Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Biegi czasami nie wchodzą/ślizga się sprzegło


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:50, 24.04.2012

W moim nowym nabytku pojawia się czasami bardzo denerwujący problem. Mianowicie od czasu do czasu przestają wchodzić biegi na odpalonym silniku. Na wyłączonym silniku wchodzą normalnie, po odpaleniu znowu lipa i tak po kilku razach załapują i jest jakiś czas ok. Przeszukałem kilka stron w tym dziale ale nic na ten temat nie znalazłem. Od czego zacząć?
  • 0

#2 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:29, 24.04.2012

Jest dużo na ten temat :read: szukaj, a tak na marginesie sprawdzałeś poziom oleju,albo wymień na nowy.Swego czasu też miałem problem z biegami dolałem do stanu i jest ok :ok.
Nie napisałeś też czy wszystkie biegi nie wchodzą czy tylko niektóre???
  • 0

#3 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:30, 24.04.2012

Już znalazłem kilka tematów :)

Żaden bieg nie wchodzi... To znaczy nie wchodził, bo póki co jest ok. Hamulcowy i do sprzęgła razem? Etzold nic na temat Accorda V-gen nie napisał? ;)


Sprzęgło odpowietrzone, ale nic nie pomogło.. Dopiero lokalny magik pokręcił śrubą przy pedale sprzęgła i wszystko jest ok (łapie w połowie, wcześniej łapało na podłodze).
  • 0

#4 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 24.04.2012

Oby było dobrze ;-) , pisząc o oleju miałem na myśli ten w skrzyni biegów,a co do płynów to oba są te same dot-3 i dot-4, ale jeśli regulacja pomogła to :ok ,jeździj i ciesz się z jazdy :eee
  • 0

#5 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 25.04.2012

Olej sprawdzę.

Dzisiaj jeszcze jedna regulacja sprzęgła, bo tym razem zaczęło się ślizgać - jeżeli sytuacja się będzie powtarzać to wtedy zacznę się martwić.

Jeszcze takie pytanko - podczas dzisiejszej regulacji zauważyłem niewielki wyciek (a nawet raczej pocenie) spod gumy do której wchodzi popychacz. To niebezpieczne? Płyn od sprzęgła będzie raczej do wymiany niedługo, więc jeżeli tak, to zrobiłbym to przy okazji.
  • 0

#6 adrian

adrian
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:walsall/UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 25.04.2012

pocenie? jezeli poci sie pompa sprzegla to czas na wymiane,mialem to samo w 6genie(biegi raz wchodzily raz nie,wycieku nie widzialem ale gdy sie pokazal to auto juz nie bylo w stani jechac) wiec do mechanika jak najszybciej albo raczej powoli bo sprzeglo moze ci zniknąć..
  • 0

#7 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 26.04.2012

Hm, wczoraj regulacja i dzisiaj po przejechaniu ok 40 km znowu to samo..

Przy wkręconym popychaczu w pedał sprzęgła biegi raz wchodziły, raz nie - później w ogóle przestały wchodzić. Przy wykręconym popychaczu sprzęgło po jakimś czasie zaczyna się ślizgać. A nie jest to czasami wina czujnika sprzęgła przy pedale? Ponoć odpowiada on za automatyczną regulację?

Co do pompy to wygląda to tak:

Dołączona grafika Dołączona grafika



W przyszłym tygodniu urlop, więc mimo "długiego" weekendu może uda mi załatwić jakiś warsztat co by na to rzucił okiem.
  • 0

#8 adrian

adrian
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:walsall/UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:12, 26.04.2012

pompa cieknie i raczej powinienes sie umuwic na jej wymiane bo niebawem sie rozleci... a czujnik przy pedale raczej jest od tempomatu
  • 0

#9 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 26.04.2012

Wymiana czy regeneracja? I jaka firma? Da radę samemu przy zdolnościach 5/10? ;)

Coś gdzieś kiedyś wyczytałem, że odpowiada on za regulację sprzęgła wraz ze zużyciem tarczy. Ale być może to jakiś inny czujnik był opisany.

[ Dodano: 2012-04-27, 18:52 ]
Pompa sprzęgła zamówiona. Teraz jeszcze domówiłem wysprzęglik i przewód sztywny sprzęgła. Mam nadzieję, że w poniedziałek przejadę jeszcze ze 100 km :D

Jeszcze poradźcie mi jedną rzecz: gdyby w połowie trasy sprzęgło się znowu zapowietrzyło/rozregulowało to zjechać na stację i podregulować czy mogę jechać dalej delikatnie dodając gazu (unikając poślizgu)??
  • 0

#10 adrian

adrian
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:walsall/UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:36, 27.04.2012

jak chcesz rady: to jak najmniej jazdy(jak ci biegi nie chca wchodzic>mozesz uszkodzic skrzynie biegow, a jak sie slizgasz na sprzegle to tarcza dostaje po d*pie) takze te 100km moze cie kosztowac wiecej niz myslisz
  • 0

#11 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:18, 29.04.2012

ReaperDG, w zbiorniczku ma być płyn, a tłok pompki sprzęgła ma pracować w całym swoim zakresie (i nie ważne, że pedał sprzęgła będzie parę centymetrów wyżej od pedału hamulca - ważniejsza jest skrzynia i tarcza sprzęgła oraz możliwość zmiany biegów)
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq