Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Przepustnica czujnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:39, 06.05.2011

Cześć

Accord coupe VI 2.0 147km 2001. Mam pytanie czy ktoś wie za co odpowiada górny czujnik na przepustnicy (patrząc od przodu nad mechanizmem otwierającym przepustnicę)? Miałem znany problem zbyt niskich obrotów (po dodaniu gazu spadały do ok 200 potem powoli wracały lub nie do odpowiedniego poziomu). Wyczyściłem przepustnicę oraz silniczek biegu jałowego. Zresetowałem komputer (13 bezpiecznik wentylatory itd). W efekcie po rozgrzaniu silnika obroty utrzymują się na poziomie 1500 rpm. I teraz jak odłączę czujnik, o który pytam obroty spadają do właściwych. Dziś przejechałem 10 km na próbę i wszystko jest ok. Nie wyskakuje mi check engine itd. Czy ktoś wie za co ten czujnik odpowiada i jakie są konsekwencje jego odłączenia?
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:56, 06.05.2011

MAP Sensor
Manifold Absolute Pressure Sensor


mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:06, 06.05.2011

Czyli mierzy podciśnienie i modyfikuje czas przez który wtryskiwacz podaje paliwo i jego ilość prawdopodobnie.
  • 0

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:13, 06.05.2011

jak masz pojęcie to działaj

Dołączona grafika
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:27, 09.05.2011

Dzięki. Jak zorganizuję miernik to sprawdzę.

[ Dodano: 2011-05-13, 09:13 ]
Albo ja źle rozumiem ten rysunek albo mój czujnik jest inny. Ja mam wtyczkę 3 pinową taką jak w poniższej aukcji. I nie mam zbytnio pomysłu między, którymi pinami to mierzyć.
http://moto.allegro....1580482370.html

[ Dodano: 2011-05-19, 15:24 ]
Moje niedopatrzenie. Źle zinterpretowałem jednak ten opis. Myślałem, że trzeba mierzyć to w samym czujniku, a tu chodzi o sterownik. Tak czy siak zmierzyłem. Napięcie między tymi pinami to ok 4,85 więc zgodnie z instrukcją czujnik do wymiany. Ale dziwi mnie pewna kwestia. Jak można określić czy ten map sensor jest walnięty mierząc napięcie między pinami sterownika w przypadku gdy sam czujnik jest odłączony?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq