Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Trząchanie kierownicą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:06, 29.08.2011

Witam
Mam dziwną przypadłość, jechałem około 60km/h pisałem sms i lewym przednim kołem zawadziłem o krawężnik było to dość mocne udeżenie bo mi zbieżność o ćwierć obrotu na kierownicy przestawiło po tym powyżej 100km/h zacząłem czuć trząchanie na kierownicy więć pojechałem wyważyłem koła ustawiłem zbieżność, no niestety wciąż trzącha następnym krokiem było przełożenie felgi z przodu na tył i potym dalej trzącha. Wulkanizator powiedział, że mam już opony do wymiany i przymieżam się do takowej, ale mam wrażenie że to nie pomoże bo przecież zamieniałem koła i nic się nie zmienia. Moje pytanie jest co mogło się w przodku uszkodzić albo wykrzywić, przez co mi teraz trzącha kołem od 100km/h wzwyż. W ostatnich dniach wymieniłem tarcze przód i tył z klockami i nic się nie zmieniło a i mam wrażenie że jak dłużej jade to drganie tak jagby się nasila.
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:54, 29.08.2011

a jak hamujesz to też trząchą?
może luz na maglownicy się zrobił jakiś?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:36, 29.08.2011

No gratulacje. Takie zajęcie podczas jazdy :k Co do usterki to mogło zawieszenie przestawić, zbieżność, albo wybulić oponę
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:26, 29.08.2011

Mam dziwną przypadłość, jechałem około 60km/h pisałem sms


:lol:

bo mi zbieżność o ćwierć obrotu na kierownicy przestawiło po tym


jak się kierownica o 90 stopni przestawiła, to nieźle musiałeś przywalić w ten krawężnik...

spróbuj wyważyć koło na samochodzie - jeśli się nie da wyważyć, to możesz zacząć wymieniać wszystko po kolei (piasta, łożysko, wahacze, przeguby) ale bez gwarancji, że telepanie ustanie
  • 0
AK

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:41, 30.08.2011

Kola mam wywazone i zamienialem je na tyl wiec jak by nawet guz sie pojawil to bym go przeniosl na tyl i w tedy powinno ustapic trzachanie. Zbieznosc mam zrobiona. |Podjade na jakis warsztat i niech zobacza co sie moglo skrzywic.
  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:48, 30.08.2011

Kempisty, a felgi masz proste? a powodow drgan moze byc bardzo duzo - uszkodzone lozysko, gumy wahacza, koncowki drazkow jak i drazki, swoznie, polos, piasta itp.

napisz wiecej objaw tych drgan, nasilaja sie one przy hamowaniu a moze przyspieszaniu? jak wrzucisz na luz to tez sa? zwiekszaja sie wraz ze wzrostem predkosci samochodu czy nasilaja sie w danym przedziale predkosci i pozniej znikaja?

napisz wiecej konkretow to bedzie mozna cos wykluczyc a cos innego wziac na glownego podejrzanego.

[ Dodano: 2011-08-30, 07:49 ]
dajcie juz spokoj z tym dowazaniem kol na samochodzie, to jest dobre jak mamy 20letni zlom i chcemy nim tylko dojezdzic pol roku. jak cos jest nie tak w samochodzie to trzeba to naprawic a nie zamaskowac. tak samo jak z silnika cieknie to trzeba wymienic uszczelki a nie wlac gestszy olej mineralny.
  • 0

#7 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 30.08.2011

Doważanie kół po uderzeniu w krawężnik? Nie róbcie dziadostwa. Sprawdź czy masz wszystko proste itp a nie jakieś doważania wymyślacie.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:56, 30.08.2011

ogolnie jak dla mnie to dowazanie kol na samochodzei to poraza. zrobili to ludzie ktorzy zamiast naprawiac wola udawac ze tego nie ma.
  • 0

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:37, 30.08.2011

mlun - jakbyś przeczytał wątek od początku to byś wiedział, że Kempisty już porobił parę rzeczy

blackfly - chyba trafiłeś na mechanika, który nie potrafił lub nie chciało mu się dokładnie wyważyć koła na aucie - przecież podczas wyważania siedzisz w aucie i czujesz, czy mechanik robi postępy...

zresztą nie każdemu mechanikowi się chce poświęcić od kilku do kilkunastu minut na jedno koło za 20-30zł od koła

poza tym napisałem, po co to w tym przypadku robić - jeżeli wolicie w ciemno wymieniać pół zawieszenia i napędu, to proszę bardzo...
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq