Chciałbym zaprezentować efekty jakie przyniosła wymiana seryjnego układu dolotowego na dolot marki Fujita w Hondzie Prelude z silnikiem H22A5 o pojemności 2,2 l.
Test odbył się pod okiem redaktorów magazynu GT oraz mechaników firmy PromotoR.
Testowany silnik legitymował się mocą nieco odbiegająca od mocy katalogowej,mianowicie: 171 KM przy 7300 obr/min, oraz momentem obrotowym 180Nm przy 5900 obr/min. Parametry zostały sprawdzone bezpośrednio przed zmianą seryjnego dolotu, na dolot Fujity.
Naszą testową Hondę poddaliśmy kolejnej próbie na hamowni, od razu po założeniu dolotu Fujita. Oto efekty:
Moc maksymalna wzrosła o 10KM do 181KM przy 7 350 obr/min, natomiast przyrost maksymalnego momentu obrotowego wyniósł 7Nm i wynosi w tej chwili 187Nm przy 6200 obr/min. Jednak zauważalną poprawę „na lepsze” można zaobserwować w różnym zakresie obrotów, przy 2000 obr/min moment obrotowy jest aż o 32Nm większy w stosunku do seryjnego dolotu. Jeśli chodzi o moc, największą różnicę widać tuż po przełączeniu się VTECA na ostre nastawy rozrządu, aż do odcięcia zapłonu.
WYKRES Z HAMOWNI:
![Dołączona grafika](http://img808.imageshack.us/img808/9937/hamowniafujita.jpg)
Obszerniejsza relacja z testu dostępna w październikowym wydaniu magazynu GT.
Pozdrawiam
www.fujita-inatkes.com