Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Luz w lewym kole


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:15, 28.01.2009

witam,
mam taki problem. Dzis jadac na 1 biegu jakies 10km/h po kaflowej drodze gdy najechalem na taki mały garb z lodu lewa strona poczuem jak by mi przednie lewe koło uciekło (samo lekko sie przechyliło) zatrzymalem sie, wysiadłem i złapalem koło od gory i przy szarpaniu lekko sie ruszało (dzwiek jak by obijał sie metal o metal). Samochod ciagle stał na górce z lodu, troche sie wystraszyłem, zjechalem na normalny asfalt i wtedy luzu juz nie było, nie mam pojecia co moze byc, podczas jazdy wszystko jest ok nic nie stuka nie puka, koło podnioslem na lewarek i poruszałem to tez zadnego luzu nie było, zdjecilem je to rowniez zero luzu, posprawdzalem tuleje, guby itp to niby wsyzstko było ok, załozylem koło , pojechalem na tą górke z lodu, zatrzymalem sie na niej i znowu luz;/ nie mam pojecia co moze byc przyczyna, luz wystepuje tylko gdy najade na ta gorke z lodu. Ja obstawiałem zle dobrane felgi poprzez poprzedniego własciciela , ponieważ otwór w feldze na piasne jest zbyt duzy niz sama piasta, wchodzi ale miedzy otworem jest szczelina szerokosci plaskiego srubokreta...doradzcie cos. Pilne bo wybieram się w weekend w dłuższa podróż i nie wiem co robic

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:34, 28.01.2009

proponuję przejechać ścieżkę diagnostyczną/ szarpaki plus dodatkowo może geometria/. Według mnie to że otwór centrujacy jest troche większy nie ma znaczenia felga trzyma się na śrubach i na stożkach śrub jest wycentrowana/przy założeniu dobrej felgi i dobrych śrub/.

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:34, 28.01.2009

No więc pewnie będziesz musiał dobrać/dorobić pierścień centrujący. Sprawdź też dokładnie sworzeń górnego wahacza.

Do zobaczenia na trasie.


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:37, 28.01.2009

prawdopodobnie masz to samo co u mnie - sworzen gornego wachacza

#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:47, 28.01.2009

myślę że sworzeń górnego odzywałby się przy każdym najechaniu na gwałtowną nierówność/ dziura w jezdni, przejazd kolejowy itp/ ja tak miałem, ale nie miałem luzów przy szarpaniu kołem. No, ale wszystko możliwe. Co do pierścieni centrujących to oczywiście musisz dokupić lub dorobić jaka wspomniał pablo.see , ale póki co to luz czy ewentualne stukanie nie jest powodem ich braku.

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 28.01.2009

ale czemu tego luzu nie ma na normalnej nawieszchni lub gdy koło jest w gorze tylko dopiero wtedy jak najade na górke z lodu i na niej sie zatrzymam?

#7 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:44, 28.01.2009

a dlaczego górka z lodu ?
może tylko Ci się wydaje, szarpiesz na lodzie koło się ślizga i to wszystko.
Skoro w każdym innym przypadku sprawdzałeś i jest wszystko OK.

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:48, 28.01.2009

ok na pewno nie jest bo słychać wyraznie ze coś stuka, tak jak by metal o metal. a Górka z lodu , ponieważ tylko na niej moge odczuc ten luz, nigdzie indziej nie

#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:56, 28.01.2009

stukanie podczas szarpania moze pochodzic zupełnie z innego miejsca.
Zdecydowanie stwierdzam - ściezka diagnostyczna/szarpaki/ i dodatkowo geometria.
Jeśli jest usterka w zawiedzeniu powinno wyjść.

#10 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:08, 28.01.2009

U mnie luz byl wyczuwalny jedynie jak auto bylo na podnosniku. Wyrobiony byl sworzen gornego wachacza. Moze u Ciebie tez. Tak jak powiedzial Jarek bryknij na stacje diagnostyczna i bedze wiadomo

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:59, 28.01.2009

Sworzeń górnego wahacza to częsta przypadłość w Hondach. Najlepiej to sprawdzić na podniesionym aucie.

Do zobaczenia na trasie.


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:02, 29.01.2009

przyczyna znaleziona, tak jak od poczatku mysłalem, wina była w felgach, maja one za duzy otwór na piaste i mimo tego ze nakretki docisna felge to lekki luz jest. Przełozylem tylne felgi, ktore maja odpowiedni otwor na piaste na przod i nie bylo luzu, a przednie felgi załozylem na tył to w obu kołach pojawilo sie te stukanie, wiec moim zdaniem trzeba kupic felgi z odpowiednim wymiarem dziury na piaste, chyba ze moge gdzies dostac jakies pierscienie redukcyjne czy cos takiego?

#13 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:06, 29.01.2009

pierścienie kupisz na allegro tylko zmierz dokładnie jaka ma być ta redukcja.
Dobrze ze znalazłeś przyczynę - nigdy bym nie przypuszczał ze to może być to

#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:22, 29.01.2009

Jazda z bez pierścienia centrującego jest bardziej niebezpieczna niż jazda na dwóch szpilkach. Jeżeli jest luz między piastą a felgą, tona śruby działają nie tylko siły rozciągające, ale również ścinające. W dobrze dobranej feldze (lub oryginalnej) na szpilki działają siły rozciągające. Ja jeździłem autem na trzech szpilkach ("dzieci nie próbujcie tego w domu") i było dobrze. Podejrzewam, że na dwóch (przeciwległych) też by dało radę, aczkolwiek byłoby to już balansowanie na granicy bezpieczeństwa.

Do zobaczenia na trasie.


#15 r.wolf

r.wolf
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 29.01.2009

a jakie masz ET felgi?? i jaki masz rozmiar bo accord V ma przewaznie na seryjnych felgach 15 cali oznaczenie 7Jx15 ET 30 coniektorzy uwazaja ze V ma wieksze ET cos ok 45 ale nie biora pod uwage tego ze jak kupuja auto czy zakladaja felgi zapominaja o dystansach
Jezeli masz pieprzyc glupoty ... najlepiej sie nie odzywaj ... konsekwencje moga byc tragiczne ... dla ciebie !!!




IPB Skin By Virteq