Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pasy bezpieczeństwa - co odpowiada za blokadę dynamiczną?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 02.04.2012

Ostatnio bawiłem się w wyczyszczenie i nasmarowanie mechanizmu pasów i musiałem z czymś przesadzić - zauważyłem że przestała działać blokada dynamiczna - tzn nie ważne jak szybko szarpnę za pas i tak się rozwija zamiast zablokować :j

Ma ktoś wiedzę który dokładnie element i w jaki sposób odpowiada za tą blokadę? Kupno nowych to ostateczność, chcę zrobić to sam, musiałem chyba nasmarować o jedną rzecz za dużo. Sprężyna działa dobrze, napinacz nie ruszany, blokada kątowa też działa.
  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:17, 02.04.2012

Cześć,

Nie rozbierałem w Hondzie ale kiedyś w Fiacie tak, możliwe, że w Hondzie jest podobnie. Był tam ciężarek który obracał się razem z rolką zwijacza pasa. Po przekroczeniu odpowiedniej prędkości siła odśrodkowa działająca na ciężarek pokonywała opór trzymającej go małej sprężynki, ciężarek naciskał na dźwignię, która się wtedy odchylała i jednocześnie była zębem który w ten sposób zahaczał o zębate nacięcia wykonane w nieruchomej części zwijacza, co powodowało gwałtowne zablokowanie rozwijania pasa. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem :-)

Ten ciężarek był lekki a sprężynka go trzymająca delikatna. Możliwe, ze użyłeś czegoś zbyt gęstego i ciężarek nie może się poruszać swobodnie. O ile pamiętam to w Fiacie cały ten mechanizm był plastikowo-metalowy i nie był w ogóle smarowany.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Nakło nad Notecią
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 04.04.2012

W NISSANIE była kulka metalowa, która mi się ułożyła obok mechanizmu.
Drugim powodem może być złe wypoziomowanie mechanizmu pasa.
Odkręć, sprawdź i wypoziomuj.
Pas będzie się zwijał jak go spryskasz pianką do kokpitu - sprawdzone, działa.
R.
  • 0

#4 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 04.04.2012

Rozebrałem, wyczyściłem i gitara, śmiga jak powinno. W zasadzie nie wiem co było powodem, wyczyszczenie pomogło w obu pasach, blokada działa poprawnie, dzięki za pomoc.

Swoją drogą bardzo ciekawie zrobiona jest ta mechaniczna blokada kątowa, taki prosty "mechanizm", a tak dobrze spełnia swoją role. Co ciekawe blokada dynamiczna ma swój system blokowania, a blokada kątowa ma osobny, przy czym dynamiczna ma takie potężne zęby i element blokujący że prędzej pas się wyrwie z budy niż zębatka puści. Kątowa za to w całości jest zrobiona z plastiku, czyli jak auto będzie np. po wypadku leżało na boku i pociągnie się odpowiednio mocno to jest szansa na zerwanie blokady. Pod warunkiem że nie za szybko bo wtedy zadziała dynamiczna. Chociaż wtedy zapewne wystrzeli napinacz i po zabawie ;-)
  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:59, 06.04.2012

W NISSANIE była kulka metalowa, która mi się ułożyła obok mechanizmu.
Drugim powodem może być złe wypoziomowanie mechanizmu pasa.
Odkręć, sprawdź i wypoziomuj.
Pas będzie się zwijał jak go spryskasz pianką do kokpitu - sprawdzone, działa.
R.


W Fiacie kulka też była ale ustawiona w złym miejscu (lub mechanizm pod złym kątem) powodowała by raczej ciągłe zablokowanie pasa a nie brak blokady dynamicznej.

[ Dodano: 2012-04-06, 11:01 ]

Rozebrałem, wyczyściłem i gitara, śmiga jak powinno. W zasadzie nie wiem co było powodem, wyczyszczenie pomogło w obu pasach, blokada działa poprawnie, dzięki za pomoc.

Swoją drogą bardzo ciekawie zrobiona jest ta mechaniczna blokada kątowa, taki prosty "mechanizm", a tak dobrze spełnia swoją role. Co ciekawe blokada dynamiczna ma swój system blokowania, a blokada kątowa ma osobny, przy czym dynamiczna ma takie potężne zęby i element blokujący że prędzej pas się wyrwie z budy niż zębatka puści. Kątowa za to w całości jest zrobiona z plastiku, czyli jak auto będzie np. po wypadku leżało na boku i pociągnie się odpowiednio mocno to jest szansa na zerwanie blokady. Pod warunkiem że nie za szybko bo wtedy zadziała dynamiczna. Chociaż wtedy zapewne wystrzeli napinacz i po zabawie ;-)


W tym Fiatowskim zwijaczu o którym pisałem, tez były to dwa oddzielne mechanizmy.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 timur

timur
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 15.04.2012

w hondzie tez jest kulka-u mnie przestało działac automatyczna blokada przy szarpnieciu-rozebralem i w srodku wygladało wszystko jak nowe,nic nie zniszczone zebatki całe,plastik kolo kulki cału nie naruszony -wiec zlozylem z powrotem (w domu dzialalo)a po za montowaniu z powrotem ten sam problem-wiec gdzie przyczyna? wlasnie w owej kulce bo np po odchyleniu delikatnie kanapy wszystko dziala ale przy ponownym wyprostowaniu kanapy brak blokady :k
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq