Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Tłoczek nie cofa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 maestrico

maestrico
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 30.03.2012

Mam w swoim accordzie nastepujący problem. Zauwazyłem wczoraj że samochod coś słabo się rozpędza, jakby go blokowało. Zatrzymałem się i poczułem okropny smród z prawego tylnego koła. Zdjąłem je i okazało się że klocki są dociśnięte do tarczy i hamuja samochód. Po dalszych poszukiwaniach okazało się że tłoczek nie cofa po naciśnieciu hamulca i przyciska klocki. Pytanie-co z tym teraz zrobić? Można to jakoś zregenerować czy wymienić ten tłoczek? Pozdrawiam
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:48, 30.03.2012

Jako tymczasowe rozwiązanie możesz wyciągnąć tłoczek, oczyścić go z rdzy i nasmarować smarem do tłoczków, ale to jest mocno tymczasowe.
Najlepiej kupić tłoczek i zestaw naprawczy cały i wymienić ;-)
  • 0

#3 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:52, 30.03.2012

wymieniaj tłoczek bo pewnie jest skorodowany, czyszczenie tłoczka nic nie da bo jak są wżery to płyn będzie przeciekał pod uszczelką, lepiej zakupić nowy i zająć się dokładnie regeneracją
  • 0

#4 maestrico

maestrico
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:51, 31.03.2012

Tzn. moge kuoic sam tłoczek czy trzeba wymienic cały zacisk? ile to kosztuje i czy da rade zrobic to samemu?
  • 0

#5 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:00, 31.03.2012

możesz kupić sam tłoczek i uszczelnienie gumowe, czasami sprzedawane są w zestawach, co do zacisku to po przegrzaniu musisz sprawdzić jaki jest jego stan i ewentualnie podjąć decyzje o jego wymianie bądź nie a naprawić możesz samemu o ile masz gdzie tzn czy masz garaż bądź podwórko na którym możesz zostawić podparty samochód na podnośniku bo niestety musisz wymontować cały zacisk
  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:21, 31.03.2012

no dobrze ale co zrobic zeby caly plyn nie wyciekl pdczas takiej operacji? sam niebawem bede wymienial zaciski i wlasnie to mnie najbardziej zastanawa. nie chcialbym pozniej odpowietrzac pompy abs
  • 0

#7 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:20, 31.03.2012

no dobrze ale co zrobic zeby caly plyn nie wyciekl pdczas takiej operacji? sam niebawem bede wymienial zaciski i wlasnie to mnie najbardziej zastanawa. nie chcialbym pozniej odpowietrzac pompy abs


Ściskasz przewód hamulcowy szczypcami/ściskami kosztują ok 40zł. Ja ściskałem za pomocą ścisków stolarskich efekt ten sam a złotówki zostały w kieszeni ;-) .
:B
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:27, 31.03.2012

luk2103, ale ja przewody tez bym odkrecil bo juz mi leza w garazu w stalowym oplocie wiec bym chcial zmeinic od razu a niestety metalowego przewodu nie scisniesz...
  • 0

#9 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:42, 31.03.2012

blackfly, A no chyba tez tak. Odpowietrzanie nie jest trudne a świeży płyn nie zaszkodzi ;-)


nie chcialbym pozniej odpowietrzac pompy abs

Czy aby na pewno się odpowietrza w 7 generacji pompę ABS?
W 6 generacji sama się odpowietrza podczas odpowietrzania kół
:B
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:50, 31.03.2012

luk2103, swiezy plyn nie zaszkodzi ale z tym podjade do mechanika oni maja takie cos ze podlacza sprezone powietrze i wtlacza sie sam plyn, duzo mniej roboty a grosze kosztuje.

odpowietrzyc tak czy inaczej bedzie trzeba bo nowy zacisk bedzie pusty.

jeszcze mam pytanie czym przeplukac zacisk ewentualnie wyczyscic zeby byl jak nowka? czy ta uszczelke i tloczek moge zdjac a pozniej zalozyc pownownie? zaciski sa prawie nowki bo maja przebieg 5kkm jednak nie wiem jak dlugo lezaly i w jakich warunkach wiec wolalbym wszystko skontrolowac, wyczyscic, przesmarowac zanim zamontuje:)
  • 0

#11 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 31.03.2012

sprawdź uszczelnienia wzrokowo i ewentualnie przesmaruj tłoczki smarem do tłoczków, jak są prawie nowe to nie wyciągaj tłoczka bo on już się ułożył odpowiednio do uszczelnień gumowych, czasami podpinają sprężone powietrze do zacisku i można wtedy sprawdzić jak pracuje tłoczek tylko ciśnienie musi być małe bo może on wystrzelić jak pocisk jak pracuje luźno czyli ładnie wychodzi i się wciska to nie ma sensu go bardziej rozbierać
  • 0

#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:54, 31.03.2012

kompletny zestaw naprawczy tj. gumki + tłoczek to 40zł - wywalić stare, dać nowe, nasmarować i gra muzyka - to samo w drugim kole.
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:33, 31.03.2012

no ale to nie sa takie najzwyklejsze 1tloczkowe zaciski:) wiec chyba przeplukam je normalnie plynem i nasmaruje tloczki zeby ladnie chodzily. mam w domu klamke z motora to podlacze i popompuje troche tloczki i zobacze czy plynnie chodza.
  • 0

#14 maestrico

maestrico
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 31.03.2012

Jaki jest ten tłoczek do accorda 6? jakieś wymiary itp...?
  • 0

#15 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:47, 31.03.2012

maestrco w twoim przypadku problem tkwi w zatarciu ośki od hamulca ręcznego a nie w tłoczku, wyciąg zacisk wkręć w imadło i pod cięgłem od ręcznego jest taka gumowa uszczelka podważ i psiknij wd40 i rozruszaj to cięgno, uważaj na tłoczek bo po kilku naciśnięciachwypadnie, jak rozruszasz już cięgno to po montażu zwróc uwagę czy na zacisku nie ma przecieku bo czasem oringi puszczają a wtedy tylko inny zacisk.
  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq