Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problemowa praca el. szyb ... uczenie AUTO.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:21, 08.10.2011

Kilka postów na ten temat znalazłem ale w sumie nic konkretnego i nic do mojego przypadku.
Chodzi o to że szyba kierowcy NIE opuszcza się jak należy ani na AUTO ani normalnie. W momencie wciśnięcia przycisku opuszczania szyb "pozycja jeden" szyba zjeżdża około 5 cm i zatrzymuje się mimo trzymania przycisku. Jeśli chcę opuścić szybę do końca muszę kilkakrotnie wcisnąć przycisk. To samo do góry. Funkcja AUTO nie działa w ogóle. Prawdopodobnie trzeba szyby tego "nauczyć" ale jak skoro sposoby opisane na forum nie działają ? :j


Ma ktoś sprawdzony sposób ?
  • 0

#2 cob_ra

cob_ra
  • Forumowicz
  • 354 postów
  • Skąd:skierniewice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:16, 08.10.2011

1. nacisnąć przełącznik szyby kierowcy i opuścić ją całkowicie
2. pociągnąć przełącznik szyby kierowcy i trzymać go przynajniej 1 s. po zamknięciu szyby
3. sprawdzić czy działa

w ten sposób ustawiałeś?
  • 0

Pozdrawiam,


 


#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:19, 08.10.2011

ją też nigdy nie wiedziałem jak, ale to po prostu bawisz się szybą jeżdżąc góra, dół raz przy zwykłym ustawieniu przycisku, a później przy auto
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:54, 08.10.2011

1. nacisnąć przełącznik szyby kierowcy i opuścić ją całkowicie
2. pociągnąć przełącznik szyby kierowcy i trzymać go przynajniej 1 s. po zamknięciu szyby
3. sprawdzić czy działa

w ten sposób ustawiałeś?


Ale jak chyba nie zauważyłeś ja mam taki problem że nie mogę opuścić szyby w dół bo w momencie trzymania przycisku w dół czy w górę szyba zjeżdża tylko 5-10 cm i się zatrzymuje. Jak chce zjechać nią całkiem w dół muszę kilkakrotnie nacisnąć przycisk więc nie mam możliwości zjechania szybą za jednym razem bez zatrzymania szyby bo ona i tak sama się zatrzyma w czasie zjeżdżania.
  • 0

#5 cob_ra

cob_ra
  • Forumowicz
  • 354 postów
  • Skąd:skierniewice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:54, 08.10.2011

1. nacisnąć przełącznik szyby kierowcy i opuścić ją całkowicie
2. pociągnąć przełącznik szyby kierowcy i trzymać go przynajniej 1 s. po zamknięciu szyby
3. sprawdzić czy działa

w ten sposób ustawiałeś?


Ale jak chyba nie zauważyłeś ja mam taki problem że nie mogę opuścić szyby w dół bo w momencie trzymania przycisku w dół czy w górę szyba zjeżdża tylko 5-10 cm i się zatrzymuje. Jak chce zjechać nią całkiem w dół muszę kilkakrotnie nacisnąć przycisk więc nie mam możliwości zjechania szybą za jednym razem bez zatrzymania szyby bo ona i tak sama się zatrzyma w czasie zjeżdżania.


a to sorry rano byłem półprzytomny jeszcze......
  • 0

Pozdrawiam,


 


#6 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:21, 08.10.2011

No to co ? .... ktoś ogarnia temat czy nie bardzo ?
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:01, 08.10.2011

sprawdź styki na początek, może źle coś poskładali w drzwiach :roll:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:28, 09.10.2011

No to co ? .... ktoś ogarnia temat czy nie bardzo ?

dobierz się do mechanizmu bo coś z linkami jest nie tak i zobacz gdzie się zacina. albo linka albo kółko na lince stanęło. Rozebrać nasmarować i jak będzie działać prawidłowo, nauczyć szybę AUTO.
  • 0

#9 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:14, 09.10.2011

No to co ? .... ktoś ogarnia temat czy nie bardzo ?

dobierz się do mechanizmu bo coś z linkami jest nie tak i zobacz gdzie się zacina. albo linka albo kółko na lince stanęło. Rozebrać nasmarować i jak będzie działać prawidłowo, nauczyć szybę AUTO.


Czemu miałoby się zacinać skoro wcześniej się nie zacinało ?

BTW

Mechanizm pracuje tylko że na raty więc nie wiem czy coś się zacina.
  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:47, 11.10.2011

Duszek, a problem był przed czy po przekładce?
Najprawdopodobniej coś Ci się przycina w samym mechanizmie - być może źle dokręcili silniczek, ew. poluzowała się jakaś śruba. Słychać jakieś "trzaski" od środka? Kiedy ja miałem objawy jak u Ciebie - kończył żywot właśnie mechanizm, a dokładniej - górne kółeczko, na którym zawijała się linka - wyrabiało się, i linka przeskakiwała, aż w końcu pękła. W poprzednim mechanizmie było to samo, z tym, że udało się wymienić zanim puściła linka.

Ale żeby nie przedłużać - rozbierz boczek drzwi i obserwuj co się dzieje z szybą, gdy jeździsz nią z góry na dół itp. Będziesz widział, gdzie i co się przycina. Bardzo prosta analiza.

A co do samej nauki AUTO - musisz mieć w pełni sprawne wszystko, bo inaczej AUTO wykrywa każde przeciążenie i się "rozłącza". A nauka przebiega w taki sposób, że raz wciskasz auto w dół i trzymasz aż szyba zjedzie na dół + ok 1-2sek. Potem wciskasz do góry, aż szyba się zasunie + 1-2 sek i voila - nauczone.
  • 0

#11 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:45, 11.10.2011

Duszek, a problem był przed czy po przekładce?
Najprawdopodobniej coś Ci się przycina w samym mechanizmie - być może źle dokręcili silniczek, ew. poluzowała się jakaś śruba. Słychać jakieś "trzaski" od środka?

A co do samej nauki AUTO - musisz mieć w pełni sprawne wszystko, bo inaczej AUTO wykrywa każde przeciążenie i się "rozłącza". A nauka przebiega w taki sposób, że raz wciskasz auto w dół i trzymasz aż szyba zjedzie na dół + ok 1-2sek. Potem wciskasz do góry, aż szyba się zasunie + 1-2 sek i voila - nauczone.


Problem pojawił się po przekładce.
Nie sądzę aby się coś przycinało. Chodzi o to że jak mi się zatrzymuje to tak wygląda jakbym to ja ją zatrzymał z tym że to ona sama się zatrzymuje. Tak jakby ktoś nacisnął STOP więc trzasków żadnych nie ma.

Co do samej nauki rozumiem sprawę tylko po prostu nie mogę zjechać szybą w dół bo się zatrzymuje po 5-10 cm i żeby nią zjechać muszę kilkakrotnie wcisnąć guzik.

No ale nic spróbuje rozebrać boczek.
  • 0

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:45, 11.10.2011

ja jestem tylko bardzo ciekawy czy nie zastaniesz zonka po ściągnięciu boczka....tzn czy nie zostawili tam np. mechanizmu z angola....przerabiałem i ten temat, gdy walczyłem pierwszy raz z moim mechanizmem uszkodzonym. Udało mi się właśnie tak polutować wszystko, że anglik jakby częściowo działał, ale właśnie się przycinał i nie chciał działać płynnie. Nie rozwiązałem problemu....
  • 0

#13 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:05, 11.10.2011

ja jestem tylko bardzo ciekawy czy nie zastaniesz zonka po ściągnięciu boczka....tzn czy nie zostawili tam np. mechanizmu z angola....przerabiałem i ten temat, gdy walczyłem pierwszy raz z moim mechanizmem uszkodzonym. Udało mi się właśnie tak polutować wszystko, że anglik jakby częściowo działał, ale właśnie się przycinał i nie chciał działać płynnie. Nie rozwiązałem problemu....


Hmmm ... tam właśnie chyba jest mechanizm z angola. Raczej tego nie zmieniali. Musiałbym zapytać.
  • 0

#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:32, 11.10.2011

no to jeśli zostawili Ci mechanizm z angola....szczere gratulacje :k poszli na łatwiznę :-/ a Tobie mega utrudnili....
  • 0

#15 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:19, 11.10.2011

Dzwoniłem do kolesia. Cały układ jest z angola z tym że przełożyli wszystko i moduły i silniczki.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq