Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z przegubem wewnętrznym.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:42, 12.03.2012

Witam. Niedawno wymieniałem przegub zewnętrzny od strony kierowcy. Po tym zabiegu nadal pukało przy skręcie a nawet i na prostej. Następnego dnia na kanale sprawdziłem przegub wewnętrzny, również od strony kierowcy i okazało się, że kielich ma znaczny luz (na boki) na wieloklinie przy podporze. Więc i to postanowiłem wymienić. Razem ze szwagrem w sobotę zabraliśmy się do tego. I cóż po włożeniu nowego kielicha na wieloklin nadal jest luz, mniejszy niż przedtem ale jednak jest i dalej 'puka'. Myślę, że wieloklin jest już wyrobiony. Pytanie czy dobrze myślę i co mi radzicie z tym robić? Wymienić cały wałek pośredni a może coś z podporą jest nie tak, łożysko czy co, itd, itp... :roll: ?

Pozdrawiam :B
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:52, 12.03.2012

To pukanie to takie klik klik przy ruszaniu i hamowaniu ?

Uszkodzone łożysko w podporze najbardziej odczuwalne jest przy 60km/h.
  • 0

#3 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 12.03.2012

Tak dzięk jest w tym rodzaju. Ale czy walnięte łożysko przy podporze byłoby przyczyną tego, że kielich krzyżaka ma luz na wieloklinie?
  • 0

#4 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:37, 12.03.2012

Przeguby wewnętrzne wymieniałeś na nowe czy używane ?

Nie wiem jak jest u Ciebie czy usterka objawia się tylko klikaniem czy przy przyśpieszaniu czujesz drgania na kierownicy ? Czy wibracje całej budy są tak duże że nie da się jechać ?

Klikanie - aby zlikwidować tą usterkę należy wymienić dwa przeguby wewnętrzne na nowe
Wibracje przy przyśpieszaniu od 30km/h do 60km/h - najlepiej całe półosie lub wszystkie przeguby ( oryginały ) żadnych zamienników
Wibracje i buczenie przy 60km/h - łożysko

Rozwalone łożysko podpory przyczynia się do szybszego zużycia przegubu i luzu na wieloklinie
  • 0

#5 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 12.03.2012

Wymianiałem na nowe. Otóż nie mam żadnych większych wibracji czy też drgań budy jak i również kierownicy. Tylko na prostej czasem 'klika' no i przy skręcaniu. Jestem prawie w 100 proc pewnien, że winny temu jest ten luz kielicha na wieloklinie. Więc przyczyną tego luzu jest trafione łożysko? Jest to wymienialna część?
  • 0

#6 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 21:16, 12.03.2012

Łożysko jak najbardziej wymienialne, ale to nie będzie przyczyna klikania. Dziwi mnie fakt że po wymianie na nowe przeguby masz coś takiego ?

Luz na wieloklinie nie będzie powodował raczej takich odgłosów. A na maglownicy sprawdzałeś luz drążków i końcówek drążków kierowniczych ?

Sprawdzałeś jaki masz luz na dyferencjale ?

A może to nie jest klikanie tylko trekotanie ? Przy skręcie to będzie przegub zewnętrzny.
  • 0

#7 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 13.03.2012

Żadnych luzów nie ma, minimalny jest na sworzniu wahacza górnego.
Ten dźwięk to klikanie, trekotanie, nawet czasem takie jakby strzelanie (nigdy nie byłem dobry z dźwiękonaśladownictwa 8-) )
Też mnie to dziwi skoro wszystko jest nowe i zamontowane jak należy.
Niżej zamieszczam filmik na którym widać przypadek podobny do mojego, tyle że u mnie od strony podpory.


  • 0

#8 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 18:10, 13.03.2012

trekotanie, nawet czasem takie jakby strzelanie


To wygląda mi na przegub zewnętrzny zwłaszcza przy skręcie.

Przeguby wewnętrzne jak mają luz to w kierunku przód - tył a nie na boki.

Film pokazuje raczej luz na dyferencjale
  • 0

#9 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 13.03.2012

Tak, tylko że przegub zew. też był wymieniany jako pierwszy i nic to nie pomogło. Tym bardziej, że na prostej występują trykania.
Film dałem jako przykład tego co u mnie występuje tyle, że nie w skrzyni tylko przy podporze wałka pośredniego (kielich identycznie 'lata' na wieloklinie, przed wymianą jak i po wymianie na nowy przegub wew.), który zresztą jest sztywny jak należy.
Jutro przed robotą zajade do sprawdzonego majstra i zobaczymy co na to powie.
  • 0

#10 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:23, 13.03.2012

Zapytaj jeszcze blackfly on wymieniał całą podporę.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq