Skocz do zawartości


RODO w HAKP

szlif koła zamachowego accord VI - czy konieczny???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:32, 13.04.2011

chce wymienic sprzęgło i w ASO Honda powiedzieli, ze na 90 % bedzie potrzebny szlif koła. Oczywiście wiąże sie to z dodatkowym wydatkiem. Czy miał ktoś do czynienia z takim przypadkiem? Proszę o rady
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:01, 13.04.2011

Pierwsze słyszę :shock:
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:46, 13.04.2011

aaaaa no wlasnie :) ja tez postawilem oczy. ASO twierdzi, ze ``technologicznie jest to wskazane`` rozumiem, ze chca wykonac robote od poczatku do konca ale czy warto? 2500 zl za usluge przy czym 11 godz. roboty... czy to nie za dluuugo? w takim czasie mozna rozlozyc i zlozyc silnik ze 2 razy :)
  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:48, 13.04.2011

u mnie przy wymianie sprzęgła było toczone koło zamachowe i szlifowane, ale cała operacja wraz z wymiana sprzęgła trwała około 5-6 godzin. Usługa nie była wykonywana w ASO, a mechanik który to robił twierdził że tak trzeba - że powinno sie tak zrobić
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:53, 13.04.2011

Jarek, a jesli mozna zapytac to przy jakim przebiegu wymieniales? Zgodze sie, ze jesli ktos juz ma najechane 250 - 300 tys, u mnie 156k dlatego zastanawia mnie ten fakt
  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:55, 13.04.2011

150 tyś według licznika :))
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:19, 13.04.2011

Jeżeli auto stało nieużywane przez rok pod chmurką to można myśleć o przetaczaniu zamachu ale nie w aucie używanym na codzień :k

A tak wogóle co Cię skłoniło żeby udać się na wymianę sprzęgła za 2500 zł do ASO w 11 letnim aucie ? :-P
Sprzęgło Exedy to koszt 400-500 zł plus wymiana u zwykłego mechanika drugie tyle ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:33, 13.04.2011

Z tym szlifem to jest dobre pytanie bo ja miałem w Fiacie koło mocno poorane i nie było szlifowane przy wymianie sprzęgła (zaczęło ślizgać, od dawna tez szarpało przy ruszaniu), w efekcie po pół roku od wymiany znów zaczęło szarpać...

W Acc VII też mi trochę szarpie przy ruszaniu (szczególnie z dwójki) i tak się zbieram, żeby coś z tym zrobić (tj. wymiana sprzęgła) ale mój mechanik mówił mi, że szlifowanie koła (choć technologicznie możliwe/wykonalne - szlifierka do płaszczyzn) nie jest wskazane i raczej tego się nie praktykuje. I faktycznie, jak popatrzyłem do serwisówki to tam też wyraźnie piszą, że nie zaleca się szlifować koła, jeżeli ma nadmierne bicie lub jest w złym stanie to wymiana.
Nie wiem co o tym wszystkim myśleć bo mechanik robi moje auta od 10 lat i nigdy mi źle nie doradził ani nic nie sknocił. Jednak doświadczenie z pierwszego auta pozostaje w pamięci i chciałbym uniknąć powtórki z tamtej akcji.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:42, 13.04.2011

chcialem sie jedynie dowiedziec ile policza sobie w ASO, bo jesli byloby to 500 zeta drozej niz poza, to pewnie zdecydowalbym sie na ASO. Przynajmniej jakas gwarancja jest. Ponadto nie zamierzam sprzedawac Hani w ciagu nastepnych kilku lat wiec wole juz zainwestowac dobrze. Najgorszy jest jednak wybor sprzegla... co czlowiek to rozna opinia, niektorzy mowia, ze AIsin jest ok a niektorzy - bron Boze, tylko nie Aisin... i robi sie papke z mozgu :)

[ Dodano: 2011-04-13, 21:51 ]
u mnie jeszcze nic nie szarpie, ani na I ani na II biegu, poza tym nie katuje sprzegla jak inni choc Hania sama sie o to prosi :) dzieki chlopaki za posty, teraz juz mam jakis obraz tego co z tym fantem zrobic ...
  • 0

#10 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:26, 14.04.2011

gdy koło zamachowe w miejscu styku z tarczą sprzęgła ma wgłębienie i/lub ma wgłębienia od nitów, to
- nowa tarcza długo nie wytrzyma
- pomimo nowej tarczy sprzęgło będzie brać nadal "od góry"

tak jest w V gen.

mi przetoczyli wówczas koło zamachowe (czy przeszlifowali - nie wnikam w to) za 80zł - ważne że nie musiałem kupować nowego za 2000zł czy szukać po szrotach nie zużytego

i jeszcze taka ciekawostka - poprzedni właściciel auta zarzekał się, że niedawno zmieniał sprzęgło - gdy ja wymieniałem (niedługo po kupnie) stara tarcza miała już dość mocno starte nity, więc albo poprzedni nie wiedział, co mówi, albo taki jest skutek założenia tarczy na nie przetoczone i nierówne koło zamachowe

sprzęgło zmieniałem, bo brało na samej górze; nie ślizgało się, choć z testu na ślizganie wynikało, że już niewiele brakuje
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq