Skocz do zawartości


RODO w HAKP

brak chłodzenia, zapchana chłodnica?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:54, 22.08.2011

Witam. Dopadł mnie koszmarny problem w mojej hondzie.. :cry: mianowicie - po odpaleniu:

1. jadąc kilka kilometrów ( około 5-10) w oka mgnieniu pojawia się max. temperatura i gotuje się płyn chłodniczy...

2. wentylatory nie załączają się...ale po włączeniu klimy widać że działają lecz na nic się to zdaje - 10 minut na max włączonych wentylatorach i temperatura spada nieznacznie..Podczas próby jazdy znowu rośnie i się gotuje wszystko...ledwo dojechałem do pracy :cry: a teraz nie wiem jak ja z niej wrócę... :cry:
3. wstąpiłem po drodzę do elektromechanika który powiedział że albo zapchana chłodnica, albo czujnik temp. albo termostat.

moje pytania:
1. czy ktoś z was miał taki przypadek i jak sobie z nim poradził?

2 . czy istnieje jakiś sposób aby zaradzić temu choć na chwilę? elektromechanik polecił włączenie klimy i poprzez to wymuszenie pracy wentylatorów lecz na nic się to zdało - tak jakby zapchane? bo wąż gorący a chłodnica nie oddaje gorąca tylko zimne powiertze leci :cry:

czekam na porady bo nie mam jak do domu się dostać....a chłodnice jak coś to trzeba wymieniać czy zapchaną da radę czyścić/udrożniać? a mozę ktoś już tak miał i to zupełnie inny powód lub inne kroki trzeba podjąć.

Aha - nie wyświetla żadnego check engine ani błędu na desce...

Czekam na Pomoc
  • 0

#2 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 22.08.2011

Zanim się wpakujesz w kupno nowej chłodnicy to sprawdź najpierw czy termostat nie zaciął się w pozycji zamkniętej. To łatwo sprawdzić w warunkach domowych - bez żadnych kosztów. Sprawdź też ile jest cieczy w zbiorniczku wyrównawczym i w chłodnicy (w zbiorniczku też jest taki wężyk przymocowany do spodu zakrętki - sprawdź czy czasem nie spadł).
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:24, 22.08.2011

wężyk w tej zakrętce jest, płynu jest na max, a termostat gdzie się znajduje? znalazłem jeszcze w necie, żeby odczepić chłodnicę i np. karcherem ją przepłukać i zobaczyć czy woda przepływa(czy jest drożna), a następnie nalać wody z octem na 1 dzień i znowu przepłukać - ten sposób ma niby kamień ewentualny usunąć - dobry sposób? jak myślicie?

[ Dodano: 2011-08-22, 13:26 ]
no ok - termostat nie wiem gdzie i jak go odblokować/sprawdzić? co trzeba zrobić żeby ściągnąć chłodnicę? spuszczać płyn? jeśli tak to w jaki sposób? dzięki za pomoc
  • 0

#4 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:11, 22.08.2011

Termostat masz za silnikiem pod przepustnicą a konkretnie na połączeniu dolotu z przepustnicą. Sprawdza się go w bardzo prosty sposób - odkręcasz, łapiesz płyn który się wyleje, zabierasz termostat do domu, wrzucasz to jakiegoś przezroczystego naczynia, żeby było go dobrze widać, gotujesz wodę, zalewasz termostat wrzątkiem, żeby się zanurzył i obserwujesz czy się otwiera... Jak nie to wymieniasz (ok 50zł). Jak się otwiera to możesz kombinować z "płukaniem" chłodnicy...
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:12, 22.08.2011

wziąłem i odpaliłem silnik bo musiałem podjechać kilka km i zagotowało mi się znowu - rano zalałem nowy plyn chłodniczy a teraz w naczyniu wyrównawczym nie ma ani kropli - podczas gotowania cały górą wyleciał :-/ :cry: ja nie wiem co za zrobię...
  • 0

#6 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 22.08.2011

Przede wszystkim nie jeździj bo załatwisz uszczelkę pod głowicą, albo samą głowice i silnik :roll: Jak silnik nagrzany to oba węże (długi i krótki) od chłodnicy są gorące i twarde czy ten który leci od termostatu (długi) jest ciepły (nie gorący) i miękki :?: Jak tak jest to termostat nie puszcza, albo puszcza za mało (albo wogóle już płynu nie ma w układzie... :roll: ).
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:20, 22.08.2011

plym jest...a termostat nie wiem..nie mam jak sprawdzić w tej chwili...górny wąż gorący i miękki..wentylatory nie załączają się ale działają (po włączeniu klimy)- co tu jest grane? tak jakby chłodzą wentylatory lecz płyn jakby nie krążył, czyżby pompa ? jakie są tego objawy? bo to chyba pompa ma za zadanie aby płyn się "mieszał" w układzie?
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:55, 22.08.2011

Witam. fajnie jakby poprzednicy zauważyli że kolega nie ma jak powrócić do domu i potrzebuję doraźnej pomocy na teraz... może to głupie ale jak piszę źle to niech ktoś mnie poprawi - może wyczepić stary termostat - który jest uszkodzony i pozostaje zamknięty cały czas?? i jechać bez?? lepiej chyba żeby temp. była trochę niższa niż żeby silnik się gotował i uszczelka pod głowicą bye bye! P.S w ogóle to możliwe aby termostat zepsuł się z pozycji zamkniętej? zazwyczaj jak się psuje to jest ciągle otwarty.. :B
  • 0

#9 konkam10

konkam10
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 22.08.2011

niema znaczenie jak się psuje to się psuje. hondy mają jeszcze zaworek przelewowy w termostacie.

a to jest racja wywal termostat odpowietrz i zobacz co się będzie działo ewentualnie znajdź czujnik albo wtyczkę od wentylatora i zewrzyj styki aby wentylator chodził i wtedy Ci się nie zagotuje
  • 0

 


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:19, 22.08.2011

termostat ściągnąłem teraz muszę go zakręcić...już ciemno ale może się uda...a jak odpowietrzyć? proszę o szybką odp.
  • 0

#11 konkam10

konkam10
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 22.08.2011

jak będziesz lał płyn to sam sie odpowietrzy bo cały czas masz obieg otwarty .

wlej płyn i odpal jeśli nic nie znajdziesz co Cie będzie niepokoiło to jedź i patrz na czujnik temperatury no i szerokości
  • 0

 


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:21, 26.08.2011

termostat był ciągle w poz. zamkniętej - nie szło przez duży obieg i stąd przyczyna..koszt naprawy - 30 zł termostat i własnoręczna wymiana...pozdrawiam Pana mechanika który prowadzi autoryzowany serwis i chciał wymieniać mi chłodnicę za 800 złotych!! i czujnik który rzekomo miał kosztować 200 złotych i................ 100zł wymiana, czyli wyciągnięcie starego i włożenie nowego - z dala od takich!! pozdrawiam
  • 0

#13 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:53, 28.08.2011

termostat był ciągle w poz. zamkniętej - nie szło przez duży obieg i stąd przyczyna..koszt naprawy - 30 zł termostat i własnoręczna wymiana...pozdrawiam Pana mechanika który prowadzi autoryzowany serwis i chciał wymieniać mi chłodnicę za 800 złotych!! i czujnik który rzekomo miał kosztować 200 złotych i................ 100zł wymiana, czyli wyciągnięcie starego i włożenie nowego - z dala od takich!! pozdrawiam

A nie mówiłem :-P
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq