem w toyote to nie umiełem znów jechać, bo tak jakby jest lekkie podtrzymanie obrotów , a u nas obroty przy wysprzęgleniu prawie odrazu schodzą na dół
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:42, 31.05.2012

bo tak jakby jest lekkie podtrzymanie obrotów , a u nas obroty przy wysprzęgleniu prawie odrazu schodzą na dół


o właśnie o to mi chodziło, u nas puścisz gaz to do razu i to szybko odbroty spadają do zera.
Np w peugocie służbowym puszczę gaz i nie dość że wskazówka trzyma się przez sekundę na tych obrotach co miałem to jeszcze powoli opada. Zmieniasz bieg to nie ma wtedy takiej różnicy w obrotach.
nie zaczynają wtedy od zera, tylko jak już wbijesz bieg to akurat one są w połowie skali i jadą jakby dalej.

Ja swoim nie umiem jeździć powoli, tzn ecodriving, muszę podciągnąć do tych 4 tys rpm czy 5 tys rpm i jest lepiej
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#11 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:46, 31.05.2012

Ostatnio zaktualizowalem soft silnika - to obroty jakos dluzej sie trzymają przy wysprzeglaniu - też dobrą metodą na płynna zmiane jest po prostu bardzo szybkie przełączanie biegów (żeby obroty nie zdążyły spaść)
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:47, 31.05.2012

też dobrą metodą na płynna zmiane jest po prostu bardzo szybkie przełączanie biegów (żeby obroty nie zdążyły spaść)


no to podstawa szybko wbijać :-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:51, 31.05.2012

też dobrą metodą na płynna zmiane jest po prostu bardzo szybkie przełączanie biegów (żeby obroty nie zdążyły spaść)


no to podstawa szybko wbijać :-)


no wiesz, jak jedziesz z panną to czasami chcesz bardzo płynnie, elegancko prowadzić bez jakichkolwiek szybkich ruchów 8-) :-P
  • 0

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:13, 31.05.2012

no wiesz, jak jedziesz z panną to czasami chcesz bardzo płynnie, elegancko prowadzić bez jakichkolwiek szybkich ruchów


:lol:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 31.05.2012

zgadza sie, z 1 na 2 jest najgorzej jak chce sie to zrobic szybko i plynnie...
No to już widzę że mam jeszcze sporo do nauki z swoim autkiem :-D


Wprawdzie silnik 2.4 ale też lubi szarpnąć, po prostu trzeba się przyzwyczaić i albo jak piszecie szybko wbijać, albo delikatnie puszczać sprzęgło
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq