Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

polos - wymiana - kilka pytan


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:37, 21.07.2011

prawdopodobnie drgania mam od polosi badz tez zewnetrznego przegubu co jest bardzo malo prawdopodobne niebawem bede podmienial polos. z tego co zerknalem w aso jak to robili nie ma w tym zadnej filozofii. mam tylko watpoliwsc co do mocowania w skrzyni.

mowimy ciagle o lewej polosi (strona kierowcy) tam przegub wew. wchodzi do skrzyni - wiec nastepujace pytania czy przy wyjmowaniu wystarczy pociagnac? czy trzeba to jakos inaczej wyjac. a jak wlozyc spowrotem? tez wystarczy wcisnac czy znowu jest jakis patent?

z reszta sobie poradze:)
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 13:56, 21.07.2011

blackfly jak będziesz wyciągał półoś (krótką) potrzebna będzie Ci duży śrubokręt lub łyżka żeby wyciągnąć półoś. Między skrzynią a przegubem wewnętrznym włóż łyżkę i ruszaj lewo/prawo. Przegub powinien wyskoczyć bez większych problemów. Na końcu przegubu wewnętrznego masz pierścień który zabezpiecza przegub przed jego wypadnięciem a z prawej strony od pasażera wchodzi luźno a zamiast pierścienia mocującego masz podporę półosi.
A żeby włożyć musisz energicznie wcisnąć tak żebyś usłyszał kliknięcie wtedy wiesz że pierścień mocujący trafił na swoje miejsce
  • 0

#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:12, 21.07.2011

wiem, jest taki pierscien i to sie wciska. czyli trzeba to czyms podwazyc? nic sie tam nie moze uszczerbic albo zepsuc? bo znajac mnie to pewnie ukrusze obudowe skrzyni i bede mial wyciek:D

w kazdym razie widzialem ze to zadna filozofia i wole sobie to zrobic samemu niz w aso za 200zl, a do pana mietka nie bede jezdzil bo oni to wszystko mlotkiem robia.
  • 0

#4 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 14:25, 21.07.2011

Dasz radę sam to zrobić spokojnie. Nic nie uszkodzisz. Co jeszcze może przysporzyć problemów to zapieczona nakrętka od przegubu zewnętrznego i jak będziesz wybijał półoś to proponuję podłożyć kawał deseczki lub grubej gumy jak będziesz pukał młotkiem w przegub bo sama lekko nie wyjdzie.
  • 0

#5 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:30, 21.07.2011

Wilu, o to sie nie martwie bo wczoraj w aso to wykrecali wiec nic zapieczone nie bedzie:)

dzieki za wszystkie rady, punkcik dodalem:)

a polos powinna byc jutro najpozniej w pn wiec sobie wyminie na spokojnie. jak wczoraj widzialem jak facet sobie 'testowal drgania' a raczej moj zawias na dziurach to az mi slabo bylo
  • 0

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:38, 21.07.2011

ale diagnozą drgań jest ta półoś od strony kierowcy?

wkładasz nową?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:42, 21.07.2011

kardas, nie wiadomo co to jest :] jednak na podnosniku drgania sa na lewym dolnym wahaczu (tym po stronie kierowcy). pomiar bicia tarczy niby utrudniony przez naciecia ale niby idzie rowno zreszta przy hamowniu nic nie widac.

przegub wew podmieniony - nic nie dalo. wiec zostaje przegub zew, polos ewentualnie lozysko piasty.

polos narazie mam wyjeta z samochodu do testu, jak bedzie oki to zamawiam w aso nowa jak nie to wkladam moja i bede kombinowal zwrotnice na podmianke zeby sie nie bawic w podmiane piasty.
  • 0

#8 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 14:47, 21.07.2011

Co jeszcze mogę dodać to przyda Ci się druga para rąk do pomocy żeby co nico przytrzymać. Np wymieniając u siebie półośki musiałem wymienić łączniki stabilizatorów bo miałem tak zapieczone że kluczem (imbus) nie dałem rady ich odkręcić i pozostała mi kątówka.
  • 0

#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:58, 21.07.2011

Wilu, a po co odkrecales laczniki?
  • 0

#10 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:17, 21.07.2011

Musisz opuścić wahacz dolny i podnieść widełki a łącznik jest do niego przykręcony. Inaczej nie wyjmiesz półośki. Jak chcesz podaj e-mail na PW to wyśle Ci fotkę i zobaczysz o co mi chodzi.
  • 0

#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:30, 21.07.2011

Wilu, przygladalem sie w aso jak to robili. kolezka odkrecil dolny swozej z wahacza i widelki amortyzatora. lacznikow jak i samego stabilizatora nawet nie rusza. zarowno poprzednio w bielsku jak wymieniali przegub wew na polosi z podpora, jak iteraz gdy podmienial przegub wew na tej polosi po stronie kierowcy.

[ Dodano: 2011-07-21, 16:33 ]
darek@anteny24.pl
  • 0

#12 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:12, 21.07.2011

blackfly robiłem to z instrukcji ściągniętej z netu co po kolei i się sprawdziło.
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:14, 21.07.2011

Wilu, jak mozesz to mi podeslij ta instrukcje chyba ze juz jej nie masz...
  • 0

#14 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:18, 21.07.2011

blackfly, przecież w ESM wszystko masz opisane.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:21, 21.07.2011

Mikolaj, ale on mi nie dziala na kompie a nie mam teraz nic z windowsem pod reka :/
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq