Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zamarzajacy parownik


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 04.07.2011

co moze byc przyczyna szronienia lub wrecz zamarzania parownika? Dzieje sie tak po ok 30-40 minutach pracy klimatyzacji. Efektem ubocznym jest zaduch we wnetrzu bo klima sie wylacza. Wlacza sie ponownie normalnie po odmrozeniu np jak postoi kilkanascie minut lub jak uklad popracuje w trybie grzania bez wlaczonego A/C.
Pzdr.
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 13:24, 04.07.2011

Zawilgocony czynnik chłodniczy - wymiana osuszacza klimatyzacji powinna pomóc.
  • 0

#3 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:36, 04.07.2011

po mojemu masz za dużo czynnika w układzie - proponuje jechac do serwisu odessac wszystko na wage i nabic ponownie tyle ile ma być
  • 0

#4 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 04.07.2011

ostatnio czynnika nie uzupelnialem a wszystko bylo ok. Moglo ubyc ale zeby teraz bylo wiecej to malo prawdopodobne. A ten czujnik na parowniku? On przypadkiem nie zabezpiecza przed zbyt niska temperatura?
  • 0

#5 pietras007

pietras007
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • SkÄ…d:wwa/wn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:49, 04.07.2011

Obczaj czy nie zawiesił Ci się zawór rozprężny przed parownikiem.
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 05:52, 05.07.2011

Zawilgocony czynnik chłodniczy - wymiana osuszacza klimatyzacji powinna pomóc.

tez tak uwazam,a w okienku osuszacza jakiego koloru masz czynnik?zielony?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:13, 05.07.2011

Obczaj czy nie zawiesił Ci się zawór rozprężny przed parownikiem.


a gdzie go znajdÄ™?

m.
  • 0

#8 pietras007

pietras007
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • SkÄ…d:wwa/wn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:54, 05.07.2011

Po stronie kabiny przy skraplaczu.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:31, 05.07.2011

wszystko ok...sprawdz tez stan skraplacza...przede wszystkim czystosc czy swobodnie oddaje ciepło oraz filtr kabinowy czy w ogole przepuszcza powietrze:P
  • 0

#10 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 05.07.2011

OK, znalazłem chyba ten zawór. To takie z wtyczką dwupinową po stronie pasażera obok akumulatora pod rurą dolotu powietrza?
Jak to siÄ™ testuje?

A co do osuszacza. Na środku jest takie oczko jak w akumulatorze, strasznie zasyfione. Pod szybką jest aluminiowy pierścień a w środku ciemne kółeczko. Koloru nie rozpoznałem bo ciemno już było i piachem zasyfione. Jutro sprawdzę w dzień jak to wygląda. Rozumiem, że to ciemne ma mieć kolor zielony?

P.S. Czujnik na parowniku działa OK, więc trzeba szukać dalej.

m.

[ Dodano: 2011-07-12, 07:46 ]
Fachowy serwis stwierdził jednak uszkodzenie czujnika na parowniku. Kupiłem go i wymieniłem, jak na razie parownik się nie zamroził ale nie byłem jeszcze w dłuższej trasie tak ok 1h. Pokręcę się trochę jutro wokół Krakowa to zobaczymy.
  • 0

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:12, 12.07.2011

a może masz uszkodzony lub usunięty czujnik temperatury na parowniku

pzdr
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#12 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:00, 12.07.2011

tafun, jak się dostałeś do parownika ? On jest pod schowkiem (chyba ze coś pomieszałem) a tam dostać się to chyba przechlapane ?
  • 0

#13 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:10, 12.07.2011

czujnik parownika wymieniłem na inny (używany) i wszystko zaczęło działać a przynajmniej mam taką nadzieję. Objawy były widoczne dopiero po 40 min pracy klimy. Stary czujnik miał podobno zwarcie i nie wyłączał chłodzenia na czas co doprowadzało do zamarzania.

Parownik jest pod schowkiem. Ja go teraz tylko otworzyłem, rozwierając górną i dolną część. Wysunąłem stary czujnik i wsunąłem nowy. Wymontowanie całego parownika jest trochę bardziej skomplikowane bo trzeba go wypiąć z układu. Ja na szczęście nie musiałem tego robić.go wypiąć z układu. Ja na szczęście nie musiałem tego robić.
  • 0

#14 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:54, 12.07.2011

Parownik jest pod schowkiem. Ja go teraz tylko otworzyłem, rozwierając górną i dolną część.

A możesz powiedzieć jak tego dokonałeś, ja próbowałem tam się dostać ale bez skutku, nie mogłem tyłu otworzyć. Z przodu są zapinki i śrubki wiec z tym nie ma problemu ale jak do tyłu się dostać ? a tez muszę gdyż mam tam nie szczelność przy zaworze, spiernicza mi gaz. Jak byś mógł napisać jak tego dokonałeś byłbym Ci wdzięczny bo tez nie chce mi się całego ustrojstwa rozbierać aby wymienić oringi.
  • 0

#15 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 13.07.2011

rozpiąłem tylko te zatrzaski i wykręciłem dwie małe śrubki z przodu. To wystarczyło żeby wymienić czujnik. Reszty nie ruszałem
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq