Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Co według Was powinienem zrobić po zakupie coupe '99 3.0V6?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:22, 19.06.2011

Siemanderko

Niedawno sprowadziłem sobie śliczną coupetkę od niemiaszków i po wymianie oleju i filtrów, sprawdzeniu kół i geometrii zacząłem się zastanawiać, jakich jeszcze profilaktycznych czynności powinienem dokonać.

Wiem, że w automatach powinno się dbać o olej w skrzyni, ale zanim to zrobię chciałbym ewentualnie poznać Wasze opinie w kwestii właściwego doboru Warsztatu. Jak na razie nie mogę narzekać na jej pracę, chociaż współczesne automaty mają nieco wyższą kulturę pracy...

Ze wzgledu na specyfikę auta nie będę go robił u żadnych "specjalistów" poza tymi, którzy na hondach się znają a najlepiej na dokładnie takich, a nie wszystkich ;) Mieszkam pod Warszawą, po prawej stronie Wisły, więc najchętniej bym znalazł dobry warsztat na tzw. "linii otwockiej", ale wiadomo, że nie to jest najistotniejsze.

Rozważałem długo wymianę skrzyni biegów na jakąś z Acury, ponieważ automat nie wykorzystuje przy starcie potencjału tego silnika, ale doszedłem po jakimś czasie do wniosku, że filozofia tego auta jest nieco inna - mianowicie nie służy do startowania spod świateł tylko do wyprzedzania przy 160 km/h radosnych golfików V na autostradach (tfu, szosach).

Na marginesie dodam jeszcze, iż 3 miesiące temu zamieściłem na forum post dotyczący sprzedaży tejże hondki (straaaszny pojazd od razu dostałem od sympatycznych kolegów), ale jakoś nie potrafiłem się z nią rozstać i młodzieńcza miłość motoryzacyjna wygrała z imperatywem ekonomicznym. Nie wiem na czym to polega, ale to pierwsze auto, którym wolna jazda sprawa mi taką przyjemność!

Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi "co dalej", bo jak pisałem powyżej, chorowałem na ten samochód od "małolata" i teraz, gdy w końcu marzenia się spełniły, chciałbym tak o niego dbać by został już ze mną "do końca" (najlepiej moich dni).

greetz
  • 0

#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:14, 19.06.2011

Co wymiany oleju możesz podjechać do ASO będzie najszybciej i nie jakoś drogo,ok 90PLN za wymianę + koszta oleju.(w ASO za ATF wołają coś koło 80pln za litr)Albo zrobić to samemu bo to nic trudnego.Oliwki też możesz poszukać jakiejś innej w opowiadającej specyfikacji.
Więcej jak już podstawy wymieniłeś raczej nie ma co kombinować i na wyrost wymieniać.Filtr kabinowy wymieniałeś?
Zajrzyj do tego wątku jeszcze http://www.accordklu...pic.php?t=10436
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:31, 19.06.2011

A czy to jest właśnie ten filtr, który odpowiada za brzydki zapach z nawiewu, czy to moze jest kwestia odgrzybienia klimy?

Przyznam szczerze, że o ile pozyskuje powoli pewną wiedzę na temat aut, to jeszcze nie jestem na etapie własnoręcznego dłubania. Obawiam się, że moje "nauki" mogłyby być kosztowne w przypadku jakiejś elementarnej pomyłki...

Pytałem o warsztat bo zawsze jest potrzebny "na wczoraj", części wiadomo - forum i allegro.
Moja coupetka nie była nigdy ostro zbita, ale ma już pewne defekty lakiernicze i zastanawiam się nad pomalowaniem całej - z prawej strony krzaczki, na masce pewne sobie kot wysiadywać lubił itp.

Poza tym poszukuję jakiegoś rasowego koła do niej, bo Niemiec gustem wielkim się nie wykazał to raz, a dwa że kapcie same mają lekkie odkształczenia od dłuższego postoju... Zatem jakiś efektowny komplet to zakup niuchronny :)

Inna sprawa, że auto kupiłem z drugim kompletem na oryginalnych ''16 i z jednosezonowymi zimówkami nokiana - na porę deszczowo-śniegową jak znalazł (lekka renowacja tylko bo to przecież ponad dekada....), więc wydatki i tak niektóre odpadły.

Rozrząd zrobiony 35 tysięcy temu - tak mówi tabliczka znamionowa przy silniku, więc też czuję się "bezpiecznie" w tej materii, a
co ciekawsze książka serwisowa do 20 tysięcy wstecz wypełniona.
Jedyne co mnie wkurza to ten (nie)śmiertelny problem przetartego fotela i jego lekkie luzy powodujące kiwanie do tyłu - to akurat chyba odważę się sam zrobić.
Znasz specjaliste od tapicerki, to chętnie skorzystam innymi słowy, bo jak pisałem wcześniej, auto chce zrobić na "lalkę".

P.S. Rozumiem, że może nie chcecie zbytnio nikogo reklamować, ale w końcu ktoś się musi opiekować naszymi pupilkami ;P

P.P.S. http://imageshack.us.../dsc05807z.jpg/
  • 0

#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:45, 19.06.2011

Tu są polecane warsztaty w mazowieckim http://www.accordklu...topic.php?t=990
W linku który wyżej podałem jest manual jak wymienić filtr kabinowy,jak jest jakiś nieprzyjemny zapach w środku to trzeba zacząć od niego.
Zajrzyj też na www.usaccord.pl tam też trochę cennych informacji można znaleźć. ;-)
Od tapicerki nikogo nie polecę,nie znam ,u mnie w fotelu dziury nie ma mimo dużego przebiegu :-P
  • 0

#5 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:24, 20.06.2011

Uderz do Romi'ego -> moj accord coupe jest mu znany od podszewki.

To jest Piaseczno - www.mikimoto.pl
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:36, 28.06.2011

No i byłoby za pięknie, gdyby zaraz coś się nie zesrało...

Dziś kulturalny pan taksówkarz dał mi swoją prędkością do zrozumienia, że stłuczka mu bardzo pasuje przez co ruszyłem "gaz do dechy" żeby mu uciec.

W wyniku tego niezbyt niezwykłego manewru zaświeciła się ładna czerwona kontrolka od SRS. Nie wiem czy to że ruszałem na mocno skręconych kołach może mieć jakiekolwiek znaczenie, ale fakt jest faktem...

Myślicie, że zacząć od rozpięcia klem, czy to nic nie da? A może nie powinienem mu takich bezsensownych resetów mu robić?

Znalazłem wprawdzie na forum info o samodiagnostyce, ale nie zauważyłem by była tam mowa o wersjach amerykańskich.
Zanim będę chciał cokolwiek odkręcić, to wolałbym mieć pewność co robię...

Jeśli napiszecie, że przy braku doświadczenia lepiej do warsztatu, to przyjmę to ze spokojem ;)

Pewnie to zemsta za moje wczorajsze myśli o sprzedaży i wymianie Hani na nowszy model...
  • 0

#7 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 28.06.2011

Jestem wrecz przekonany ze masz swiadomosc iz SRS jest od poduszki powietrznej...
wg mnie mozesz odpiac klemy aku i poczekac kilka minut, moze blad sie skasuje, aczkolwiek przed skasowaniem wolalbym wiedziec co to za blad...
  • 0
Drive Or Die

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:44, 28.06.2011

Nie no jasne, ale chodziło mi o to że jak wcisnąłem gaz do oporu przy tych skręconych kółkach to dosyć mocno całym samochodem szarpnęło i nie wiem czy przy tym jakiegoś czujnika nie uszkodziłem albo czy nie ma jakiejś innej zależności, na którą bym nigdy nie wpadł.

Inna sprawa, że chwilę wcześniej palił się airbag (chyba pasażera).

Jak najprościej sprawdzić jaki to błąd zatem? :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq