Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nalot na klemach


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:42, 24.03.2009

czy robi sie wam nalot biały na klemach ? czy zabezpieczal ktos z was klemy miedzią w sprayu ?
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:49, 24.03.2009

Z tego co wiem po oczyszczeniu klem i czopów akumulatora najprostszym sposobem przed białym nalotem jest zastosowanie wazeliny technicznej.

#3 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 24.03.2009

Dokładnie jak Glinuś napisał...

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:09, 24.03.2009

Wazelina wymiata ;-) U mnie posmarowane ładnie i zero nalotu

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:16, 24.03.2009

a spotkaliście się z białym nalotem wokół niezagospodarowanych dziurek w komorze silnika?

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:43, 24.03.2009

:zakaz: to, że tam pojawił się osad, może świadczyć o niewielkiej nieszczelności akumulatora w okolicach słupków, do których mocujesz klemy. opary kwasu w czasie pracy powodują oksydację klem i stąd nalot. wystarczy, że wyczyścisz klemy, dobrze je dokręcisz i zasmarujesz całośc wazeliną techniczną, tak jak radzą też koledzy.
tym samym sposobem zlikwidować można problem białego nalotu przy krawędziach otworów w komorze silnika. najprawdopodobniej (jeżeli trafiłem z diagnozą) nalot ten jest wynikiem parowania elektrolitu. a tak to już jest, że nalot najczęściej łapie się w miejscu wszelkiego rodzaju krawędzi (czyli właśnie otworów, czy łbów śrub), tam właśnie ma najkorzystniejszą powierzchnię do przylegania.

żeby ograniczyć osadzanie się białego nalotu w komorze silnika, można także w okolicy zacisku "+" przykleić aluminiową płytkę (bądź monetę), nalot będzie osiadał na aluminium. co jakis czas trzeba to będzie wymienić. sposób jest sprawdzony, jednak dla mnie troszkę "dziwny". myślę, że wystarczy zasmarowanie wazeliną.

#7 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:01, 24.03.2009

U mnie osad zniknął po ........ dolaniu wody do akumulatora :>

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#8 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:04, 24.03.2009

Osad najlepiej polać gorącą wodą i znika elegancko, potem wazelinka :mrgreen: i gotowe.

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:07, 24.03.2009

U mnie osad zniknął po ........ dolaniu wody do akumulatora :>


oczywiście, zgadzam się w pełni. zapomniałem o tym wspomnieć. skoro może być mała nieszczelność akumulatora, to elektrolitu ubywa i trzeba to uzupełnić wodą destylowaną.

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:13, 24.03.2009

czyli można potwierdzić tę teorię przez sprawdzenie poziomu elektrolitu?
OK, obaczymy wieczorem




IPB Skin By Virteq