Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

lampka silnika, wirujące obroty, błędy ECU


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 norbek1

norbek1
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Skarżysko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 15.02.2011

Witam.
Kilka dni temu zapliła mi się lampka silnika. Wstawiłem auto do garażu. Po rozmowach ze znajomymi (nie mechanikami) mówili że coś zawilgło, żeby zalać auto do pełna i pojeździć, że pewnie słabe paliwo, powinno samo zgasnąć. Niestety nic to nie dało. W dniu wczorajszym podczas cofania Hanka mi zgasła mimo, ze to automat. W trakcie dojazdu do garażu gdy stałem na światłach albo przed krzyżówką obroty spadały prawie do 0 tak że zaczeło ją telepać ale nie zgasła. W dniu dzisiejszym pojechałem do mechanika podpięliśmy pod komputer i wyskoczyły błędy P1166 i P1167. Zsugerowałem, że może należy przeczyścić przepustnicę. Na co on że jak byśmy robili auto to tym też się zajmiemy ale on widzi problem w sondzie lambda. Pokazał mi dwa wykresy. Z pierwszego wynikało że odpowiada za sonde w katalizatorze i wykres stał równo na 0,77V zaś drugi ruszył się dopiero po dodaniu gazu i to tak powyżej 2000, potem zamiast spaść to stał w miejscu. Podobno powinien falować jak sinusoida. Dzisiaj jeździłem i na zimnym silniku obroty były w granicach 900-1100 na oko a jak juz pochodził to spadały poniżej 500. Mechanik polecił mi kupić sonde "pierwszą" tą przy silniku. Podobno ma byc 1V 4 żyłowa. W związku z tym mam pytanie co oznaczają powyższe błędy, czy diagnoza mechanika jest słuszna i faktycznie nalezy wymienic sonde czy tez narazie ograniczyć sie do przeczyszczenia przepustnicy. Jesli chodzi o sondę to jaką kupic. Czytałem, że Boscha nie za bardzo współpracują z Hondą, że lepsze NGK. Na Allegro są NGK ale do 1.8. Na czwartek jestem wstepnie umówiony do mechanika i jak nie kupie sondy to chwilowo tylko przeczyścimy przepustnice i silnik krokowy i odepniemy kostkę od sondy i zobaczymy jakie błędy wywali (trochę za dużoo tych "i" :-D ) Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie. Dzięki za wszelkie rady.
  • 0

#2 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 424 postów
  • Skąd:lub
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:02, 15.02.2011

Czytałem, że Boscha nie za bardzo współpracują z Hondą, że lepsze NGK. Na Allegro są NGK ale do 1.8.

Sonde oem w aso, albo używaną, kolega wolekma na sprzedaż do 2.0: http://www.accordklu...p=232572#232572 zamienniki ngk z tgo co wiem oś szfankują...
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:13, 15.02.2011

nie wiem jak w 2.0, ale 1.8 manual i 1.8 automat ma różne sondy, więc dopytaj u sprzedającego czy będzie można
w razie czego zwrócić

łatwiej to wykręć swoją sondę, spisz numerki modelu i szukaj takiej samej,
w ASO ceny zaporowe (800-900pln)
używki do 150 można kupić

nie wiem jak w automacie, ale w manualu odłączenie sondy spowodowało brak jakichkolwiek
anomalii w pracy silnika, jedynie spalanie wzrosło do około 13-15l
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 norbek1

norbek1
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Skarżysko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 15.02.2011

Tak myślalem z ASO więc szkoda do nich dzwonić. Na sondzie jest napisane DENSO 194200-1000 D1B12 (albo Z bo niewyraźnie). Byłem w kilku sklepach ale na temat tych oznaczeń lipa. Co do sond to też gdzieś wyczytałem że automat ma inną niż manual.

Co do spalania to pali mi między 10 a 12
  • 0

#5 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 424 postów
  • Skąd:lub
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:35, 15.02.2011

sprawdź jeszcze czy kostka i kabelki w niej są w porządku jeśli wszystko ok to odłącz kostkę od sondy i zobacz co wtedy będzie się działo. I zagadaj do kolegi wolek z forum w sprawie sondy.

tutaj kolego masz jeszcze na temat błędu P1166
http://www.accordklu...p=126080#126080
  • 0

#6 norbek1

norbek1
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Skarżysko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 15.02.2011

oki, najpierw chyba zaczniemy od przeczyszczenia wszystkiego i od sprawdzenia połączeń w kostce jak to nie da rezultatu to niestety trzeba będzie wyciągnąc kasę z pończochy i kupić sondę.

W mojej Hance są dwie, czy one są takie same?
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:13, 15.02.2011

Nie są takie same, pierwsza jest regulacyjna a druga diagnostyczna (diagnozuje stan katalizatora).

I bez obaw można kupić uniwersalną sondę NGK 4 żyłową z masą izolowaną od obudowy (OZA624-E4),
jak ktoś nie umiał podłączyć to stąd miał problemy ale mechanik sobie z tym poradzi ...
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:00, 16.02.2011

Witam.mam problem z wolnymi obrotami,a komputer wymigal jeden powtarzajacy sie krotki impuls.Czytalem ze jest to lambda,tylko nie wiem ktora?moze ktos podpowiedziec ktora to i ewentualnie podac typ,nr,producenta ,ilosc kabli zebym wiedzial co zamowic.?
  • 0

#9 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:02, 16.02.2011

dimmock, masz 1.8 więc masz jedną. Dla pewności podnieś maskę i zobacz czy przy osłonie kolektora nie widać kawałek sondy i kabli, jak nie to na 100% masz jedną przy katalizatorze.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#10 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 16.02.2011

To jest 1998 rocznik, a jak dobrze pamiętam to dopiero po lifcie 1.8 miały dwie sondy.
  • 0

#11 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:06, 16.02.2011

Marru, nie wszystkie bo np. tiptronic kiziola przed liftem 1.8 ma dwie.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:07, 16.02.2011

A moze ktos zna firme,nr katalogowy i ilosc kabli?
  • 0

#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:09, 16.02.2011

dimmock, szukaj używki z ogłoszeń bo nowa to uhuhu albo droższa.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:12, 16.02.2011

Ok 800zl w serwisie. Nie wiem czy lepsza uzywana pewnie ok 80zl czy uniwersalna nowa?w jparts ok 200zl uniwersalna Denso, podobno dobrej jakosci.
  • 0

#15 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:42, 16.02.2011

temat przerabiany, najlepiej wychodzi używkę bez przeciętych kabli
do 1.8 jest ich dużo

poza tym denso do tego silnika nie bardzo, jak już NGK-NTK
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq