Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Dziwne drgania .... Help


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 04:37, 06.07.2011

Oki wiec tak w pazdzierniku 2010 zaczely sie lekkie drgania kierownicy przy 100 km/h byly na tyle znosne ze nic nie robilem a ze oponki byly do wyiany wiec stwierdzilem ze poczekam ze bede calkowice "lyse" bo i tak na zime nie wymieniam ( mieszkam w irlandii -zimy brak).Doczolgalem sie tak do maja -i w maju drgania bardzo sie nasilily wiec wymienilem opony przod na nowe+wywazenie.Jeden dzien spokoju mialemi zaczelo znowu drgac wiec znowu wywazenie + zbierznosc -ale to nic nie pomoglo.
Drgania o tyle dziwne ze sa tylko przy 100 km/h i tylko jesli gaz mam powiedzmy w podlodze przyklad - rozpedzam sie i na 4 biegu osiagam 100km/h zaczyna bic kierownica malo tego cala buda sie trzesie przy 110 km/h przechodzi i jest spokoj nawet jak sie jedzie wspomniana juz 100 i przelacze z 4 biegu na 5 to trzesie ale mniej wychodzi na to ze bije jak auto dostaje kopa ale tylko przy 100-ce. Mechanik powiedzial ze mam czekac az cos sie spieprzy do konca wtedy bedzie wiedzial co wymienic . Wspominal nawet cos o sprzegle i kole zamachowym sprawdzil niby polosie i powiedzial ze oki luzow brak .Koledzy pomozcie
Honda Accord 2003 2.0 VII generacja przebieg 160 tys
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 09:55, 06.07.2011

Drgania przy 30-60 km/h przeguby wewnętrzne
60-100 km/h krzywa felga, brak pierścieni centrujących (pow. 80km/h)
100-120 km/h opony , złe wyważenie, nie dokręcone koła, końcówki drążka kierowniczego, wyząbkowane opony - np gdy masz za duże ciśnienie w oponach a później jeździsz szybko w zakrętach to środek opony ślizga się a nie trzyma drogi i wtedy opona nie równo się ściera lub jest z hamowana i czuć drgania na kierownicy.
Krzywe tarcze hamulcowe lub zapieczone tłoczki hamulcowe ( np gdy masz rozgrzane tarcze i szybko wjedziesz w wodę to szlak je trafia.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:01, 06.07.2011

Dzieki kolego mam tylko pytanie dotyczace przegubow wew. czy to znaczy ze wyrobily sie przeguby na polosi tylko od strony silnika tak???
Bo bedac za granica bede musial to wyjasnic mechaniorowi a oni tu nie za bardzo kumaci sa .

[ Dodano: 2011-07-06, 15:03 ]
Aha i opony sa nowe wiec napewno nie wyzabkowane a kola dokrecone wiec to wykluczam moze byc jeszcze koncowka drazka ale to by chyba trzaslo kierownica a nie cala buda.
  • 0

#4 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:43, 06.07.2011

Jak poznać uszkodzony przegub wewnętrzny? Przy podanych prędkościach wibruje cała buda jak i kierownica, dodając i ujmując gazu słychać stuki. Zaczyna się to od łożyska podpory które jest nie zabezpieczone przed wilgocią i zanieczyszczeniami bo nie ma żadnej uszczelki. Jak woda się dostaje do łożyska to kwestia czasu jak się rozsypuje. Jak łożysko jest uszkodzone to wałek półosi nie jest w centralnie w osi przez co wyrabia się wieloklin ( część wałka która łączy się z przegubem ) Uszkodzony wieloklin uszkadza przegub który wraz ze zużyciem bardziej wychyla się od osi. A jak są już wibracje cały samochód wibruje to i opony za jakiś czas są do wymiany. Jak poznać jeszcze uszkodzony przegub? Wjedź na kanał , chwyć za przegub wewnętrzny i za wałek łączący dwa przeguby i poruszaj na przemian do kierunku jazdy i odwrotnie. Jeżeli wyczuwasz luz i stuki to prawdopodobnie masz do wymiany. Przeguby zewnętrze od strony koła jak są uszkodzone to czuć tylko przy skręcie lewo prawo chrobotanie. Dlaczego mechanicy w Irlandii nie są kumaci ????
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:11, 06.07.2011

Nie kumaci bo to genetyczne pomylki. Bo jesli mechanik mowi mi ze mam jezdzic dopoki cos sie nie popsuje i wtedy do niego przyjechac i on to naprawi to jak to innaczej nazwac???? A jak strzeli mi cos podczas wyprzedania ????( dodam ze w irl mamy murki przy drogach - nie ma gdzie uciec- a barany jak widza ze cos wali na czolowke to zamiast hamowac to lampami mrugają ).A moze orientuje sie ktos ile kosztuja nowe półosie w polsce??I jakiej firmy bede najlepsze?????
  • 0

#6 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 16:16, 06.07.2011

Jedna półoś tylko w ASO i tylko na zamówienie 2500zł, sam przegub wewnętrzny bez robocizny 1183zł. Nigdzie tego nie kupisz poza ASO a coś wiem o tym.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:06, 07.07.2011

A mozliwe jest ze na tej dlugiej polosi lozysko co je potrzymuje jest uszkodzone???? Bo jak podnioslem wczoraj auto wlaczylem bieg i zaczolem ruszac kolem to wyczulem maly luz i ogolnie cala polos +przegub lekko podnosi sie i opada .Moze ktos mi moze napisac czy to powinno byc nieruchome czy moze lozysko ma jakies elementy np.gumowe i to na tym sie rusza.ogolnie zadnych stukow tam nie ma .
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:21, 07.07.2011

moim zdaniem nie powinno sie nic ruszac ale tez mam ten problem. i tez juz dotyka 100km/h ale idzie do jakis 120-130 pozniej i ponizej mam spokoj.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq