Skocz do zawartości


RODO w HAKP

skrzynia automatyczna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:31, 30.03.2011

Witam! Uczę się jeździć "automatem" i mam pytanie. W jakich przypadkach /sytuacjach/ bez szkody dla skrzyni mogę używać położenia "N"? Wybaczcie, jeżeli to już gdzieś było. Znalazłem co nieco, ale opinie znacznie się od siebie różniły.
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:42, 30.03.2011

N czyli neutral ja mam w swojej i szczerze przyznam że tego w ogóle nie używam bo i w jakich sytuacjach?? Na parkingu mam P a jak jadę to D4 i wszystko. Pozycje N to tak jak luz w normalnej skrzyni.
  • 0

#3 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:59, 30.03.2011

Tu można też coś doczytać...
http://www.accordklu...opic.php?t=2580
  • 0

#4 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:00, 31.03.2011

N generalnie nie powinno się używać ze względu na spadek ciśnienia oleju w układzie smarującym, tak więc używając N, np na światłach wcale nie robimy skrzyni dobrze, wręcz przeciwnie. W zamiarze konstruktorów N jest biegiem przejściowym pomiędzy D i R służącym do łagodnego wyrównania ciśnień i naprężeń oraz przetaczania auta i serwisu. Gdzieś spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że gdyby ludzie nie używali N, mechanicy od automatów nie mieliby co robić.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#5 muzzy33

muzzy33
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:OK/DW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 31.03.2011

Przełożenie N jest czasami potrzebne, np. u mechanika (w hondach zadko sie zdarza:)))) jak auto jest na podnosniku (i nie tylko), to do niektorych napraw jest potrzebne wrzucenie N (luzu). w innych przełożeniach koła są zablokowane (lub sie kręcą na włączonym silniku). podczas jazdy się nie uzywa, na światłach nie ma sensu (lepiej trzymać hamulec, a na postoju lepsze jest P.
  • 0

Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...
 


#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:18, 31.03.2011

tosztotomasz, ciekawe co piszesz, Ty masz AT dosyć nowego, jakieś potwierdzenia w/w słów np z instrukcji obsługi Accorda.
Bo gadanie ludzi to wiesz co.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:02, 31.03.2011

kardas, ale co konkretnie się Tobie nie podoba w mojej wypowiedzi? To co piszę opieram na podstawie materiałów znalezionych w sieci, na forach tematycznych etc., ogólnie rzecz biorąc dostępnych dla każdego korzystającego z google. O ile dobrze pamiętam to znajdują się one również na naszym forum w różnych wątkach przytaczane przez różnych userów. Nie jestem archiwistą i nie przytoczę Tobie teraz konkretnych linków, bo są to informacje zebrane w różnych okolicznościach i czasie i zwyczajnie nie pamiętam teraz gdzie. Były to jednak informacje zbierane pod kątem (jak sam piszesz) mojego AT, a jest to już moje 4 auto z automatem, więc w moim interesie było sprawdzenie rzetelności tej informacji. Nie wydaje mi się abym pisał jakieś fanaberie całkowicie przeczące logice.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:15, 31.03.2011

co się tak spiąłeś? :j

nie proszę o przytaczanie linków do konkretnych postów z dziesiątków forów (bo i tak nie wiele są warte),
tylko o choćby zrzut ekranu z instrukcji np Hondy Accord VIIg.
Pewnie taką masz, jako klubowicz.

Bo ja napiszę, że wrzucanie na N na światłach niczemu nie szkodzi. Bo w W124 od 150kkm tak robię, a skrzynia chodzi jak złoto.
Auto ma prawie 300kkm przebiegu. Więc skoro nie pisze w instrukcji, że zabronione, to dozwolone.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:41, 31.03.2011

Ty mnie spiętego jeszcze nie widziałeś :-D
Instrukcje mam nawet 3, jako właściciel dwóch VII i nie ma tam oczywiście nic na ten temat, nie zapominaj jednak, że instrukcja jest dla normalnego zjadacza chleba, którego nie interesuje dlaczego samochód jedzie, ważne, że to robi. Instrukcja dopuszcza również tylko jeden olej do skrzyni, a wiemy, że są zamienniki. Poza tym mówimy o wypowiedziach mechaników zajmujących się tylko i wyłącznie ASB i mów co chcesz ale chociażby zez względu na skomplikowanie urządzenia jakim jest asb, nie traktuję tego w kategoriach szamaństwa i kowalstwa, bo do tego tematu trzeba jednak coś wiedzieć.
Z resztą, nikomu niczego nie narzucam, każdy traktuje swoją skrzynię jak chce. ;-) Dla mnie, to co napisałem ma sens i dlatego staram się nie używać N jeśli nie muszę i nie cierpię dyskomfortu z tego powodu. Na światłach jak mi się nie chce wrzucam P i mam w ogóle święty spokój. :j
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:50, 31.03.2011

ok, mówiąc instrukcja miałem na myśli coś bardziej jak ESM (Service Manual), pewnie też macie to do VIIg,
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 31.03.2011

Żeby nie być gołosłownym

pozycja N

Dołączona grafika

pozycja D dla 1 biegu

Dołączona grafika

pozycja P

Dołączona grafika

Zasadniczych różnic pomiędzy N a P jak dla mnie nie ma (jestem laikiem). Nie wiem czy te schematy są podstawą do dalszej dyskusji, nie wiem czy ujęte tu sprzęgła i akumulatory to wszystkie części smarowane. Niech wypowie się ktoś mądrzejszy.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:47, 31.03.2011

no nic, przy schematach ja wymiękam, niewiele kumam :j

ale

że instrukcja jest dla normalnego zjadacza chleba


mimo wszystko gdyby istniały w/w zalecenia (co do N, P i D) to myślę że byłoby to w instrukcji dla zwykłego śmiertelnika.
Przecież producentowi auta zależy w pewnym stopniu by samochód był sprawny, bo koszty napraw gwarancyjnych ponosi on.
Ale to już zaczyna ocierać się o demagogię i teorie spiskowe, jeśli ktoś by stwierdził że specjalnie tego nie piszą.



Niech wypowie się ktoś mądrzejszy


  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 31.03.2011

to może dodam, że w instrukcji do VIII jest napisane, że N należy używać przy krótkich postojach (oprócz sytuacji awaryjnych) - nie mam skanera wiec napiszę, że str. nr 441 :)
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:23, 31.03.2011

że N należy używać przy krótkich postojach


ślicznie :-D

czyli te krótkie postoje to można rozumieć jako postój na światłach, zgodzicie się?

nie mam skanera wiec napiszę


możesz zrobić zdjęcie, ale łatwe do weryfikacji więc ja Ci wierzę,

Gdzieś spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że gdyby ludzie nie używali N, mechanicy od automatów nie mieliby co robić.


a to pewnie powiedzieli mechanicy od skrzyń, żeby właśnie mieli co robić :lol:

czyli już można obalić kolejny urban legend mówiący o zakazie/niezdrowości używania N



dzięki unpredictable, dobrze że to wyjaśniłeś 8-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:07, 01.04.2011

a to pewnie powiedzieli mechanicy od skrzyń, żeby właśnie mieli co robić :lol:


Gdyby było jak mówisz, raczej zależałoby im na tym aby nie wyprowadzać ludzi z błędu, prawda? :-)

Dalszą dyskusję odpuszczam ze względu na brak merytorycznych argumentów, zarówno za jak i przeciw.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq