Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak usunąć przyczynę błędu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 14.03.2009

Jak w temacie
Dołączona grafika
A to jest tłumaczenie błędu :
P0420 "System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "

Dodam że mam wymieniony katalizator (zamiennik z emisją spalin euro III) u mnie są już dwie sondy przed i za kat.

Czy winna może być któraś z sond ? Jak sprawdzić sondy ?

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:49, 14.03.2009

zibi, pierwsze co przychodzi mi do głowy to ten nieszczęsny zamiennik :-/ gdzie go kupowałeś ?? Jeżeli w jakimś sklepie motoryzacyjnym to możesz mieć zamontowaną z V gen (o ile pasuje) bo w katalogach V jest oznaczona jako VI a nasze są oznaczone jako VII.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:48, 14.03.2009

Czy ten bład był już przed wymianą katalizatora? Jeśli tak-to bardzo duże prawdopodobieństwo, że niestety sonda jest padnięta. Jak sprawdzić? Hmmm, regulacyjną -prosto-sprawdzić jak się zachowuje napiecie wyjściowe z niej-czy zmienia się od zera (prawie) do 1 wolta (miernikiem analogowym lub oscyloskopem). Ale co do sondy diagnostycznej-to już nie wiem. Powinna sie zachowywać podobnie ale....Nie mam doświadczenia. Mam 1 sondę brak problemu :-)

#4 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 14.03.2009

zibi, pierwsze co przychodzi mi do głowy to ten nieszczęsny zamiennik :-/ gdzie go kupowałeś ?? Jeżeli w jakimś sklepie motoryzacyjnym to możesz mieć zamontowaną z V gen (o ile pasuje) bo w katalogach V jest oznaczona jako VI a nasze są oznaczone jako VII.

Robili mi to w Lublinie na ul. Żurawiej (kat. to jest taki zamiennik uniwersalny wspawywany emisja euroIII Koszt 800PLN)
robili mi to w sierpniu , po wymianie przez ok 5000 km nic się nie działo mam na to gwarancję ale co mi po tym jak do Lublina mam w tej chwili ok 2,5 tyś km na początku nic się nie działo przez ok 5000km a teraz check wyrzuca mi po 500-1000km strasznie mnie to irytuje

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#5 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:36, 14.03.2009

za ten błąd odpowiada 2 sonda, i teraz albo katalizator nie spełnia roli lub zepsuta sonda.
jak podłączysz do jakiegokolwiek komputera którym mozna sprawdzić błedy komputera,to mozna podejzec tez sondy, to w jednej i drugiej powinno skakac napiecie tylko w tej 2 troche mniej.jezeli nie widać zmian to w napieciach to sonda.
ale zakreciłem. :-/

#6 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 16.03.2009

A w jaki sposób można sprawdzić sondę która jest wymontowana (np. za pomocą miernika , jakie wartości powinny być :?: )

Ponawiam pytanie :?: Czy jest na forum ktoś ,kto zna odpowiedz :?: :hmmm:

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:39, 10.06.2009

http://www.wega.net....yLambda.html,tu jest troche o sondach-pierwsza powinna pokazywac zmienne napiecie,druga natomiast raczej stale -na pewno nie taka sinusoida jak 1 -sza sonda .Co do zdiagnozowania po odlaczeniu dzis moze poznam odpowiedz-wybieram sie do znajomego elektronika,cos powinien doradzic.Mam ten sam problem po wymianie kata na zamiennik-wyrzuca blad 67 :evil: nie pytalem jeszcze o cene ale podobna tylko maja w ASO

#8 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 10.06.2009

ostatnio obadałem troszkę różnymi programami na różne sposoby i mam problem ze zlokalizowaniem problemu , tz na 70% jestem już pewny że jest to jedna z sond . A to dlatego że większość programów pokazuje problem z "bank1" a dokładny odczyt z sond to: "bank 1 sensor 1" i "bank 1 sensor 2" .
W programie PCMCSCAN pokazuje mi "wydajność poniżej progu (bank 1)" ??

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:50, 10.06.2009

jak wyskakuje Ci taki błąd to prawdopodobnie sonda. Mi jak walnęła to zapalił się check engine, a na komputerze pokazało błąd pierwszego czujnika-oxygen sensor czyli potocznie sonda lambda. Ja miałem zwaloną pierwszą i jak wyrzucałem bieg to obroty spadały do 200-300, a po chwili wracały do ok. 600. Silnik trochę szarpał i słabo się wkręcał.

#10 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 11.06.2009

jak wyskakuje Ci taki błąd to prawdopodobnie sonda. Mi jak walnęła to zapalił się check engine, a na komputerze pokazało błąd pierwszego czujnika-oxygen sensor czyli potocznie sonda lambda. Ja miałem zwaloną pierwszą i jak wyrzucałem bieg to obroty spadały do 200-300, a po chwili wracały do ok. 600. Silnik trochę szarpał i słabo się wkręcał.

U mnie wszystko jest w porządku poza tym że czasami tak jak by go delikatnie go przydławiało , a co do sondy jak zbadać która jest uszkodzona bo u mnie są dwie

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:59, 13.06.2009

u mnie sytuacja analogiczna. Po wymianie kata na uniwersalny z normą Euro3 i przejechaniu jakichś 500-1000 km nagle wywalił check engine. Nie pomogły restarty kompa, odłączanie aku itp. W tej chwili po restarcie kompa i włączeniu silnika od razu wyskakuje check engine :/ zrobiłem samodiagnozę - wykazała problem z grzejnikiem pomocniczej sondy lambda, tylko nie wiem czy to oznacza jej całkowite uszkodzenie i konieczność wymiany, czy można to naprawić ? Czy ktoś może wogóle napisać, jaką najlepiej sondę tam wrzucić na wymianę ? W ASO chcą za oryginał 970 zł :-/ kwota dość spora....a nie wiem czy warto pakować się w używki ? I czy to na pewno jest jej uszkodzenie....Z góry dziękuję za pomoc

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:33, 13.06.2009

Sondy Lambda mają różne moce grzałek 7, 14, 21W i ma to znaczenie przy rozruchu. Potem grzeją spaliny.

Do zobaczenia na trasie.


#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:38, 13.06.2009

pablo.see, a jak sprawdzić, jaką moc ma oryginalnie ta pomocnicza sonda lambda ?




IPB Skin By Virteq