Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Reczny-działa jedna strona tylko...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 black

black
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Łódź/Łowicz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S-port
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 12.09.2011

hej,

czytałem archiwum, ale nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi ;_)

po zaciagnieciu recznego na maksa moge ruszyc autem (choć ze sporym oporem), zauwazyłem, ze po 100 metrach jazdy 30km/h (z zaciagnietym hamulcem) lewa tarcza byla goraca, a prawa zupełnie zimna, czyli wnioskuje, ze prawa strona nie łapie...

hamulec roboczy wydaje sie brac na wszystkie kola bo wszystkie tarcze po jezdzie sa cieple,

sprawa linki, czy regeneracja zacisku?

linka w intercarsie widze kolo 100pln,

zestaw naprawczy 7 gumek okolo 30pln,
d4468
a jeszcze jest zestaw naprawczy z tloczkiem widze za 50pln,
d4846c

bezposredniego linka nie daje sie wkleic, ale dacie rade znalezc:

http://sklep.interca...wsk=O&typ=10026

black
  • 0

#2 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 12.09.2011

Kiedy ostatni raz bylo zagladane do tylnych hamulcow, tj. byly czyszczone, smarowane? Jezeli dawno/nigdy, to najpierw nalezy to zrobic, sprawdzic, czy tloczek nie ma wzerow, jezeli nie, to nie ma potrzeby go wymieniac. Jezeli po tym zabiegu nie bedzie nadal dzialac, to mozliwe, ze kwestia linki.
  • 0

#3 black

black
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Łódź/Łowicz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S-port
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 12.09.2011

ze dwa tygodnie temu bylo zagladane, sprawdzane, smarowane...zlecilem to bo wg. mnie opornie dziala dzwignia recznego (tzn. w civicu z bebnami dzialala lekko, a reczny byl skuteczny),

mechanik nie mowil nic o zadnych wzerach, tylko stwiedzil, ze tarcze i klocki dojezdzic i wymiana oraz ze sprezynka przy prawym kole nie reaguje na dzwignie recznego i prawdopodobnie linka zaniemogla...

po tym dzisiejszych testach i szarpaniu recznego dzwignia ma skok luzny jakis 1cm, a auto skrzeczalo jak ruszalem na zaciagnietym :_P

jaka jest uczciwa cena za regeneracje (robocizna)?
  • 0

#4 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 12.09.2011

Nie wiem czy regeneracja bedzie potrzebna, jezeli roboczy dziala prawidlowo, moze ktos bardziej obeznany z tematem niech sie wypowie. Jezeli linka padla to wymiana nie powinna duzo kosztowac, cena tak jak mowiles 100 zl za szt., firmy OYODO sa chyba w Intercarsie, uzywki mozna kupic za 100zl 2 szt.
  • 0

#5 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 12.09.2011

ze dwa tygodnie temu bylo zagladane, sprawdzane, smarowane...zlecilem to bo wg. mnie opornie dziala dzwignia recznego (tzn. w civicu z bebnami dzialala lekko, a reczny byl skuteczny),

mechanik nie mówił nic o zadnych wzerach, tylko stwiedzil, ze tarcze i klocki dojezdzic i wymiana oraz ze sprezynka przy prawym kole nie reaguje na dzwignie recznego i prawdopodobnie linka zaniemogla...

po tym dzisiejszych testach i szarpaniu recznego dzwignia ma skok luzny jakis 1cm, a auto skrzeczalo jak ruszalem na zaciagnietym :_P

jaka jest uczciwa cena za regeneracje (robocizna)?


bajeczny mechanik - albo linka zaniemogła albo sprężyna nie działa - dwie różne rzeczy.
Podejrzewam, że mechanizm jest jak w 5 gen, więc...
Najpierw zdejmij koło, potem osłonę sprężyny, a następnie:
1. wsadż kogoś do środka żeby zaciągał i puszczał ręczny - zobaczysz czy linka się napina na łączeniu z zaciskiem, jeśli tak to:
2. zobacz ręką czy możesz poruszać sprężyna przy zacisku. Jeśli nie to znaczy, że musisz ją rozruszać ;) czyli wd40 obficie i jedziesz do momentu aż będziesz w stanie nią ruszać. Jeśli i to nie pomoże to:
3. zonk i trza rozebrać zacisk
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#6 black

black
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Łódź/Łowicz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S-port
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 12.09.2011

Nie wiem czy regeneracja bedzie potrzebna, jezeli roboczy dziala prawidlowo, moze ktos bardziej obeznany z tematem niech sie wypowie. Jezeli linka padla to wymiana nie powinna duzo kosztowac, cena tak jak mowiles 100 zl za szt., firmy OYODO sa chyba w Intercarsie, uzywki mozna kupic za 100zl 2 szt.


mysle, ze jak cos to nowa lepiej, bo z uzywka moze sie szybko historia powtorzyc...

[ Dodano: 2011-09-12, 21:50 ]
Nie kojarze tam osłony sprezyny, ale jeszcze nie lezałem pod tym autem, sprawdze :_)

Ad1:
a jesli linka sie nie napina? a czy jedna linka mogla sie odpiac/urwac przy dzwigni recznego?
Ad2:
rozumiem, ze jesli linka sie nie napina, a moge poruszac sprezyna to linka padła?
czyli linka musi sie napinac na laczeniu z zaciskiem aby uznac ja za sprawna?
Ad3:
po wykluczeniu linki i probowaniu bezkutecznego ozywienia sprezyny nalezy postawic na zacisk zatem...tego wolałbym uniknać, w warsztacie powiedział 200pln plus 50 robota, ale to ja nie wiem co on chce tam zakladac skoro zestaw naprawczy kilkadziesiat pln...

black

PS: ale forum muuuuuliiiiiii....

[ Dodano: 2011-09-12, 21:57 ]
Nie kojarze tam osłony sprezyny, ale jeszcze nie lezałem pod tym autem, sprawdze :_)

Ad1:
a jesli linka sie nie napina? a czy jedna linka mogla sie odpiac/urwac przy dzwigni recznego?
Ad2:
rozumiem, ze jesli linka sie nie napina, a moge poruszac sprezyna to linka padła?
czyli linka musi sie napinac na laczeniu z zaciskiem aby uznac ja za sprawna?
Ad3:
po wykluczeniu linki i probowaniu bezkutecznego ozywienia sprezyny nalezy postawic na zacisk zatem...tego wolałbym uniknać, w warsztacie powiedział 200pln plus 50 robota, ale to ja nie wiem co on chce tam zakladac skoro zestaw naprawczy kilkadziesiat pln...

black

PS: ale forum muuuuuliiiiiii....
  • 0

#7 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:35, 13.09.2011

Rzeczywiście ze schematu1 wynika, że u Ciebie osłony nie ma. Ale ten schemat jak i schemat2 wskazują, że zasada hamulca ręcznego jest ta sama jak w 5 gen. Na schemacie 1 widać sprężynę :)


AD 1
odpiąć raczej nie, ale urwać jak najbardziej. W podłokietniku powinieneś mieć dojście do regulacji ręcznego. w sumie tam możesz sprawdzić to urwanie się - pociągnij mocniej (z wyczuciem ;) linkę i jak puści to masz winowajcę.
Od drugiej strony sprawdzisz na samym końcu linki pod osłoną gumową (za elementem 12 na schemacie2)

AD 2
jak się napina to znaczy że jest sprawna. Generalnie możesz gumową osłonę nacisnąć palcem przesuwając ja w bok 1-2 mm. Druga osoba zaciąga ręczny i palcem wyczujesz czy linka się napina.
Sprężyna na schemacie1 to czwarty element licząc od lewej w części otoczonej ramką z numerem 7,8

Ad 3
zawsze możesz rozebrać zacisk sam. Podobno nie jest to aż takie trudne, ale trzeba mieć czas, narzędzia i szybki dostęp do części - tłoczek może być do wymiany.
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#8 black

black
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Łódź/Łowicz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S-port
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 13.09.2011

wielkie dzieki za wskazowki, to co mowisz ogarne sam i sprawdze jak to wyglada w weekend :_)

odnośnie regeneracji to obejrzalem manuala i raczej sam nie pedejme tej dłubaniny :_P

black
  • 0

#9 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 13.09.2011

Mechanizmu recznego w zacisku lepiej sam nie rozbieraj, bo podobno mechanicy maja czasem problem ze zlozeniem go. W sumie to nawet niektorzy maja problemy z takimi rzeczami, jak poprawne wkrecenie tloczka, jak to mialo miejsce u mnie :-?
  • 0

#10 black

black
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Łódź/Łowicz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S-port
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 13.09.2011

Mechanizmu recznego w zacisku lepiej sam nie rozbieraj, bo podobno mechanicy maja czasem problem ze zlozeniem go. W sumie to nawet niektorzy maja problemy z takimi rzeczami, jak poprawne wkrecenie tloczka, jak to mialo miejsce u mnie :-?


nie zamierzam :_D dopytalem o regeneracje za 200pln, rozebranie do zera, nowe uszczelki, nowy tłoczek, nowe sruby...warsztat od hond sam nie robi, daje do specjalizujacego sie w tym...koszt niemaly wiec najpierw sam sprobuje zrobic co mozliwe wg. wskazan kolegi wyzej :_)

black

[ Dodano: 2011-09-14, 15:23 ]
no i jednak to bedzie linka :_) czy ktos montował te z intercarsu "yazuka"? bo moze ktos probował i sie okazało, ze nie pasuje?

black
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq