Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana amortyzatorów przód cg8


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 snajper0101

snajper0101
  • Forumowicz
  • 325 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:jednorazowa, niepowtarzalna
  • KM:a kto to wie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 04.04.2011

http://japancars.ru/...=B__2710&s=0.45




jestem na etapie wymiany przednich amorków, nie umie odkrecic sróby nr22

jak moge wyciagnac amorek ze sprezyna inaczej???
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:20, 04.04.2011

bez odkręcenia nie wyciągniesz amorka w widełek, więc albo odkręcisz, albo ukręcisz

ja ukręciłem właśnie tą, od razu powiem Ci co zrobić jak ukręcisz
- męczysz się niemiłosiernie z wyciągnięciem amorka z widełkam na zewnątrz, tylko półosi nie wyciągnij :lol:
- flexem rozcinasz śrubę 22 między uchwytami widełek
- wyciągasz amor
- widełki w imadło i rozwiercasz starą śrubę
- nagwintować trzeba( pamiętaj o odpowiednim gwincie do śruby, jak weźmiesz z ASO (około 25-30pln) to ona ma gwint 1.25
a jak kupisz inne, to już różnie bywa, pewnie 1.5. Tylko nie bierz najtańszych śrub z casto bo to 5.5, a tam warto włożyć coś koło 10.

Jak już masz to zrobione to tylko złożyć do kupy i po sprawie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:23, 04.04.2011

weź szmate, namocz w ropie i owiń dookoła tą śrube i zostaw na noc, powinno puścić
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 snajper0101

snajper0101
  • Forumowicz
  • 325 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:jednorazowa, niepowtarzalna
  • KM:a kto to wie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 04.04.2011

nie umie odkrecic bo lebek sruby objechał
  • 0

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:33, 04.04.2011

jak moge wyciagnac amorek ze sprezyna inaczej???


jeśli o to chodzi, to da radę, ale dokładnie już nie pamiętam co trzeba odkręcić więcej, w każdym bądź razie, mimo
"wydaje się" że nie wyjdzie, to wyjdzie :j

aha, popatrzyłem na fotki, to zwrotnicę zrzuciliśmy całą, górny wahacz był poluzowany - generalnie wyraźnie więcej roboty się z tym robi

http://japancars.ru/...=B__2700&s=0.45

nr 1/2 też zrzuciliśmy
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:47, 04.04.2011

to odpinasz górny i dolny wahacz, odkręcasz piaste, zdejmujesz z półosi i wyciągasz kolumne zawieszenia
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:52, 04.04.2011

nie wiem co tam piszą inni, ale tak ma wyglądać przy wyjmowaniu takiego zestawu (amor z widełkami)

Dołączona grafika

a później już tylko rozwiercanie, nagwintowanie i skręcanie
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:09, 04.04.2011

Kardas aż tak żeby kolumnę wyjąć ? Odkręcić górny wachacz nie wystarczy?
  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:20, 04.04.2011

accord wystarczy, ale wtedy naginasz w dół całą półoś i może wyskoczyć przegub wewnętrzny
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 05.04.2011

u mnie podczas wymiany też ukręciły się te sruby trzymające amortyzator na samym dole. Dorabiałem ze szpilki od głowicy wymontowanej z malucha ;-) generalnie chodzi własnie o twardość tej śruby jak napisał Kardas, musi mieć 8.8 co najmniej bo to jest zawieszenie. a wszystkie które masz w sklepie mają 5.5
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:31, 05.04.2011

a wszystkie które masz w sklepie mają 5.5


to nie wiem gdzie wy kupujecie, bo ja ide do sklepu i mam sruby o twardości praktycznie jakiej chce- wybór dość spory
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:40, 05.04.2011

Kardas aż tak żeby kolumnę wyjąć ? Odkręcić górny wachacz nie wystarczy?


IMO nie wystarczy bo kolumna ma wyjść dołem, czyli sztuką jest wydostanie półośki z pomiędzy widełek,
górą raczej nie wyjdzie bo jak, to wtedy trzeba by naginać tak półoś w dół, żeby obniżyć całą kolumnę
na tyle, amor wyszedł od strony błotnika
a myk jest taki że półoś pochyla się najbardziej na swoim końcu i przez to wyciągnięcie kolumny staje się
niemożliwe, bo przechyla się ona w stronę środka auta

mam nadzieję że zrozumiale to napisałem.

W każdym bądź razie sprawa mało śmieszna, bo mi zeszło około 1h na te kombinacje :om:

a wszystkie które masz w sklepie mają 5.5


chyba w marketach budowlanych, bo w sklepach z takim towarem mają do wyboru do koloru
Jak ktoś ma tam wsadzić 5.5 to już lepieni niech sznurkiem zwiąże, nie trzeba będzie później rozwiercać :bag
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:51, 05.04.2011

jak chcesz wymienic albo sprezyne albo amortyzator to masz jeszcze jedno wyjscie. odkrecasz ta gorna nakretke co jest na trzpieniu amortyzatora tak zeby bylo to calkiem luzne i nie trzymalo w zaden sposob sprezyny. Teraz masz dwie opcje jak wymieniasz sprezyny to kątówką tniesz po jednym zwoju tylko przy poczatkowych uwazaj bo sprezyna mze byc jeszcze troche naprezona choc nie powinna. Jak chcesz wymienic amortyzatory bo sprezyny masz ok to wytnij w talezyku co w rodzaju trojkata tak jakbys kroił tort i "wykrecasz" sprezyne w dol (pierwszy zwoj idzie ciezko, kolejne juz ok bo tylko w pierwszym jest moment gdzie dotykaja sie dwa zwoje).

jak juz masz sprezyne na dole badz pociata i jej nie ma to wciskasz trzpien do sroka wyciagasz poduche i spokojnie mozesz sobie wyjac caly amortyzator z widelkami.

tej sruby w widelkach nie rozwiercaj, naiwerc dziurke wiertlem 4 czy tam 5 kup lewowkret i spokojnie ja wykrecisz. wczesniej tylko spsikaj jakims wd40 czy czyms i zostaw na jakis czas albo do coca coli tylko oryginalnej najej do czegos i zostaw na kilka godzin.
  • 0

#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:58, 05.04.2011

wszystko ładnie pięknie, tylko jak znowu miałbym czekać aż mi śruba puści kilka ładnych godzin to by mnie szlag trafił :j

można rozwiercić, zero problemu, nic się nie dzieje, nie uszkadza, nagwintuje się

aha, no i trzeba mieć dobre wiertła bo te śruby to 10
nie zapomnij też że przy takim wierceniu warto schładzać wiertło, żeby go ch nie strzelił
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:01, 05.04.2011

kardas, to lepiej chyba nawiercic ta 6 czy nawet 7 ale wtedy warto przez tulejke zeby prosto szlo, i lewowkretem wykrecic. znajomy kiedys wykrecil srube 32 jak dobrze pamietam z walu napedowego wlasnie takim lewowkretem. a w tym czasie co to sie bedize moczylo to mozna zrobic druga strone. a przy rozwiercaniu zawsze ryzyko ze cos pojdzie krzywo i juz nowa sruba nie bedzie trzymala tak jak powinna.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq