Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Chłodzenie raz jeszcze, problem tylko pod obciazeniem.


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:16, 08.03.2009

Witam.

Mam nastepujacy problem z chlodzeniem.
Wentylatory zalaczaja sie jednoczesnie, na postoju i biegu jalowym dopiero jak plyn delikatnie zaczyna bulgotać (czuć lekkie drgania węża). po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy. Wahania cieczy w zbiorniczku wyrównawczym to max 1cm.
Problem jest natomiast powazniejszy podczas jazdy - glownie na trasie przy podjazdach pod góre lub wiekszych predkosciach. wentylatory zalczaja sie jakby zbyt pozno. woda wypelnia zbiorniczek wyrownawczy w calosci i cisnienie wyrzuca ja przez wezyk od korka.
Wskazówka od temperatury waha sie max 1mm na 1/3 wysokosci skali wiec ciezko jest okreslic kiedy sie gotuje a kiedy nie. Na trasie podlaczylem wentylatory na krotko ze dzialaly caly czas, byl srodek nocy i okolo 1000km przedemna. Jak chodzily bez przerwy wszystko bylo w normie, ani raz sie nie zagotowalo.
Jaka jest tego przyczyna? Czy wlaczaja sie one poprostu za pozno? zmostkowanie Switch'a A zalacza je obydwa naraz. Mostkowanie switcha B nie daje nic. Wtyczki napewno nie sa pomylone. Czy to wina Switcha A ze zamyka obwod nie przy 93 st C tylko nieco wyzej jak juz delikatnie bulgota a pozniej wentylatory nie nadazaja odprowadzic ciepla gdy silnik pracuje pod obciazeniem?

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:03, 08.03.2009

Czujnik temperatury cieczy ETC (załączający wentylator) chłodzącej pewnie padł.

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:04, 08.03.2009

ETC to jest wlasnie switch. są dwa. jeden zamyka obwod przy 93 drugi przy 106st C.
Gdyby padl calkiem to by wogole nie zalaczal wentylatorow. A zalacza tyle ze chyba troche za pozno. Mozliwe ze padl polowicznie zmieniajac swoje parametry pracy?

Ktos mial taki przypadek?
Bede musial chyba sprawdzic go w kuchni :evil:

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:04, 08.03.2009

sprawdź włącznik termiczny wentylatora i termostat na początek

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:11, 26.04.2009

Problem rozwiązany:

w akcie desperacji wymienilem:

- pompe wody - niepotrzebnie, stara wygladala jak nowa
- termostat - zachowanie wskaznika temp. jak poprzednio wiec niepotrzebnie
- KOREK OD CHLODNICY

Tydzien temu - caly bagaznik bagazy na maxa upchanych, 4 osoby, niemiecka autostrada, 150-180km/h prawie non stop do samej holandii.....
Zatrzymuje sie : w zbiorniczku - poziom taki sam jak kilka dni temu, tylko weze zrobily sie twarde jak nigdy wczesniej ale nic juz nie dolega. Przyczyna - glupi korek chlodnicy, mial przepusczac dopiero przy 1.1 bara a puszczal duzo wczesniej i dlatego tak sie dzialo. Co do twardych wezy do widocznie tak ma byc ze uklad chlodzenia pracuje sobie blisko 1 bara i to normalne. zrobilem juz 4 tys km i o chlodzenie sie juz nie martwie.

Dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam, _TrotyL_




IPB Skin By Virteq