Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak sprawdzić na jakim oleju auto jeździ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:13, 21.05.2011

Witam,

Spotkałem się z następującym problemem. Otóż swoją Hondę kupiłem kilka miesięcy temu. Zgodnie z radami kolegów z forum zrobiłem rozrząd. Wymieniłem filtr powietrza. Naprawiłem antenę. Poczyściłem przepustnice, krokowca, egr. Ostatnio zauważyłem że pasowałoby dolać oleju. W momencie gdy kupowałem auto olej był świeży. Niestety sprzedawca nie umiał mi udzielić informacji na jakim oleju auto jeździ. Teraz jestem w kropce.

Chyba czeka mnie całkowita wymiana oleju.
Jednak jeśli dobrze się orientuję to:
Półsyntetyk można wlać jeśli był syntetyk/półsyntetyk
Natomiast jeśli był mineral to tylko mineral.

Co się stanie jeśli był mineral, spuszczę go i wleję półsyntetyk?

Więc jak mam zgadnąć co tam jest w środku? Mechanior pozna na oko/nosa/smak ?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:18, 21.05.2011

Półsyntetyk można wlać jeśli był syntetyk/półsyntetyk
Natomiast jeśli był mineral to tylko mineral.

Co się stanie jeśli był mineral, spuszczę go i wleję półsyntetyk?


Nic sie nie stanie, bo to jakieś bzdury.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:35, 21.05.2011

Witam,

Spotkałem się z następującym problemem. Otóż swoją Hondę kupiłem kilka miesięcy temu. Zgodnie z radami kolegów z forum zrobiłem rozrząd. Wymieniłem filtr powietrza. Naprawiłem antenę. Poczyściłem przepustnice, krokowca, egr. Ostatnio zauważyłem że pasowałoby dolać oleju. W momencie gdy kupowałem auto olej był świeży. Niestety sprzedawca nie umiał mi udzielić informacji na jakim oleju auto jeździ. Teraz jestem w kropce.

Chyba czeka mnie całkowita wymiana oleju.
Jednak jeśli dobrze się orientuję to:
Półsyntetyk można wlać jeśli był syntetyk/półsyntetyk
Natomiast jeśli był mineral to tylko mineral.

Co się stanie jeśli był mineral, spuszczę go i wleję półsyntetyk?

Więc jak mam zgadnąć co tam jest w środku? Mechanior pozna na oko/nosa/smak ?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Lej to co zaleca Honda, czyli 10w40, ja polecam Valvoline MaxLife ;)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#4 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:32, 21.05.2011

Więc jak mam zgadnąć co tam jest w środku? Mechanior pozna na oko/nosa/smak ?

tylko badanie w laboratorium moze odpowiedziac na to pytanie, na nosa mechanika sie nie zdawaj, teorie o niemozliwosci zastapienia minerala czyms innym odloz do legend czasow minionych
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#5 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:39, 21.05.2011

Dziekuję serdecznie za uwagi:)

Lej to co zaleca Honda, czyli 10w40, ja polecam Valvoline MaxLife ;)


Znalazłem w fakturach od Niemca rachunki z 2005 i 2006 że lał Castrol 10w40, więc pawpor zgadzałoby się to co mówisz:) Tylko teraz czy wylewać to co jest i wymieniać, czy dolać (jak mówiłem olej jest świeży). Mimo wszystko nie wiadomo czy nadal od 2006 stosowany był ten Castrol. Chyba najlepiej zainwestuję i wymienię cały olej i filtr no nie? PS temu Valvoline MaxLife się przyjrzę:)

EDIT1:
W silnik F20B6 to ile wejdzie tego oleju?

EDIT2:
Przebieg w kwestii pełny/półsyntetyk ma chyba znaczenie, więc auto na liczniku ma 180kkm. Jednak z moich analiz faktur i matematycznych obliczeń wychodzi mi 200kkm. Czy przy takim przebiegu możebyć półsyntetyk czy już raczej mineralny?
  • 0

#6 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:38, 21.05.2011

masz olej swiezy to mozesz sie pokusic o jezdze nie na nim jeszcze jakis czas
co do edit 2: nowoczesne silniki sa skonstruowane do nowoczesnych olejow silnikowych, stad dlaczego po 200 tys. km mialbys przejsc na gorszy srodek smarny? ja odradzam
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:33, 22.05.2011

200kkm. Czy przy takim przebiegu możebyć półsyntetyk czy już raczej pełny?


nie podejrzewam, że nie wiesz, ale ze względu na tak sformułowane pytanie przypomnę, że gradacja jest następująca: mineralny-półsyntetyk-syntetyk (czyli pełny), gdzie mineralny jako najgorszy ale niby lepszy dla silników z dużym przebiegiem.
Z drugiej strony może być każdy z tych trzech, byleby był minimum 10w40

a co do lania gęstszego oleju (mineralny 15w...) to raczej powinno się tego unikać i lepiej zrobić remont, gdy zachodzi taka potrzeba

co do przebiegu 200tyś km to nic, jeśli olej był na czas wymieniany i/lub silnik nie był nigdy przegrzany
  • 0
AK

#8 mip

mip
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:31, 22.05.2011

W sytuacji, kiedy nie wiesz co było lane do silnika, pociesz się tym, że oleje są ze sobą mieszalne. Nie sądzę, aby Twoje auto ktoś zalewał mineralnym. Pozostaje semisyntetyk lub syntetyk o lepkościach w okolicach tych, które są podane w książce serwisowej (5W-50 czy 10W-40 to naprawdę żadna wielka różnica;). Najbezpieczniej jest wybrać syntetyk. Nawet jeżeli silnik jest zalany semisyntetykiem, to po dolewce syntetyka nic złego mu się nie stanie (teoretycznie powinny wręcz poprawić się parametry śr smarnego, ale tutaj już musielibyśmy sprawdzić to w laboratorium). Co do lepkości, to światowa tendencja jest w kierunku schodzenia na niższe (np. 0W-30) - my dostajemy samochody z konkretnym silnikiem, zaleceniami producenta i już nie musimy bawić się w rewolucje np. zmiany Mobil 1 Peak Life 5W-50 na 0W-30 bo taki trend;)

Na przebieg nie patrzymy i staramy się zawsze używać olej o tej samej lepkości i tym samym rodzaju. Nieco więcej myślenia jest przy wyborze oleju do silników z filtrami cząstek stałych. Tam olej ma do spełnienia dodatkowe zadanie i nie każdy produkt z półki zrobi to porządnie.
  • 0

#9 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:17, 22.05.2011

Dziękuję za wyjaśnienia wiele mi pomogły.

nie podejrzewam, że nie wiesz(...)

Oczywiście w pośpiechu się pomyliłem. Miało być: "półsyntetyk czy już raczej mineralny?"

(...) Najbezpieczniej jest wybrać syntetyk. Nawet jeżeli silnik jest zalany semisyntetykiem, to po dolewce syntetyka nic złego mu się nie stanie(...)


Rozważałem tą dolewkę, ale mimo wszystko zdecyduję się na pełną wymianę razem z wymianą filtra. Nie chcę szukać oszczędności w tak myślę ważnej kwestii. Tak jak wspominałem znalazłem dwie faktury świadczące, że auto jeździło na Castrolu 10w40. Biorąc pod uwagę co napisał kolega mip jest wielce prawdopodobne, że taki właśnie olej znajduje się w silniku.
I teraz w sumie ostatnie pytanie, biorąc pod uwagę to co napisałem przed chwilą oraz to że będzie to pełna wymiana czy decydować się na ten właśnie półsyntetyk 10W40, czy coś zmieniać?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq