XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
pasy bezpieczeństwa - co odpowiada za blokadę dynamiczną?
#1
Napisano 21:09, 02.04.2012
Ma ktoś wiedzę który dokładnie element i w jaki sposób odpowiada za tą blokadę? Kupno nowych to ostateczność, chcę zrobić to sam, musiałem chyba nasmarować o jedną rzecz za dużo. Sprężyna działa dobrze, napinacz nie ruszany, blokada kątowa też działa.
#2
Napisano 21:17, 02.04.2012
Nie rozbierałem w Hondzie ale kiedyś w Fiacie tak, możliwe, że w Hondzie jest podobnie. Był tam ciężarek który obracał się razem z rolką zwijacza pasa. Po przekroczeniu odpowiedniej prędkości siła odśrodkowa działająca na ciężarek pokonywała opór trzymającej go małej sprężynki, ciężarek naciskał na dźwignię, która się wtedy odchylała i jednocześnie była zębem który w ten sposób zahaczał o zębate nacięcia wykonane w nieruchomej części zwijacza, co powodowało gwałtowne zablokowanie rozwijania pasa. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem
Ten ciężarek był lekki a sprężynka go trzymająca delikatna. Możliwe, ze użyłeś czegoś zbyt gęstego i ciężarek nie może się poruszać swobodnie. O ile pamiętam to w Fiacie cały ten mechanizm był plastikowo-metalowy i nie był w ogóle smarowany.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#3
Napisano 19:23, 04.04.2012
Drugim powodem może być złe wypoziomowanie mechanizmu pasa.
Odkręć, sprawdź i wypoziomuj.
Pas będzie się zwijał jak go spryskasz pianką do kokpitu - sprawdzone, działa.
R.
#4
Napisano 21:58, 04.04.2012
Swoją drogą bardzo ciekawie zrobiona jest ta mechaniczna blokada kątowa, taki prosty "mechanizm", a tak dobrze spełnia swoją role. Co ciekawe blokada dynamiczna ma swój system blokowania, a blokada kątowa ma osobny, przy czym dynamiczna ma takie potężne zęby i element blokujący że prędzej pas się wyrwie z budy niż zębatka puści. Kątowa za to w całości jest zrobiona z plastiku, czyli jak auto będzie np. po wypadku leżało na boku i pociągnie się odpowiednio mocno to jest szansa na zerwanie blokady. Pod warunkiem że nie za szybko bo wtedy zadziała dynamiczna. Chociaż wtedy zapewne wystrzeli napinacz i po zabawie
#5
Napisano 09:59, 06.04.2012
W NISSANIE była kulka metalowa, która mi się ułożyła obok mechanizmu.
Drugim powodem może być złe wypoziomowanie mechanizmu pasa.
Odkręć, sprawdź i wypoziomuj.
Pas będzie się zwijał jak go spryskasz pianką do kokpitu - sprawdzone, działa.
R.
W Fiacie kulka też była ale ustawiona w złym miejscu (lub mechanizm pod złym kątem) powodowała by raczej ciągłe zablokowanie pasa a nie brak blokady dynamicznej.
[ Dodano: 2012-04-06, 11:01 ]
Rozebrałem, wyczyściłem i gitara, śmiga jak powinno. W zasadzie nie wiem co było powodem, wyczyszczenie pomogło w obu pasach, blokada działa poprawnie, dzięki za pomoc.
Swoją drogą bardzo ciekawie zrobiona jest ta mechaniczna blokada kątowa, taki prosty "mechanizm", a tak dobrze spełnia swoją role. Co ciekawe blokada dynamiczna ma swój system blokowania, a blokada kątowa ma osobny, przy czym dynamiczna ma takie potężne zęby i element blokujący że prędzej pas się wyrwie z budy niż zębatka puści. Kątowa za to w całości jest zrobiona z plastiku, czyli jak auto będzie np. po wypadku leżało na boku i pociągnie się odpowiednio mocno to jest szansa na zerwanie blokady. Pod warunkiem że nie za szybko bo wtedy zadziała dynamiczna. Chociaż wtedy zapewne wystrzeli napinacz i po zabawie
W tym Fiatowskim zwijaczu o którym pisałem, tez były to dwa oddzielne mechanizmy.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#6
Napisano 13:12, 15.04.2012
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych