Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Uszkodzone łożysko koła?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 marios

marios
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Pomorze
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:104
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 26.05.2012

Witam kolegów. Ja wykorzystuję śruby mocujące piaste do wybicia piasty. Odkręcam je ok centymetr i miarowo zbijam młotkiem po kolei po przekątnej. Tym sposobem ocalisz łożysko i nie uszkodzisz pierścienia osadczego :B
  • 0

#17 kuba192

kuba192
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 26.05.2012

Można je zawsze wykręcić i wkręcić inne byle pasowały.
  • 0

#18 kuba192

kuba192
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 27.05.2012

To trzeba kupić nową :-) A tak na poważnie to trzeba to robić z wyczuciem i nie wydaje mi się żeby była wtedy taka możliwość, w końcu nie jest ona ze szkła.
  • 0

#19 kuba192

kuba192
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 27.05.2012

Wiesz ale mimo wszystko po pierwsze nie jest to łożysko ciasno pasowane, po drugie gwinty są w pierścieniu zewnętrznym łożyska, a takie elementy są hartowane i bardzo wytrzymałe, więc wydaje mi się że jednak najpierw łożysko wyjdzie, później możesz zepsuć śrubę a gwint w piaście na samym końcu. Podkreślam że napisałem "wydaje mi się", nie twierdzę że tak jest na 100%. Pozdrawiam :-)
  • 0

#20 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 28.05.2012

Wiesz ale mimo wszystko po pierwsze nie jest to łożysko ciasno pasowane, po drugie gwinty są w pierścieniu zewnętrznym łożyska, a takie elementy są hartowane i bardzo wytrzymałe, więc wydaje mi się że jednak najpierw łożysko wyjdzie, później możesz zepsuć śrubę a gwint w piaście na samym końcu. Podkreślam że napisałem "wydaje mi się", nie twierdzę że tak jest na 100%. Pozdrawiam :-)


Potwierdzam. Też tak kiedyś robiłem i było OK. Ale .... z wyczuciem i nie napierdzielać tak mocno żeby odrazu wyskoczyło. Trzeba kilkanaście razy naprzemian uderzyć w każdą śrubę. Najlepiej na śrubę nałożyć nasadowy klucz (nasadkę) i bić przez nią żeby jej nie obsztorcować. Pozdr.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq