Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

lampka ABS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzeHHHgorz

grzeHHHgorz
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Romaszki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 17.07.2011

Witam! Otóż mam pewien problem. Zauważyłem,że lampka ABS,która gaśnie kilka chwil po odpaleniu, zapala się na nowo po przejechaniu około 20 metrów i nie gaśnie,aż do zgaszenia samochodu. Proszę o pomoc drodzy Forumowicze??
  • 0

#2 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 17.07.2011

Czujnik ABS w którymś kole zapewne padnięty. Zrób samo diagnostykę i wszystko będziesz wiedział.
  • 0

#3 grzeHHHgorz

grzeHHHgorz
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Romaszki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 19.07.2011

a mógłbyś mi powiedzieć jak wygląda te złącze , bo jest ich kilka i nie wiem które?
  • 0

#4 grudi89

grudi89
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:24, 20.07.2011

ta pod nogami pasazera na 2 pin
  • 0

#5 marzlot

marzlot
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:?
  • KM:105
  • Paliwo:ON
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:38, 20.07.2011

W moim Accordzie jest złącze 5-cio pinowe takie niebieskie od strony pasażera się znajduje.
Łączę pierwszy z trzecim pinem ( już nie pamiętam kolorów kabelków).
  • 0

#6 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 20.07.2011

1-czarno/pomarańczowy i 3-czarno/brązowy z niebieskiej kostki pod schowkiem.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:30, 21.07.2011

Wyłącz silnik i zapłon i sprawdź miernikiem wszystkie kostki pomarańczowe (dwie pod maską silnika te od przednich czujników z lewej i prawej strony) i w bagarzniku pozostałe dwie (za osłonami bagarznika). Zmierz oporność, powinno być w granicach 600 do 700, jesli wyjdzie ci zwarcie (miernik pokaże 1) to masz do wymiany któryś z czujników. Wcześniej możesz sprawdzić bezpieczniki albo je sprawdź miernikiem albo powyjmuj czy nie sa przepalone (tu pomocna jest instr. obsługi który bezp. do czego). I tyle właśnie miałem prawy tylny na zwarciu - wymieniony i po problemie.
  • 0

#8 grzeHHHgorz

grzeHHHgorz
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Romaszki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 21.07.2011

jak tylko znajdę czas zastosuje się do podanych rad:D
  • 0

#9 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:35, 28.07.2011

Zmierz oporność, powinno być w granicach 600 do 700, jesli wyjdzie ci zwarcie (miernik pokaże 1) to masz do wymiany któryś z czujników.

Zwarcie to zwarcie. oznacza to że dwa styki są ze sobą zwarte - obwód jest zamknięty, więc jest przejście oraz pewien opór materiału (rezystancja).
Jeśli miernik pokazuje 1 to oznacza, że należy zakres omomierza przełączyć na mniejszy.
  • 0

#10 grzeHHHgorz

grzeHHHgorz
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Romaszki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 06.08.2011

dzisiaj zabrałem się do samodiagnostyki abs-u. Na początku szukałem złącza i znalazłem 5 pinowe w ślepym gnieździe. jednak kolory się nie zgadzały, dlatego połączyłem 1 z 3(czarny z czarno-zielonym)i lampka abs wymrugała mi nastepujący kod : 1 długi 1 krótki potem 5 sekund przerwy i znowu 1 długi 1 krótki i tak w kółko. Czy aby na pewno dobrze wykonałem samodiagnostykę ? czy to aby na pewno dobre złącze?
Odczytalem z tabeli że to: przekręcony silniczek pompy abs:(
  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:47, 06.08.2011

Jeśli miernik pokazuje 1 to oznacza, że należy zakres omomierza przełączyć na mniejszy.



Jeśli miernik pokazuje 1 to oznacza, że rezystancja mierzona jest wyższa niż pozwala ją zobrazować wybrany zakres pomiarowy. Należy przełączyć miernik na WYŻSZY zakres.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:05, 10.08.2011

Do kolegi odnośnie mierzenia oporności.
Jesli miernik jest ustawiony na daną wartość, i czujniki pokazują wartość np 600 Ohm, a jeden czujnik pokazuje wartość 1 TO JEST TO OZNAKA ŻE JEST NA ZWARCIU. Najpierw proszę się zaznajomić z elektryką a później wypisywać głupoty.
  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:08, 10.08.2011

Nie wiem czy piszesz akurat do mnie....Ale odpowiem dla ogółu. Skoro wg. Twojej teorii zwarcie w mierniku cyfrowym obrazuje cyfra 1 na początku wyświetlacza powiedz zatem jak jest wyświetlana "przerwa" w obwodzie? A jeśli zewrzesz końcówki miernika ze sobą przy pomiarze rezystancji to co wyswietli miernik? 1-kę?? Czy wartość bliską ZERU? A przecież to jest właśnie prawie czyste "zwarcie" nie licząc rezystancji przewodów pomiarowych....

P.S. Elektryką a raczej elektroniką zajmowałem się przez 5 lat w Technikum Elektronicznym, potem 5 lat na polibudzie. A tematem mojej pracy dyplomowej (wykonanej jako praca praktyczna) był ni mniej ni więcej "cyfrowy miernik napięcia i rezystancji z automatyczną zmianą zakresu pomiarowego" :-)


Podstawowy problem który tutaj widzę to dokładne określienie na którym miejscu wyświetlacza jest pokazywana ta cyfra 1. Ja cały czas się odnoszę do cyfry pokazywanej na najbardziej znaczącym bicie (miejscu) na wyświetlaczu cyfrowym (skrajna lewa strona) a reszta cyferek wygaszona. Czasem ta jedynka jest sygnalizowana w sposób migający. Jeśli chodzi o 1- kę na najmniej znaczącym miejscu wyświetlacza to czemu akurat miałaby być jedynka i szlus? Oczywiście-zbieg okoliczności i przy zwartym obwodzie czujnika może się zdarzyć, że bedzie to 1 ohm (w dodatku tutaj sumują się rezystancje przewodów pomiarowych). Ale w ilu przypadkach na 100 tak będzie? A czemu nie 1,01 lub 0,01 lub 0,02 ;-) ?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:02, 10.08.2011

Do kolegi odnośnie mierzenia oporności.
Jesli miernik jest ustawiony na daną wartość, i czujniki pokazują wartość np 600 Ohm, a jeden czujnik pokazuje wartość 1 TO JEST TO OZNAKA ŻE JEST NA ZWARCIU. Najpierw proszę się zaznajomić z elektryką a później wypisywać głupoty.


Niestety Ty się musisz "zaznajomić z elektryką" i przestać wypisywać głupoty.

Zwarcie to wskazanie zero lub w okolicach zera (na najniższym zakresie pomiarowym omomierz pokazuje rezystancję przewodów pomiarowych więc nieco powyżej zera). Jedynka na najwyższejj pozycji i brak innych cyfr to rezystancja powyżej zakresu pomiarowego (w to wpada także przerwa w obwodzie).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq