Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wyłączająca się klimatyzacja


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:56, 20.06.2011

samochód nabyłem bodajże w lutym, w maju klima chodziła bez zarzutu.. aż w pewnym momencie działała coraz słabiej i chwilami przestawała chłodzić. Byłem w serwisie, okazało sie że jest mało czynnika (było tylko 280g), uzupełnili do 700g, wszystko było ok, zapaliłem samochód włączyłem klimę, i za chwilę przestała chłodzić. Zauważyłem że jak postoi chwile auto i zapale to na chwile działa ale bardzo często włącza się wentylator chłodnicy (ok 2 razy na minute) - włączy się ze 3-4 razy i za chwile przestaje chłodzić
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co jest grane, albo przynajmniej gdzie szukać usterki?
I druga rzecz że gdy działa to tą rurkę pod maską ledwo utrzymam gdy złapię (taka zimna) a w aucie owszem fajnie chłodzi ale mogło by lepiej.. czy to jednak normalne?
I ile powinno być tego czynnika w moim aucie?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 06:55, 21.06.2011

A nie zamarza Ci przypadkiem osuszacz?
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:02, 21.06.2011

a nie wiem.. a gdzie jest ten osuszacz? i jak on się ma do moich objawów?

a tak poza tym to byłem dziś u kolegi który grzebie przy klimach tylko czasu za wiele nie miał, ale sprawdziliśmy kable i napięcie do wtyczki (tej zaraz przed sprężarką) dochodzi cały czas, za każdym razem po włączeniu przycisku A/C, ale z kolei jak wyłączone auto i jak rozpięliśmy tą wtyczkę to ta część od sprężarki z masą ma zwarcie, a chyba nie powinna.. powiedział mi że to wina cewki w sprężarce, że ona musi mieć jakieś zwarcie..
czy ktoś może mi tą teorię potwierdzić lub zaprzeczyć zanim kupie (nie)potrzebnie cewkę i wyciągnę sprężarkę?
---------
edit:
jak elektryk mi sprawdził to się okazuje że to niekoniecznie świadczy o uszkodzeniu cewki, podpiął amperomierz szeregowo miedzy sprężarke a jej zasilanie i stwierdził że nie ma zwarcia ani żadnego przebicia i że raczej cewaka powinna być ok, poza tym mówił że gdyby cewka miała zwarcie to poleciałby jakiś bezpiecznik a tak sie nie stało..
więc zapytam czy ktoś może wie dokładniej jaki jest tutaj schemat działania tej klimatyzacji? są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za wyłączanie się klimy, jakieś termostaty czy coś, może czujniki na chłodnicy, przy wentylatorach? gdzieś czytałem że czujnik temp. płynu chłodniczego nawet może mieć na to wpływ, ale z temp silnika i wskazaniami na desce wygląda mi wszystko ok, albo ma ktoś do podesłania jakiś fajny schemat tej klimy?
  • 0

#4 Daro

Daro
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:w-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 01.07.2011

klima może się jeszcze wyłączać przez uszkodzony czujnik tem. zewnętrznej, ale osobiście obstawiam że jest to brak czynnika. podjedź jeszcze raz na sprawdzenie ilości za samo sprawdzenie nic nie powinieneś zapłacić. jeżeli będzie mało to powinno się nabić czynnik z kontrastem wtedy bardzo ładnie powinno być widać gdzie jest wyciek.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:21, 20.09.2011

otóż problem rozwiązany.. okazał się winny czujnik, tylko nie wiem co to za czujnik, w pobliżu filtra oleju (tam obok jest jakiś inny czujnik też ale nie wiem od czego), w każdym razie ten który mam uszkodzony to jest 2pinowy i przez niego idzie przewód zasilający do klimatyzacji i on w jakiś warunkach ma wyłączać klime, tylko nie wiem czy to czujnik temp oleju czy co.. w każdym razie zmostkowałem go i chodzi mi juz od dobrych kilku tygodni ok :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq