Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

predkosciomierz,a spryskiwacz-nowy problem/ accord V gen. /


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 2vpc

2vpc
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 22.09.2011

Panowie walcze juz ponad 3 miechy z prekosciomierzem, w ktorym wskazowka raz opada do zera po czym dalej dziala, raz podskakuje lekko. wymienilem juz 3 razy czujnik predkosci na skrzyni i dalej to samo. wiec czujnik nie jest tego sprawca :) sprawdzilem zegary tzn sciezki tak na oko i nic tam nie zobaczylem. na pinach itp sie nie znam kompletnie zeby sprawdzic czy sygnal dochodzi czy nie do ECU. No sorry nie umiem :) zaden elektryk nie chcial sie tym zajac bo to Honda.
Wiec rodza sie pytania:

1. Czy jak podmienie caly licznik (cale zegary) a mam wersje Accord V 2.0 ES z w pełni elektronicznym czujnikeiem predkosci ( bo byl jeszcze z dwoma linkami) to musze z identycznej wersji szukac zegarow ? WAZNE!

2. Mialem problem z ABSem dokladnie z tylnym prawym czujnikiem, ale po jakims czasie znow zaczal dzialac ba sprawdzile go nawet omomierzem i dziala (to potrafie :D ),DZIALA DO TEJ PORY, wiec pytam czy oprocz czujnika predkosci ten accord zbiera info o predkosci z kół ? Bo moze sie cos porobilo ze sie tak sam naprawil nagle i teraz cos fiksuje ? W TO WATPIE NO ALE...

3. Ja podejrzewam cos w zegarach, dlatego ze chociaz moze to glupio zabrzmiec ale gdy pierwszy raz sie zdarzylo ze wskazowka opadla a check sie zaswiecil to zauwazylem ze jedna zarowka sie spalila od podswietlenia zegarow. moze wtedy nastapilo jakies zwarcie albo cos i daltego. po wymianie zaroweczki wszystko swieci ale problemy z predkosciomierzem nadal wystepuja od tamtej pory.

Nie mam juz do tego sily, najgorsze jest to ze zapala sie czasami check i auto ustawia wszystko od poczatku, wiecie wolne obroty, mapy paliwa itp. chcialbym to wkoncu rozwiazac. blagam oczytalem sie juz tego na guglach mnostwo, zalozylem kilka tematow nawet tutaj. niestety to nic nie dalo. ale teraz jestem madrzejszy bo wiem ze to nie czujnik wiec... prosze o pomoc !!!
  • 0
Hondą trzeba jeździć tak jak by się Ją przed chwilą ukradło...

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:59, 24.09.2011

1) wymień zegary na takie z modelu jak twój, czyli poliftowego (1996-1998) - byle nie z diesla
2) układ ABS nie ma wpływu na ECM - jest niezależny
3) jeśli kontrolka silnika nie zapala się z powodu uszkodzenia VSS (błąd nr 17), to albo przerwa/zwarcie jest na odcinku ECM-zegary, albo tylko w zegarach (prędkościomierz) - według manuala od VSS do zegarów (i do ECM) leci kabelek BLU/WHT (niebiesko-biały, nie pomyl z biało-niebieskim!).
I jeszcze VSS musi mieć zasilanie (przez ten sam bezpiecznik co światła cofania) - sprawdź, czy ma na żółtym kabelku. Trzeci kabelek (czarny) czujnika to masa.
  • 0
AK

#3 2vpc

2vpc
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:02, 25.09.2011

1) ok tak zamierzam zrobic jutro czyli w poniedzialek
2) tak myslalem
3)wystukuje błąd 17 przy samodiagnostyce ale czujnik jest ok - moze komp mysli ze jest blad czujnika przez zegary np.? jak sprawdze czy ten kabele nibiesko bialy jest gdzies przerwany?
zasilanie sprawdzal mi kolega i jest, wszystko tam gra jak gitara.

wymienie te zegary i zobacze ale chcialbym wiedziec czy jest jaiks prosty sposob zeby sprawdzic ten kabelek ?

[ Dodano: 2011-09-25, 11:24 ]
znlalzłem tanio całe zegary z Rovera z 97r. wygądają identycznie, mogą być takie z rovera ?
  • 0
Hondą trzeba jeździć tak jak by się Ją przed chwilą ukradło...

#4 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 25.09.2011

mialem ten sam problem. kupilem z allegro zegary tylko ze z angola z mojego miejsca zamieszkania za cale 30zł.podmienilem tylko tarcze tą z predkosciomierza bo w milach pokazywala wiec moglem pomylic w czasie jazdy 100km/h ze 100milami:):)i pan władza by chyba tego nie przebaczył:) latam do dzis i nie ma najmniejszych problemow. w sumie dzis to bym na pewno wolal caly licznik z europejskiej wersji wstawic bo tarcze jak sie wymienia to trzeba wskazowke wyjac a z tym sie wiąze duze ryzyko uszkodzenia.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#5 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:08, 25.09.2011

wymień najpierw zegary, bo - po dokładnym przyjrzeniu się schematowi - nie ma znaczenia, gdzie będzie zwarcie powodujące błąd 17

teoretycznie z rovera powinny pasować

kabelek sprawdzasz miernikiem - lokalizujesz styk przy VSS i w zegarach i łączysz kabelkami miernika na ustawieniu dioda-dźwięk, ale dla bezpieczeństwa trzeba wypiąć ECM, żeby go nie uszkodzić! Jak ECM wypięty, to można też sprawdzić połączenie VSS-ECM i ECM-zegary.
  • 0
AK

#6 2vpc

2vpc
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 25.09.2011

ok. najpierw sprawdze co da wymiana zegarów.

[ Dodano: 2011-09-28, 21:13 ]
Pojawił sie nowy problem - po wymianie calego licznika nie ustał !

Chodzi o to ze zaywazylem ze podczas pociagania wajchy od spryskiwaczy wskazowka predkosciomierza wariuje tzn podskakuje i opada po czym wraca na swoje miejsce. dzis zalozylem licznik z innego i jest to samo ! o co chodzi co ma sprysk do predkosciomierza ???????????? jestem załamany
  • 0
Hondą trzeba jeździć tak jak by się Ją przed chwilą ukradło...

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:45, 28.09.2011

sprawdź masę G301 (m.in. VSS, silnik wycieraczek, silnik spryskiwaczy)
G402 jest m.in. od wajchy wycieraczek, a G401 od zegarów

jak są złączki (w obwodach masy) to w nich też sprawdź, czy nic nie zaśniedziało

potem sprawdź dokładnie VSS wg procedury (bez wymiany ECM oczywiście - chodzi o sprawdzenie, czy pojawia się właściwe napięcie)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0
AK

#8 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 28.09.2011

zaden elektryk nie chcial sie tym zajac bo to Honda.

stary zmien elektryka, dobry elektryk zawsze da rade. Polecilbym Ci dobrego ale jak widze to z calkowicie innego rejonu PL jestes.
  • 0

#9 2vpc

2vpc
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:50, 06.10.2011

sprawa wygląda tak:
- sprawdziłem, oczyscilem i zapsikalem wszystkie te punkty masowe (chociaz i tak byly czyscte). licznik juz nie wariuje podczas spryskiwania szyb. czyli podzialalo.
- sprawdzlem bezpiczniki
- niestety problem z predkosicomierzem wyglada tak samo: albo dlugo nie dziala albo dziala.
mam pytanie te kostki ECM to sa tu gdzie wpina sie zegary? nie wiem jak to posprawdzac te napiecia. juz nie wiem co dalej robic.
  • 0
Hondą trzeba jeździć tak jak by się Ją przed chwilą ukradło...

#10 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:56, 06.10.2011

ECM jest przed nogami pasażera (za schowkiem)

Dołączona grafika
  • 0
AK

#11 2vpc

2vpc
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 06.10.2011

problem rozwiązalem w ten sposob ze kolega elektro mechanik poprowadzil inny kabelek od czujnika do zegarow i wszystko gra i buczy. po problemie.

- dla koliberka POMÓGŁ daje za to wskazówki i pomoc przy rozwiazaniu problemu z masa ! dzieki
  • 0
Hondą trzeba jeździć tak jak by się Ją przed chwilą ukradło...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq