Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Problem z DPF w Accord po kampanii serwisowej (dobra rada)

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 remixs

remixs
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 24.02.2012

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy aut objętych ostatnią kampanią serwisową, polegającą na aktualizacji oprogramowania odpowiedzialnego za obliczanie trybu regeneracji DPF. Wykryto że algorytm ma błąd w wyniku którego proces rozpoczyna sie zbyt szybko(w niewłaściwych warunkach) i w efekcie przybywa oleju w silniku, nie spalone paliwo zrzucane do miski olejowej. Skutki wszyscy możecie przewidzieć. Po aktualizacji softu oleju przybywać przestało ale... po przejechaniu 4tys km awaria DPF, komunikat z wykrzyknikiem,ograniczenie mocy, wizyta w serwisie, 250pln i tak przez 20tys km już 5 razy. Wszystkim którzy sie z tym spotkali a mają auta jeszcze na gwarancji polecam wizytę na pierwszej lepszej hamowni w mieście gdzie zbadać należy zachowanie turbiny. powodem zapychania DPF jest zbyt duża "dziura" - spadek ciśnienia- po osiągnięciu maksymalnego pułapu. Jeśli taki efekt występuje to lekarstwem serwowanym przez ASO jest wymiana turbiny, i lepiej abyście mieli szczęście robic to na gwarancji...


  • 0

Dobrze zestrojony Accordeon brzmi jak Stradivalius... :-) - a mój diesel klekocze hihihi


#2 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:26, 24.02.2012

Remixs, współczuję. Ale bardzo dobrze, że o tym piszesz. Sam silnik jest gites ale ten DPF to porażka. Ekologia zabija motoryzację.

Ja już wiem, że nie kupię diesel'a z DPF niezależnie od producenta. Wolałbym już kupić większą benzyne i zagazować choć nie jestem zwolennikiem gazu.
Tak jak kiedyś powiedziałem - Gaz jest dobry do kuchenek a diesel do traktorów ;-) ale kto wie, może kiedyś trzeba będzie jeździć kuchenką ;-)
  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:49, 24.02.2012

Można podjechać do ludzi co "chipują" diesle i usunąć "problem" permanentnie :-P
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 kartoN

kartoN
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Niepołomice / Kraków
  • Silnik:2,4
  • Wersja:S
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 24.02.2012

dokladnie staruszek w oplu zafirze mial identyczny problem , podjechalismy do magikow wycieli , przeprogramowali do tego nowy soft co by ojciec mial rakiete ahah , i po problemie :mrgreen:

a tez byly jaja typu olej ponad max itp itd ..
  • 0

#5 remixs

remixs
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:19, 25.02.2012

Napisalem o tym bo w przypadku braku reakcji w odpowiednim momencie narazamy sie na koszty i to wccale nie male, wymiana turbiny w serwisie 12000 pln, ciagla walka z DPF, rowniez spore koszty a poza tym nieustajacy stres kiedy znowu zapali sie kontrolka.
  • 0

Dobrze zestrojony Accordeon brzmi jak Stradivalius... :-) - a mój diesel klekocze hihihi


#6 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:43, 25.02.2012

Nie myślałeś nad usunięciem DPFu?? Jak pisał kolega wyżej wielu posiadaczy współczesnych diesli się na to decyduje i jedno zmartwienie mniej .
  • 0

#7 remixs

remixs
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 25.02.2012

Oczywistym jest ze gdybym mail sam za to placic pewnie bym tak zrobil. Pewnie i tak mnie to czeka. Nie zmienia to jednak faktu, ze do konca mojej przygody z Honda jezdzilbym autem z uwalona turbina w ogole o tym nie wiedzac. Z nieoficjalnych zrodel wiem ze blisko 15% tych samochodow cierpi na podobny problem. Uwierzcie mi ze dolegliwosci w normalnej eksploatacji sie nie odczuwa. Podobno auto puszcza bardzo delikatnego dymka i tyle. Kto z nas przejalby sie takim objawem, kiedy wielokrotnie widzimy "parowozy" klebiace dymem...? Chce tylko aby wszyscy ktorzy jeszcze maja szanse czyli gwarancje a posiadaja diesla z DPF, mieli latwiej niz ja, hamownia kosztuje 150 pln, w serwisie wam tego nie sprawdza a juz z pewnoscia ze startu sie nie przyznaja ze samochod z przebiegiem 50 000 km ma problem z turbina... Diagnoza w niezaleznej firmie da wam argument z ktorym juz tak latwo was nie zbeda...
  • 0

Dobrze zestrojony Accordeon brzmi jak Stradivalius... :-) - a mój diesel klekocze hihihi






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq