Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czy zbyt mały akumulator może uszkodzić alternator?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tronik

Tronik
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Somonino
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 18.12.2011

Cześć. Mam obawy co do mojego akumulatora który siedzi w nowo zakupionym Accordzie. Jego pojemność to 45AH. W instrukcji Hondy napisane jest że powinien być to akumulator o pojemności 55AH. Moje pytanie jest takie jak w temacie. Czy taki akumulator nie spowoduje uszkodzenia alternatora czy czegoś innego? Proszę o odpowiedź :)

Pozdrawiam.
  • 0

#2 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:16, 18.12.2011

Nic się nie stanie przy takiej różnicy pojemności. Możesz jeździc smialo :ok
  • 0

#3 Tronik

Tronik
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Somonino
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 18.12.2011

Jego moc rozruchowa to 300A. Jest bardzo malutki i dlatego przykuł moją uwagę. W dieslu mam z dwa razy większy dlatego ten wydał mi się jak do skutera :mrgreen: Nie mam na razie żadnego kłopotu z rozruchem i mam nadzieję, że nie będę miał.

Ps. czy mogę go owinąć jakąś grubą izolacją, żeby był 'mocniejszy' w mrozach? Mam dostęp do czegoś w rodzaju wkładki aluminiowej na 30mm jakby wełnie. Stosuje się to do izolacji kotłów, bojlerów. Czy akumulator podczas pracy się jakoś rozgrzewa? Są jakieś przeciwwskazania do takiej izolacji?
  • 0

#4 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 19.12.2011

Chodzi tylko o to że za mały ma mały prąd rozruchowy,za duży będzie nie doładowany.
  • 0

2742e3c176.jpg


#5 Tronik

Tronik
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Somonino
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 19.12.2011

No dobrze koledzy a co sądzicie o jakieś izolacji termicznej akumulatora??
  • 0

#6 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:23, 20.12.2011

Chodzi tylko o to że za mały ma mały prąd rozruchowy,za duży będzie nie doładowany.


Rozrusznik przy rozruchu potrzebuje 100A, a niedoładowane akumulatory to były w maluchach z prądnicą. Nie spotkałem się jeszcze, żeby alternator nie naładował akumulatora , dobrego akumulatora. Przykład: właściciele VII 2.0 lub 2.4 boją se zakładać większych akumulatorów, bo naczytali się legend o niedoładowanych akumulatorach, a posiadają takie same alternatory co w 2,2 dieslu.
  • 0

#7 Tronik

Tronik
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Somonino
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 20.12.2011

Ciekawy link. Z tego wnioskuję, że nie będę się bawił o ocieplanie akumulatorka. Co z niego będzie okaże się jak będzie -15 -20st w nocy. Ma troszkę małą moc rozruchową 300A i dlatego troszkę się boję.

Dziękuję za wypowiedzi i pomoc. Szerokości :mrgreen:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq