XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
nawiercane i nacinane tarcze co myslicie?
#3
Napisano 20:12, 03.01.2011
Moja Hania
http://www.accordklu...pic.php?t=13748
#4
Napisano 20:15, 03.01.2011
ale hamuje rewelacyjnie
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961
#5
Napisano 20:18, 03.01.2011
#6
Napisano 22:35, 03.01.2011
Bzdura! Nacięcia na tarczy maja za zadanie zbieranie brudu z klocka oraz jego równomierne zużycie, nawiercenia natomiast mają za zadanie odprowadzić gazy powstałe przy hamowaniu (gdy tarcza jest mokra) które nie pozwalaja dobrze przylegać klockowi do tarczy podczas hamowania. Przy tarczy nacinanej i wierconej zużycie klocków i tarczy jest większe niż przy tarczy standardowej!za to jak czesto ostro hamujesz to wytrzymaja znacznie wiece
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#7
Napisano 00:40, 04.01.2011
#8
Napisano 08:42, 04.01.2011
Nieprawda, są zrobione z tego samego materiału co standardowe tarcze (mówimy o tarczach nawiercanych do samochodów osobowych a nie rajdowych) i mają dokładnie takie same współczynniki tarcia oraz wytrzymują takie same temperatury. Jednak przez to że powierzchnia styku jest mniejsza (nawiercenia i nacięcia) oraz większa jest siła docisku (brak skierowanej prospodale od tarczy, spowodowanej "podzuką gazową") dlatego zużywają sie delikatnie szybciej. Nie mylcie tarcz do samochodów rajdowych z nacinanymi ATE lub Mikodamipawpor, wytrzymuja duzo wieksze temperatury, a raczej nie grzeja sie tak bardzo jak tradycyjna
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#9
Napisano 09:24, 04.01.2011
#10
Napisano 09:33, 04.01.2011
Jesteś tego pewny? skąd masz takie informacje? Strasznie ciężko jest odlać taką tarczę z otworami, wiąże się to z segregacją materiału, ale to temat na cały wykładpawpor, ale Brembo ORO,sa odlewane juz w formie z otworami...wiec zalezy od producenta
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#11
Napisano 19:30, 04.01.2011
ciekawa teoria, masz coś więcej na ten temat, bo ja z wykonawczej strony widzę duże problemy z takim odlewem, i mały sens takiego postępowaniasa odlewane juz w formie z otworami
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#12
Napisano 20:30, 04.01.2011
ze tak sie odlewa ORO i to daje im wyzszosc nad innymi tarczami.
Ale czy tak jest...no moze napisalem zbyt autorytatywnie .
Ale biorac pod uwage,ze tarcze 280mm kosztuja 800pln,to moze cos w tym jest.
#13
Napisano 22:13, 04.01.2011
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#14
Napisano 02:10, 05.01.2011
Nieprawda, są zrobione z tego samego materiału co standardowe tarcze (mówimy o tarczach nawiercanych do samochodów osobowych a nie rajdowych) i mają dokładnie takie same współczynniki tarcia oraz wytrzymują takie same temperatury. Jednak przez to że powierzchnia styku jest mniejsza (nawiercenia i nacięcia) oraz większa jest siła docisku (brak skierowanej prospodale od tarczy, spowodowanej "podzuką gazową") dlatego zużywają sie delikatnie szybciej. Nie mylcie tarcz do samochodów rajdowych z nacinanymi ATE lub Mikodami
oj nie tak do końca...
zakładamy że są z tego samego materiału (bo to tanie firmy) to fakt: sam materiał wytrzymują te same temperatury i ma ten sam współczynnik tarcia.
Przez to że mają wspomniane nacięcia i nawierty mają większą powierzchie oddającą ciepło, są dodatkowo wentylowane (nawierty są przeważnie na wylot) czyli szybciej się schładzają i pracują w niższej temperaturze.
Nie myląc tarcz wyczynowych z cywilnymi, w przypadku tych pierwszych wyższa temperatura skraca drogę hamowania... w przypadku cywilnych jest odwrotnie...
Krótsza droga hamowania kosztem częściej wymienianych hamulców -coś za coś (jak zawsze)...
Jest jeszcze jedna sprawa... przeważnie to klocki są emelentem bardziej miękkim i to one szybciej się kończą a same tarcze starczają na dłużej (w prównaniu z tarczą gładką) ...
#15
Napisano 08:44, 05.01.2011
Tego zapomniałem ująćoj nie tak do końca...
zakładamy że są z tego samego materiału (bo to tanie firmy) to fakt: sam materiał wytrzymują te same temperatury i ma ten sam współczynnik tarcia.
Przez to że mają wspomniane nacięcia i nawierty mają większą powierzchie oddającą ciepło, są dodatkowo wentylowane (nawierty są przeważnie na wylot) czyli szybciej się schładzają i pracują w niższej temperaturze.
Nie myląc tarcz wyczynowych z cywilnymi, w przypadku tych pierwszych wyższa temperatura skraca drogę hamowania... w przypadku cywilnych jest odwrotnie...
Krótsza droga hamowania kosztem częściej wymienianych hamulców -coś za coś (jak zawsze)...
Ale mimo to, z moich obsewacji wynikało (subiektywne) odczucie że jednak tarcze nacinane troszkę szybciej się zużywały od tarcz gładkich. Może to przez to że porównywałem dwie różne firmy. Jednak to że klocki kończą sieszybciej jest niepodważalne, lecz moim zdaniem warto wydać te pieniądze bo czasami 1-2m krótsza droga hamowania może uratować samochód a nawet zdrowie czy życie
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych