Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierówna siła hamowania tylnych kół-zagadka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Leciej

Leciej
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Pyrlandia
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ils
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 25.09.2011

Witam wszystkich,

Problem polega na tym, że po regeneracji zacisku tylnego koła w moim acco 97 słabiej on hamuje od drugiego o jakieś 30-40%.
Dzieje się tak zarówno na ręcznym jak i nożnym. Wszystko rozpoczęło się od tego, że nie odbijał ręczny- więc kupiłem tłoczek i wszystkie gumki- rozebrałem zacisk w drobny mak. Okazało się, że w środku jest fasolka która odpowiada za sterowanie tłoczkiem przy zaciąganiu ręcznego- i ona była zawalona syfem. Wszystko wyczyszczone-poskładane z nowymi gumkami i tłoczkiem. Wjeżdżam na rolki i ku moim oczom robiona strona jest słabsza-ważne że wcześniej hamowały równo. I tutaj pytanie czy mocniej zużyte klocki z tej strony mogą powodować, że siła hamowania jest słabsza? Bo klocki są o połowę cieńsze, może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.

Proszę tylko o sensowne odpowiedzi-które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję!
  • 0
Jeżdżę dzięki SOBIE

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 08:13, 26.09.2011

A co ty na jednej stronie masz stare klocki a na drugiej nowe?
Jeżeli tak to pewnie że będzie różnica?
A płyn hamulcowy wymieniałeś ? Niekiedy płyn traci swoje właściwości i trzeba zmienić na nowy.
Czy jest dobrze odpowietrzone ?
  • 0

#3 Leciej

Leciej
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Pyrlandia
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ils
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 26.09.2011

Odpowietrzone idealnie- cały układ z nowym dot-4,1 a po naprawie zacisku z jednej strony klocki były cieńsze i tak je z powrotem wsadziłem.
  • 0
Jeżdżę dzięki SOBIE

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:28, 27.09.2011

Na robionej stronie klocki inaczej się ułożyły i nie są dotarte z tarczą. Stąd słabsza skuteczność.
  • 0

#5 Leciej

Leciej
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Pyrlandia
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ils
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 27.09.2011

No niby ok, ale przejechałem już na tym ok 1000km i cały czas jest tak samo. Jutro zakładam nowe klocki docieram z 300km i zobaczymy. Dam znać co i jak wyniki.
  • 0
Jeżdżę dzięki SOBIE

#6 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:46, 28.09.2011

Każda wymiana klocków wymaga przeczyszczenie miejsc stuku zacisku z klockami. Ponadto miejsca te smaruje się wysokotemperaturowym smarem. Często w serwisach nawet tego nie robią.
Wyczyść dobrze zaciski, nasmaruj i powinno być dobrze. Klocki zawsze wymienia się parami.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq