Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

opornik dmuchawy czy szczotki??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 02.09.2011

orientuje sie ktos co moze byc przyczyna tego ze nie załącza sie dosc czesto silnik dmuchawy??raz dziala raz nie.przy odpaleniu jak nie załączy sie nawiew to na panelu zostawiam włączony i z reguły podczas jazdy po jakims czasie sam sie załącza. musze rozwiazac problem bo zima sie zbliza i zerowa widocznosc bez nadmuchu. i w sumie tu moje pytanie czy ktos kiedys wymieniał opornik dmuchawy lub szczotki bo przypuszczam ze to cos z tego (jak cos to wyprowadzcie mnie z błędu).brat w vectra wymieniał szczotki poprzez dostanie sie do nich od podszybia ale w acco to chyba trzeba deske rozdz.sciagac?? dodam jeszcze tyle ze nie mialem udroznionych kanałów odpływowych pod podszybiem i woda mi sie przelała do tego otworu od dmuchawy.mogło sie cos zalac chyba.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#2 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 02.09.2011

w przypadku opornika, z reguły dmuchawa pracuje na najwyższym biegu bez zarzutu.
sprawdz kostke i przeczyść styki
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:21, 02.09.2011

ja mialem z vectra podobnie jak Twoj brat ;)

Wymiana szczotek pomogla :p
  • 0

#4 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 02.09.2011

u mnie nie dziala wcale a jak zadziała to wszystko poprawnie na kazdym stopniu.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#5 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:16, 02.09.2011

opornik odpada moze sam włacznik nie łaczy
  • 0

#6 cisekzmc

cisekzmc
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Zamość ... Lublin
  • Silnik:f20
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:37, 08.10.2011

mam ten sam problem... dzisiaj rozkręciłem całą konsole i sprawdzałem kable, nie dochodzi do wentylatora napięcie ( na krótko działa wentylator). Bezpieczniki posprawdzałem pod maską i koło lewej nogi kierowcy. Czy gdzieś indziej mogło coś paść?sprawdzałem rezystor i niby oporność zwiększa się wraz z wyższym biegiem... co może być ?

jeszcze sprawdzę przekaźnik pod deską może on padł
  • 0

#7 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 08.10.2011

od przekaznika zacznij, u mnie sie okazalo ze przekaznik w chwili wlaczenia dostawal napiecie i po wylaczeniu to napiecie zostalo. brat mi wstawil na przewodzie napieciowym cos takiego jak ,,dioda cos tam,, po to by odcinalo napiecie wraz z wylaczaniem dmuchawy. zostal mi jednak problem wymiany szczotek w silniku dmuchawy tylko nie moge sie doczytac czy jest mozliwosc bez wykrecania deski rozdzielczej jak podaja w manualu.

[ Dodano: 2011-10-08, 19:51 ]
a wlasnie. tez tak mialem.brat mi odcial napiecie do dmuchawy oryginalne i +pociagnał z kostki radio samochodowego.dziala prawidlowo poniewaz napiecie lapie na zaplonie i odcina wraz z jego wylaczeniem.ten poprzedni post z tą diodą nie wypalił.wlasnie sobie przypomnialem.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#8 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:42, 11.10.2011

Żeby wyjąć dmuchawę wystarczy zdemontować schowek i "poprzeczkę" pod nim oraz oczywiście wszystkie mocujące go śruby. Poza tym łącznik metalowy z gumową uszczelką, który spaja wentylator z kanałem wentylacyjnym. Jeśli chodzi o elektrykę to bodajże 3 kostki po prawej stronie należy rozpiąć. Potem już tylko albo aż pozostaje wyciągnąć dziada. Trzeba trochę pokombinować pod różnymi kątami, ale daje rade bez połamania czegokolwiek. Tak przynajmniej wyglądało to u mnie a z tego co widzę to nasze modele nie powinny się różnić pod tym względem.
pozdro
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#9 cisekzmc

cisekzmc
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Zamość ... Lublin
  • Silnik:f20
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:51, 11.10.2011

ja już temat ogarnąłem, raz, że była jakaś przerwa w obwodzie, dwa przekaźnik do wymiany...(podmiana z pod maski od elektryki szyb) wszystko przeczyszczone i śmiga bez problemu, już zima nie straszna :)
  • 0

e84ed2d991e9.jpg


#10 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 11.10.2011

ok u mnie temat tez ogarniety. rozebralem to wszystko i co sie okazalo silnik dmuchawy w srodku tam gdzie szczotki zasyfiony był opilkami szczotek i do tego ta woda sie lała.w efekcie powstalo błotko. teraz wyczyszczone i czekam na zime:)
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq