Skocz do zawartości


RODO w HAKP

rozrząd bezkolizyjny F22A4 ?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:55, 08.02.2009

witam w sobote miałem niemały problem z silnikiem mianowicie urwala sie sruba kola pasowego spadło kolo i wysuną sie klin i kolo zebate paska rozrzadu zostało przesuniete ok 60° czyli 1/3 obrotu wczesniej sprobowalem odpalic silnik jednak niebylo kompresji po ustawieniu koła we własciwej pozycji i ponownym wbiciu klina silnik odpalil normalnie i rowno pracował z tym ze cos w nim klekocze czy to mozliwe ze mam silnik bezkolizyjny w accordzie IV gena wersja amerykańska 2.2 16V kod silnika F22A4 jutro po pracy zmierze jeszcze cisnienie w cylindrach i zobacze po ile on tam ma co mozna jeszcze zrobic przed zrzuceniem glowicy czekam na porady/sugestie

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:26, 08.02.2009

Na 100% masz wygięte zawory. Ciśnienie może wyjść Ci dobre i tym się nie sugeruj. Ściągaj głowicę i rób zawory. Albo je prostuj albo wymieniaj. Zrób to bo potem i gniazda zaworowe będą do d...py. Bezkolizyjny to może być co najwyżej silnik 8v. Trzeb też sprawdzić czy denka tłoku nie są pobijane mocno, ale pewnie nie jest źle. Moim zdanie prostowanie zaworów wystarczy. Do tego szlif i nowa uszczelka.

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:45, 08.02.2009

ale wydaje mi sie ze jakby zawory sie pogieły to niepowinien trzymac cisnienia robie w warsztacie i niejedno juz widziałem i jak mi udało sie go wczoraj na wieczor uruchomic to miałem nadzieje ze jakims cudem udało sie ze zaworow nie ruszyło tylko rozrzad bezkolizyjny w16V sie jeszcze niespotkałem i dlatego pisze i prosze o rady

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:59, 08.02.2009

Kolego w cylindrach jest takie ciśnienie, że nawet jak zawór jest wygięty to go dociśnie i uszczelni. Zawór nie musi być mocno wygięty żeby łomotał. Tak czy siak głowice trzeba ściągać. Zapłacisz 300zł, jak sprawę olejesz to potem zapłacisz więcej.

Do zobaczenia na trasie.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:10, 08.02.2009

co do kosztow to racja zrobic raz a dobrze tylko sprawa kosztow głowica kompletna 300 uszczelka100 rozrzad 300 i jest 700 i zastanawiam sie czy nielepiej silnik kupić

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:22, 08.02.2009

Ale po zrobieniu swojego wiesz co masz, a kupno uzywki to jednak ryzyko.
Moze sie okazac ze musisz tez w niego wlozyc pare pln i co wtedy?

Jesli Twoj jest zdrowy i nic mu do tej pory nie dolegalo, to warto zaplacic
za naprawe.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:23, 08.02.2009

Do tego szlif i nowa uszczelka.




czy chodziło ci o planowanie głowicy ?

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:44, 08.02.2009

Tak. Po każdorazowym zdjęciu głowicy, trzeba ją planować.

Do zobaczenia na trasie.


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:03, 08.02.2009

tak wiem o tym jak juz wczesniej wspomniałem pracuje w warsztacie
dzieki za porady jakby jeszcze ktoś miał wazna wskazówke to byłbym wdzięczny
jutrol w pracy pogadam z szefem jeszcze co i jak i zobaczy sie co z hanka bedzie

[ Dodano: 2009-02-09, 21:18 ]
cisnienie w cylindrach wyszło następujące kolejno 1 / 2 / 3 / 4 cylindra 1 pomiar na sucho 12 / 11 / 9,5 / 11,5 bar a po próbie olejowej szok na pierwszym cylindrze zabrakło skali zegar wyskalowany jest do 22 bar 2cylinder=20bar 3cylinder=19bar 4cylinder=20bar teraz myśle o sprawdzeniu i planowaniu głowicy i przepierścieniowaniu silnika ile powinno wynosić nominalne ciśnienie w 16 zaworowym silniku o poj 2.2 litra F22A4 ? ile moze kosztować komplet pierścieni do tego silnika ?




IPB Skin By Virteq