Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z odpaleniem - prośba o sugestie


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:01, 20.05.2011

Wszytko było ok do wczoraj, po godzinnym postoju nie mogłem odpalić auta.
W trakcie próby mam takie objawy jak na filmikach czyli przygasanie zegarów i po lewej stronie słychać takie lekkie rzężenie, nie wiem czy będzie słychać na filmach:



Prośba o szybką diagnozę: elektryka czy akumulator (ponad 6 lat).

Ale to nie koniec problemów :-(
Wczoraj nie miałem kluczy żeby przeczyścić klemy a było już późno.
Dziś rano zabrałem klucze ale... nie mogę otworzyć auta z pilota a kluczyk wchodzi tylko do polowy zamka - pewnie była próba włamania.
Krótko mówiąc jestem udupiony bo do środka się nie mogę dostać żeby nawet zostawić bilet parkingowy a co dopiero przeczyścić klemy czy zmienić akumulator.

Wszelkie sugestie i porady mile widziane.
Poradźcie, wzywać lawetę i do ASO, wzywać magika od zamków, kupować od razu nowy akku?
A może polecacie kogoś kto będzie potrafił wejść do środka i stwierdzić czy to elektronika czy po prostu akku?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:58, 20.05.2011

Przy takim przygasaniu są 3 rzeczy możliwe.
1. klemy zaśniedziały
2. aku ma przepalonÄ… celÄ™
3. elektromagnes rozrusznika do wymiany.

Na początek to dostań się do auta, wyczyść klemy i poszukaj kogoś ze sprawnym aku na podmiankę.
Może ktoś przyjedzie bo ma niedaleko do Ciebie.
  • 0

#3 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:21, 20.05.2011

Myślę że to pkt. 1 lub 2.
Na krótko wczoraj się uruchomił po czym po ok. 1-2 sekundach nagle zgasł, potem już było jak na filmie.
Poleci ktoś w Wa-wie magika od zamków i ewentualnie gdzie kupić pewne akumulatory?
  • 0

#4 19marek76

19marek76
  • Klubowicz
  • 167 postów
  • SkÄ…d:Morden, Surrey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:138+
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:21, 20.05.2011

Na moje oko padnięty akumulator. Tak same objawy miał kolega, wymiana akumulatora załatwiła sprawę.
Odpalaliśmy na kablach z mojego auta, wszystko ok ale po przestaniu nocy te same kłopoty.

Masz diesel więc akumulator musi być dobry.
  • 0
<p>Marek<br><br><strong>H</strong>appy <strong>O</strong>wners <strong>N</strong>ever <strong>D</strong>rive <strong>A</strong>nything else</p>

#5 g4cek

g4cek
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 20.05.2011

obstawiam kleme niedokręconą lub aku się rozładowuje
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:47, 20.05.2011

Kluczyk nie chce wejść cały od nieużywania. Miałem to samo. Pogmerałem, pogmerałem i jakoś się udało.

żeby go teraz otworzyć, będziesz musiał mieć nowy aku i kable. Podnieść samochód, wleźć pod niego i jakoś dostać się np do plusa alternatora.
Minus do mas i z pilota go.

Lub

Umazać kluczyk w graficie z ołówka i gmerać w zamku.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:50, 20.05.2011

Klemy były na swoim miejscu, sprawdzałem zanim zatrzasnąłem drzwi.
Spróbuje Mikołaj Twojej metody z kluczykiem ("umazanie" to rozumiem dziobanie kluczykiem w grafit z ołówków automatycznych?), jak nie pomoże to spróbuje z cążkami (możliwy bród w środku) lub WD-40.

Teraz sprawa akumulatora.
W serwisie zalecają co najmniej 77Ah, 800A. Cena w ASO to 420-433 zł za tak naprawdę nie wiadomo co, czyli brak marki (Delphi, Johnson, Panasonic ?) i danych o parametrach i rozmiarach.

Ponieważ nie są w stanie podać mi ich wymiarów, a ja nie mam jak ich na razie wymierzyć czy dobre będą akumulatory:
a) o wymiarach: 278 mm / 175 mm / 190 mm ?
b) o markach: Varta Silver, Bosch Silver - Varta nieznacznie droższa, czy warto dopłacać?
c) o parametrach: 77Ah, 780A - wystarczajÄ…ce?

[ Dodano: 2011-05-22, 19:29 ]
Problem rozwiązany ale prawie nikt nie trafił i nowy akumulator kupiony "prawie" niepotrzebnie.

Kupiony akku Varta Silver 77Ah, 780 A wyprodukowany IV kw. 2010. Wybrałem najmocniejszy nominalnie sprawdzone 769 A. Sklep wybrany taki aby na miejscu można było pomierzyć i wierzcie co akumulator to inny pomiar. Mogłem kupić też Vartę Blue 74 Ah, 740 A w cenie 313 zł, które miało ponad 800 A (!) i gdyby nie złe opinie w necie pewnie na taki by padło, tak więc warto sprawdzić przed zakupem.

Na miejscu 15 min prób otwarcia zamka - bezskutecznie. Bardzo pomógł WD-40, dało się w końcu włożyć kluczyk do końca ale nie od razu przekręcić.
I tu niesamowity fart, przyglądał się próbom pewien Pan który okazał się zawodowym mechanikiem z kompletem narzędzi. Też próbował, już tworzyliśmy odpowiedni drut z wieszaka żeby wyciągnąć bolec przez uszczelkę, aż po którymś traktowaniu WD-40 zamek lekko się przekręcił. Udało mu się go otworzyć tylko w jemu znanym sobie sposobem. Przyczyną okazał się sam centralny który "zdążył" uruchomić blokadę anty-złodziejską.
W międzyczasie 2 przejeżdżające patrole bacznie przyglądały się naszym poczynaniom, za 3 razem wyszło już 4 Policjantów z poważnymi minami i poprosiło zdecydowanym tonem o dokumenty.

Przyszedł czas na akumulator. Już po pierwszej próbie kręcenie mechanik stwierdził, że objawy wskazują raczej na problem z elektroniką. Po otwarciu maski okazało się że stary oryginalny akku ma status zielony czyli jak najbardziej sprawny ale dla pewności zmieniliśmy na nowy. Na nowym odpalił od razu ale okazało się, że nie gaśnie lampka akku - nie ładuje. Pooglądał to co mógł i znalazł bardzo banalną przyczynę rozładowania. Przy okazji sprawdzania bezpieczników okazało się że 2-3 z nich po prostu nie do końca były wciśnięte. Po ich sprawdzeniu kontrolka akku zniknęła. Wymiana samego akumulatora by nie pomogła i miałbym powtórkę z rozrywki i dlatego zapłaciłem za jego czas "co łaska" i dziękowałem losowi za taki właśnie zbieg okoliczności.

Stary akku pójdzie w najbliższym czasie pod prostownik i zobaczę w jakim jest stanie.
Będę chciał sprzedać nowy więc jeśli ktoś będzie potrzebował to proszę o kontakt ale wszystko zależy w jakim stanie okaże się stary i czy nie pójdzie do piwnicy.

Generalnie w zwiÄ…zku tego typu problemami mam pewnÄ… propozycjÄ™:
Jeśli ktoś będzie miał problem z akumulatorem proszę się ze mną skontaktować, przywiozę stary sprawny do wymiany aby można było dojechać do domu bądź sklepu i kupić nowy. Teren obejmuje Warszawę i najbliższe okolice.

Wszystkim bardzo dziękuje za udzielone rady.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:51, 08.06.2011

Witam.

Czy w Accordzie 6-gen, Type R, sytuacja będzie wyglądała podobnie? mam podobne objawy jak kolega "train".
No może poza zatrzaśnięciem samochodu ;)

Pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq