Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpie na zimnym do 2k RPM Accord Coupe 2.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:48, 17.01.2011

Witajcie.

Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem, który nie zawsze się powtarza. Otóż jak auto ostygnie całkowicie i postoi sobie powiedzmy 24h w temperaturach w okolicach 0 (wydaje mi się, że temperatura ma wpływ choć pewien nie jestem) to szarpie mi silnikiem. Odgłos z można porównać do starego amerykańskiego V8. Obroty niby trzyma równo. Wydech nie pracuje równomiernie cały czas tylko tak "pyr pyr pyr". Jak ruszę i jadę powiedzmy na jedynce trzymając gaz w jednym położeniu przy 1300obrotów to mam wrażenie jakby mi się cały silnik telepał, do tego potrafi nagle ożyć i jechać normalnie. Po tym wrzuce drugi bieg i jest to samo.

Objawy nie występują:
- powyżej 2000 obrotów niezależnie od rozgrzania silnika
- na rozgrzanym silniku
- nawet jeśli postoi 12 godzin na mrozie i nie wystygnie do końca (mimo, że temp płynu chłodniczego jest najniżej jak się da).

Starczy, że ujadę kilometr/dwa i jest malina. Ostatnio robione było (objawy miałem już przed):

- rozrząd 2paski + rolki
- regulacja zaworów
- paski klimy, alternatora i wspomy
- świece
- filtr paliwa/oleju
- zalany nowy olej ten sam co zawsze czyli Motul 5W40
- pompa wody

Co z tym zrobić? Czego to może być wina? Kolega zasugerował, ze nie pali na jeden cylinder. Nie wiem czy mu wierzyć i jak to sprawdzić. Jutro jak będę odpalał to postaram się nagrać całość.
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !

#2 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:36, 18.01.2011

Może kable zapłonowe i aparat sprawdź, bo z tego co piszesz to jak auto postoi dłużej, może jakaś wilgoć w aparacie, może trzeba aparat wyczyścić, albo kable zapłonowe już kiepskie
Ja w wakacje czyściłem aparat i trochę takiego białego nalotu tam było, pali bez zarzutu i nic nie szarpie ale wcześniej nie miałem żadnych objawów z szarpaniem.
  • 0
VTEC

#3 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 18.01.2011

Może trzeba przepustnice wyczyścić i filtr powietrza wymienić. Podobny objaw może dać padająca pompa paliwa lub przekaźnik.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#4 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:29, 18.01.2011

Ja stawiam na głowicę niestety :-(
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#5 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 18.01.2011

rozrzad sam wymieniales czy ktos ci robil?? Moze przestawiony jest i przez to masz takie objawy, albo zawory nie tak ustawione
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8897 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:32, 20.01.2011

Sprawdź na początek kopułkę aparatu zapłonowego.
Możliwe, że styki są już nadpalone i śniedzieją lub łapią wilgoć.
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:38, 20.01.2011

odłącz sondę lambda, wyskoczy check, a jeśli dziwne zachowanie ustąpi, to masz winnego
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 21.01.2011

rozrzad sam wymieniales czy ktos ci robil?? Moze przestawiony jest i przez to masz takie objawy, albo zawory nie tak ustawione


Robił mi znajomy mechanik, ale to raczej nie ma wpływu gdyż objawy występowały jeszcze przed zmianą rozrządu i regulacją zaworów, bo to właśnie je obstawiałem na początku.

Ja stawiam na głowicę niestety :-(


Ale czy głowica nie dawałaby objawów zawsze? Czym to się jeszcze może objawiać?

Może trzeba przepustnice wyczyścić i filtr powietrza wymienić. Podobny objaw może dać padająca pompa paliwa lub przekaźnik.


Przepustnica mogłaby takie wałki robić lub filtr powietrza? Przecież one nie poprawiają swojej pracy w miarę rozgrznia silnika, a mowa o małym rozgrzaniu - max 5min jazdy. To samo pompa czy przekaźnik.

Może kable zapłonowe i aparat sprawdź, bo z tego co piszesz to jak auto postoi dłużej, może jakaś wilgoć w aparacie, może trzeba aparat wyczyścić, albo kable zapłonowe już kiepskie
Ja w wakacje czyściłem aparat i trochę takiego białego nalotu tam było, pali bez zarzutu i nic nie szarpie ale wcześniej nie miałem żadnych objawów z szarpaniem.


Przed chwilą zmieniłem kable na NGK RC-HE70. Auto stało dwa dni, teraz jest około 0 stopni i odpaliło idealnie. Zero z w/w objawów. Jednak jeszcze nie cieszę się do końca bo tak jak mówiłem, czasem to występuje czasem nie :/ Pojeżdże kilka dni i będę wiedział.
Na kablach wyjętych jest napisane (moge sie mylić bo ledwo widze): Z-16 LL (jakiś znaczek) SEWS 1998 3. Czy to by znaczyło, że do tej pory miałem oryginalne kable z pierwszego montażu ? :shock: Wizualnie jakoś źle nie wyglądają, mają jedynie popękane gumki na wtyczce po stronie aparatu zapłonowego.

Sprawdź na początek kopułkę aparatu zapłonowego.
Możliwe, że styki są już nadpalone i śniedzieją lub łapią wilgoć.

Sprawdzę.

odłącz sondę lambda, wyskoczy check, a jeśli dziwne zachowanie ustąpi, to masz winnego

Mógłbyś mnie wspomóc obrazkiem gdzie ją odłączyć?
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:20, 21.01.2011

masz ją w kolektorze wylotowym, takie coś do czego dochodzą 4 kabelki,
wkładasz tam łapę i szukasz sobie wtyczki, odpinasz, zabezpieczasz wtyczkę i sprawdzasz

tylko się nie poparz
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 22.01.2011

Rozumiem mam to przeprowadzać akcję na odpalonym rozgrzanym silniku? Czy wyłączać na czas odpinania, czy jak to zrobić ?
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8897 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:50, 22.01.2011

Odepnij zanim odpalisz auto - najlepiej na zimnym to się wtedy nie poparzysz.
  • 0

#12 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:42, 23.01.2011

W innym wątku wyczytałem że zmiana kabli chyba pomogła? Daj znać za kilka dni czy na pewno :)
  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:01, 23.01.2011

SEWS to przewody zapłonowe stosowane na pierwszy montaż w USA (fabryka Sumitomo w USA).

Kable Sumitomo często dojeżdżają 10 lat, chyba nie bez powodu są stosowane przez Hondę ;-)
  • 0

#14 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 24.01.2011

Na razie wszystko gra. Fura stoi od wczoraj, dziś ma być podobno duży mróz a ja wieczorem wyjechać potrzebuję. Jak będzie ok to znaczy, że to kable. Jeśli moje SEWS były z pierwszego montażu to :db dla producenta....

Update:

Na dworze -7. Dziś odpalałem kilka razy i jest malina, wszystko gra. Sonde lambda tak czy siak sprawdzę z powodu raportów spalania w innym wątku. Sprawdzę tak naprawdę z przekory, bo nie wierze w spalanie poniżej 8l w 2 litrowym coupe CG.

grzesvtec - klikam pomógł, Twoja diagnoza okazała się słuszna 8-)
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq