Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Niemieckie Blachy (Części Tuningowe)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:57, 24.02.2011

Siemano, mieszkam w niemczech i mam tu niestety zarejestrowany samochod, i mam pytanie jak to jest z czesciami tuningu, jak np. spoilery lub sportowy wydech, czy przy zakupie takich czesci dostaje sie Certyficat TuV albo jeszcze lepiej Certyfikat ABE, kazda czesc tuningowa musi miec wlasnie to ABE zeby mozna bylo legalnie jezdzic i normalnie mozna bylo zrobic przeglad :k

jesli ktos jest w podobnej sytuacji lub wie cos o tym bym byl nardzo wdzieczny za odp.

pzdr Smoluch.
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:27, 24.02.2011

Nie wiem, ale wydaje mi się że na blachy i elementy ospoilerowania raczej nie musi być żadnych certyfikatów. Układy wydechowe może muszą ze względu na hałas jaki mogą generować. To samo dotyczy oswietlenia, folii na szybach - musi być homologacja.
  • 0

#3 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 24.02.2011

ja w dowodzie w niemieckim miałem wpisany spoiler oraz brewki(które na szczęście usunąłem) i razem z ksiązką serwisową miałem do tych części certyfikaty Tuv.
  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#4 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 02:16, 25.02.2011

ja w dowodzie w niemieckim miałem wpisany spoiler oraz brewki(które na szczęście usunąłem) i razem z ksiązką serwisową miałem do tych części certyfikaty Tuv.

Brewki to był kiedyś lans :mrgreen:
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 07:02, 25.02.2011

każdy element samochodu musi posiadać homologację/certyfikat zgodności z normami krajowymi/euro.
nie wolno przyklejając do pojazdu dopuszczonego do ruch byle czego i gdzie się chce :))
na wszystko są odpowiednie ustawy, rozporządzenia i przepisy szczegółowe począwszy od wielkości łba na śrubie a skończywszy na kącie nachylenia maski czy promieniu zagięcia błotnika. Oczywiście większość przepisów dotyczy producenta samochodów, ale muszą się do nich stosować również producenci części zamiennych i dodatków powiedzmy "tuningowych"
  • 0

#6 g4cek

g4cek
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 25.02.2011

Kiedyś sprowadziłem auto z Niemiec i wszystko było napisane że był na innym zawiasie niż seryjny i na innych felgach, takżeSmoluch, wydaje mi się że musisz mieć na to stosowne dokumenty
  • 0

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:39, 25.02.2011

Siemano, mieszkam w niemczech i mam tu niestety zarejestrowany samochod, i mam pytanie jak to jest z czesciami tuningu, jak np. spoilery lub sportowy wydech, czy przy zakupie takich czesci dostaje sie Certyficat TuV albo jeszcze lepiej Certyfikat ABE, kazda czesc tuningowa musi miec wlasnie to ABE zeby mozna bylo legalnie jezdzic i normalnie mozna bylo zrobic przeglad

tak kazda czesc musi miec certyfikat, i bardzo dobrze bo przerobki ktore nie sa bezpieczne dla ruchu sa z ruchu wycofywane, w Pl niestety tak nie jest, ja mam taki certyfikat na sprezyny -30 i na kola 18 a calosc wpisane do dowodu
jako ciekawostke powiem ze w rodzinie bylo reno w ktorym byl fabryczny spoiler na klapie tylnej, jednak nie byl wpisany, nie chciano dac przegladu, dopiero wizyta w reno gdzie wydano nam w 15 min (i za darmo) certyfikat spowodowala ze diagnosta dopuscil auto do ruchu, szczerze mowiac to czekam az tak bedzie w pl

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 BartekL

BartekL
  • Forumowicz
  • 533 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:N55
  • Wersja:M
  • KM:All
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:F10
Reputacja: 31
Super

Napisano 13:19, 25.02.2011

u mnie w coupe jak sprowadzilem bylo wpisane ze jest zawias i felga wieksza..
  • 0

#9 Typiszcz

Typiszcz
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Notti UK / Wawa PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 15.03.2011

Oj slabo to wyglada, na kazda modyfikacje papier :-/
  • 0

#10 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:28, 15.03.2011

Oj slabo to wyglada, na kazda modyfikacje papier :-/

dzięki temu się nie martwisz ze ci jakiś burak głowę urwie lotka co 15 cm wystaje po za obrys nadwozia...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#11 Typiszcz

Typiszcz
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Notti UK / Wawa PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 15.03.2011

Pewnie tak, ale jeszcze nie slyszalem o takich wypadkach.
Ale co bys nie pisal IMO takie restrykcje to przesada.
  • 0

#12 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:26, 15.03.2011

Ale co bys nie pisal IMO takie restrykcje to przesada.

restrykcje to są w Szwajcarii, DE to liberalny kraj, sprawdza tylko czy bezpieczne, więcej nic
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#13 Typiszcz

Typiszcz
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Notti UK / Wawa PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 15.03.2011

restrykcje to są w Szwajcarii

To moze byc jeszcze gorzej :?: :-?
  • 0

#14 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:06, 16.03.2011

To moze byc jeszcze gorzej

Szwajcaria to bardzo restrykcyjny kraj pod tym wzgledem, np. bardzo sie do wydechu czepiaja (w kwestii halasu), a de jak juz pisalem to lajtowy kraj jak sie cos profesjonalnie robi, a nie jak polskie SKP, auto tak stjuningowane za zagrozenie stwarza, a pan "diagnosta" sprawdza czy podświetlenie tablicy działa :k
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#15 Typiszcz

Typiszcz
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Notti UK / Wawa PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:34, 16.03.2011

W UK z przegladem jezeli chodzi o przerobki raczej problemow nie ma, no wiesz w granicach zdrowego rozsadku
ale na pewno nie trzeba miec papierow na wszystko, ale o zmianiach powinno sie ubezpieczyciela informowac.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq