Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bicie Na kierownicy po wymianie tarcz i klocków


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:14, 06.09.2011

Witam mam taki problem ponieważ nie dawno u mechanika wymieniałem wszystkie tarcze i klocki (TRW) i teraz jak naciskam pedał hamulca czuje bicie na kierownicy mechanik zwątpił jak o tym mu powiedział ze stwierdzenie ,że mieli już tak w paru hondach i tak naprawde nie wiedzą o co chodzi .Jakieś pomysły?
  • 0

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:17, 06.09.2011

jak to co? krzywe tarcze, albo zle zamontowane. a mechanik to dupa a nie mechanik skoro po wymianie tarczy sie dzieja takie rzeczy.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:29, 06.09.2011

Może wie ,że zj*** sprawe i teraz się głupio tłumaczy. Nowe krzywe tarcze ;> jak sądzicie;>
  • 0

#4 darek2218

darek2218
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:TOS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:44, 06.09.2011

A może to wina felg albo opon?
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:47, 06.09.2011

Przed wymianą nic takiego nie miało miejsca.
  • 0

#6 williams

williams
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXi
  • KM:150-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:CA5
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:00, 06.09.2011

Na pedale też wyczuwasz pulsowanie przy lekkim wciśnięciu?

Błędny montaż. I na tym "mechanicy" lubią się wyłożyć...
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:27, 06.09.2011

Na pedale nie.A może masz pomysł gdzie jest błąd to sam poprawie bo ten samochod u mechanika znalazł się ze względu na moj brak czasu
  • 0

#8 williams

williams
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXi
  • KM:150-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:CA5
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:35, 06.09.2011

Do zdjęcia tarcze. Grama rdzy ma nie być na przylgniach. Ale pewnie temat wałkowany na forum dziesiatki razy... szukać i czytać.

Pozdrawiam w.
  • 0

#9 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:15, 06.09.2011

Moze piasta nieoczyszczona z rdzy. Ja u siebie wymienialem tarcze i klocki z tylu w jednym z najbardziej renomowanych warsztatow w Szczecinie, a mimo to mechanik spartolil robote. Po czasie okazalo sie, ze tloczek byl zle wkrecony w zacisk, czego efektem bylo piszczenie hamulca podczas jazdy.
  • 0

#10 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:08, 06.09.2011

To może wrzucę instrukcję którą dołączam do zakupionych tarcz



INSTRUKCJA WYMIANY TARCZ (BĘBNÓW) HAMULCOWYCH.
Wymiana tarcz jest wymagana gdy powierzchnia cierna wykazuje głębokie rowki, lub jeśli ich grubość jest mniejsza od dopuszczalnej, zalecanej przez producenta samochodu lub tarczy. Tarcze (bębny) hamulcowe należy wymieniać parami. Przy wymianie tarcz (bębnów) należy dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
Podczas wymiany tarcz (bębnów) należy przestrzegać następujących zasad:
1. Sprawdzić, czy nowa tarcza (bęben) pasuje do piasty, wizualnie porównać tarczę (bęben) zdemontowaną z zakupioną. W żadnym przypadku tarczy (bębna) nie wolno wbijać na siłę.
2. Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm).
3. Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście.
4. Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,05 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji. UWAGA! W przypadku stwierdzenia, że przyczyna leży po stronie tarczy, należy natychmiast reklamować cały komplet (bezwzględnie nie należy ich eksploatować).
5. Sprawdzić prawidłowość działania pozostałych elementów układu hamulcowego (w szczególności zacisków hamulcowych) i zawieszenia. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu). Wymienić klocki hamulcowe na nowe.
6. Przez pierwsze 300 - 400 km po wymianie unikać ostrego hamowania
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#11 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:05, 06.09.2011

proponuje jechać do warsztatu, może być ASO jeśli zechcą i stoczyć jakieś 0,1 - 0,2 mm. Przy nowych tarczach z nazwijmy ją niższej półki to normalne, przy pierwszym nagrzaniu robią się lekko faliste.. po przetoczeniu będzie ok już do ich końca
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:20, 06.09.2011

Z niższej półki? Ja tak mialem z tarczami ATE. Po tygodniu od ich montażu musiałem się udać na ich "tuning" i toczeniei. I dopiero ten zabieg je wyprostował. A były nówki nieśmigane....A teraz też walczę.....po wymianie klocków Ferodo (bo piszczały jak fletnia) i przetoczeniu tarcz u tokarza pojawiły się wibracje, że strach wcisnąc hamulec przy 120km/h. A powierzchnie styku na piaście i tarczy wyczyściłem do lustra. Problemu nie było przed toczeniem. Tokarz twierdzi, że zrobił dobrze i tarcze są OK. Ręce opadają....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#13 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 19.09.2011

witam. Miałem ten sam przypadek w starym accordzie (97 r., 2.0i) mechanik nieumiejętnie wybijał łożysko z piasty i ją uszkodził (na falbanie). Po tym u nmie pojawiło się bicie na tarczy. U innego mechanika wyszło po przemierzeniu bicia. Efekt wymiana piasty. Bicie ustało. Dodam, że w tym typie jest masakra z wymianą tarcz i przewżnie uszkadza się rownież łożysko. Pozdr.
  • 0

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:46, 20.09.2011

Dodam, że w tym typie jest masakra z wymianą tarcz i przewżnie uszkadza się rownież łożysko.


tylko wtedy, gdy nie potrafi się przeczytać w manualu serwisowym lub na forum, jak to należy zrobić poprawnie
  • 0
AK

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:57, 21.09.2011

Może to wina krzywej piasty?
Ja dziś byłem w warsztacie gdzie toczą tarcze na samochodzie i za 91zł ogarnęli mi przód. Nic nie bije, a wcześniej kierownicę z rąk wyrywało...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq