Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zasilanie oswietlenia diodowego do jazdy dziennej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 rmazurek

rmazurek
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Birmingham/Lubartow
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Portfolio
  • KM:273
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 29.04.2011

Witam wszystkich.

Moje pytanie brzmi:

Jak i czym zmniejszyc napięcie(natezenie) pradu tak aby po wlaczeniu swiatel LEDy swiecily slabiej.


Diody sa 4 polaczone szeregowo, kazda z nich mam moc 3W i napieciecie zasilania 3.4V(najprawdopodobniej;p) Chcialbym aby swiecily 100% tylko gdy wszystkie inne swiatła sa wylączone (uzywam przekaznika 5 polowego) po wlaczeniu swiateł chciałbym zeby diody swiecily slabiej (np 50%). Prad pobierany przez pojedyncza diode to 750 mA.

Czy jest taka mozliwość i jesli tak to czego powinienem uzyć.

Rysunek pogladowy:

Dołączona grafika

Pozdrawiam
  • 0

#2 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:25, 02.05.2011

Jak i czym zmniejszyc napięcie(natezenie) pradu tak aby po wlaczeniu swiatel LEDy swiecily slabiej.
Diody sa 4 polaczone szeregowo, kazda z nich mam moc 3W i napieciecie zasilania 3.4V(najprawdopodobniej;p) Chcialbym aby swiecily 100% tylko gdy wszystkie inne swiatła sa wylączone (uzywam przekaznika 5 polowego) po wlaczeniu swiateł chciałbym zeby diody swiecily slabiej (np 50%).

Jesli sa to diody mocy to najprawdopodobniej sa sterowane przetwornica. Da sie zmniejszyc ich moc ale wymaga to ingerencje w sam uklad przetwornicy a dokladniej zmiany jednego rezystora. Problem w tym, ze jesli chcesz dwa tryby to musialbys dolutowac drugi rezystor i uklad przelaczajacy.
Sposob, ktory zamiesciles na obrazku nie wypali. Parametrow przetwornicy nie zmienisz w skuteczny sposob poprzez zmniejszenie napiecia zasilania czy ogranicznika pradowego rezystorem.
Mozesz sprobowac podlaczyc te dzienne pod duzo nizsze napiecie np. 5V i zobaczyc jak beda swiecic. Moze zadziala.

Sa dzienne, ktore maja dwa tryby a przelaczanie odbywa sie poprez dodatkowy sygnal od swiatel pozycyjnych badz przelacznika. Wtedy one maja homologacje na dzienne RL i na pozycje A. Mozna kupic takie lampy.

Diody sa 4 polaczone szeregowo, kazda z nich mam moc 3W. Prad pobierany przez pojedyncza diode to 750 mA.

Tak z ciekawosci. To mnie zastanawia. Jedna lampa 4x3W = 12W. To tak jak ok. 60W halogen. Bedzie oslepialo. Taka lampa to mozna w nocy rozswietlac jezdnie. Jestes pewien, ze sa to 3W diody i sa faktycznie ustwaione na 750mA?

Mozesz podac jaki to jest model?
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#3 rmazurek

rmazurek
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Birmingham/Lubartow
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Portfolio
  • KM:273
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 02.05.2011

Jesli sa to diody mocy to najprawdopodobniej sa sterowane przetwornica. Da sie zmniejszyc ich moc ale wymaga to ingerencje w sam uklad przetwornicy a dokladniej zmiany jednego rezystora. Problem w tym, ze jesli chcesz dwa tryby to musialbys dolutowac drugi rezystor i uklad przelaczajacy.


Przetwornicy nie ma, diody na 100% sa 3W. Narazie ten caly uklad jest zmontowany w domu i podlaczony pod baterie 12V 7Ah


Sposob, ktory zamiesciles na obrazku nie wypali. Parametrow przetwornicy nie zmienisz w skuteczny sposob poprzez zmniejszenie napiecia zasilania czy ogranicznika pradowego rezystorem.
Mozesz sprobowac podlaczyc te dzienne pod duzo nizsze napiecie np. 5V i zobaczyc jak beda swiecic. Moze zadziala.


Zamiast rezystora kupilem potencjometr - zobacze jak to wszystko bedzie dzialalo

Sa dzienne, ktore maja dwa tryby a przelaczanie odbywa sie poprez dodatkowy sygnal od swiatel pozycyjnych badz przelacznika. Wtedy one maja homologacje na dzienne RL i na pozycje A. Mozna kupic takie lampy.


to nie sa lampy dzienne, to taka bardziej moja "zabawka"



Tak z ciekawosci. To mnie zastanawia. Jedna lampa 4x3W = 12W. To tak jak ok. 60W halogen. Bedzie oslepialo. Taka lampa to mozna w nocy rozswietlac jezdnie. Jestes pewien, ze sa to 3W diody i sa faktycznie ustwaione na 750mA?

Mozesz podac jaki to jest model?


Diody te sa stosowane jako oswietlenie awaryjne w budynkach, kat wiazki swiatla to 110st i sa naprawde mocne.

wygladaja tak:
Dołączona grafika



Wiem ze zaraz dostane opierdziel ze nie ma homologacji itp :r ale jak juz wspomnialem to tylko zabawa(jak narazie) :evil:
  • 0

#4 rmazurek

rmazurek
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Birmingham/Lubartow
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Portfolio
  • KM:273
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 06.05.2011

To zmienia postac rzeczy calkowicie.


diody powedrowaly do auta (probnie)



Czy te diody maja wbudowany ogranicznik pradu czyli rezystor? Od razu mowie, ze czegos takiego nie wkladaj do instalacji samochodowej. Diody mocy szybko sie spala. Diody mocy wymagaja stabilizatora pradu. Lepiej zrob od razu stabilizator na LM317 bo szkoda diod.


nie wiem co maja wbudowane bo sa "nierozbieralne", Mam je zamontowane od kilku dni i jak narazie sie nie spalily. A nie szkoda ich ze wzgledu ze mam mnostwo zapasowych :)



Homologacja to pikus. Jednak dla bezpieczenstwa nie stosuj diod 3W do dziennych. One beda oslepiac. Jedna taka dioda to jak ~15W zarowka halogenowa.


W tej chwili mam je skierowane delikatnie pod katem w strone asfaltu, swiatlo widac z dosc duzej odleglosci i nie razi - sprawdzalem osobiscie ;)

tak wyglada uklad tyle ze w moim jest dodatkowo potencjometr dzieki ktoremu moge regulowac jasnosc swiecenia po wlaczeniu swiatel postojowych.

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
  • 0

#5 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:24, 09.05.2011

A tak z ciekawosci zapytam. Czy one maja radiator i czy mierzyles faktyczny prad tej diody?
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#6 rmazurek

rmazurek
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Birmingham/Lubartow
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Portfolio
  • KM:273
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 09.05.2011

A tak z ciekawosci zapytam. Czy one maja radiator i czy mierzyles faktyczny prad tej diody?


Radiatorem jest ta czarna czesc obudwy - jest aluminiowa.

Nie sprawdzalem pradu ale wiem jaki zasilacz jest potrzebny do jej uruchomienia.

3.4V, min 750mA

jak wroce z pracy zrobie kilka fotek jak to wyglada w aucie.

[ Dodano: 2011-05-09, 21:46 ]
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq