XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Jaka sonda lambda i ile ich jest w 99 1.8 ?
#1
Napisano 09:48, 18.08.2010
Byłem dziś sprawdzić auto na kompie i jest jakiś problem z sondą lambda, generalnie ma ona niby pracować przy napięciach rzędu 1-5 V natomiast w na kompie było widać że czasem jakby przysypiała i napięcie oscylowało w granicach 0,3 - 0,4 momentami wzrastając do ok. 1V.
2 razy zaświeciła mi się już kontrolka check engine wcześniej i po wymiganiu też doszedłem że to sonda, poza tym czasem widzę że obroty spadają za nisko. Do tego jak wspominałem w innch postach mam też problem z instalacją gazową i nie wiem czy akurat ona nie była też powodem zapalenia się check-a.
Ale moje pytanie brzmi jaką sondę powinienem tam wpakować i ile ich tam jest ?
Czy pasują tam sondy np. z silników 2.0 ?
Dodam że widziałem jedną przed katalizatorem (4 przewody, 2 białe, 1 czarny i 1 jakiś tez jaśniejszy), nie wiem gdzie by miała być ta druga. Dziś będąc w sklepie motoryzacyjnym, sprzedajacy na schemacie pokazał mi że mogą być 2, a ta druga gdzieś chyba przy kolektrorze ale na 100% pewny nie był choć brał pod uwage mój VIN.
Niestety za tą jedną krzyknął 900 zł więc powiedziałem dziekuję, bo w ostateczności kupię używkę tylko chciałbym wiedzieć jaką i jakie tam pasują. Gość w sklepie ze schematu spisał mi takie oznaczenie 36531-PDA-E02. Poza tym gazownik mówił mi że sprowadzał do siebie kiedyś jakiemuś klientowi zamiennik NGK ale dedykowane do hondy za około 280 zł.
Byłbym wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
#2
Napisano 13:24, 18.08.2010
Dwie były w 2.0 i 1.8 automat i po lifcie 1.8.
Zamienniki średnio się sprawdzają, bo dłuższym czasie również padają.
Choć z własnego doświadczenia nie wiem.
Chyba będzie lepiej jak kupisz używkę, koszta niewielkie bo około 100pln.
900pln to kosztuje ori sonda z ASO więc trochę drogo jak na zamiennik ze sklepu samochodowego.
Oznaczenie które Ci podał pasuje do sondy lambda oryginalnej od Hondy.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#3
Napisano 13:36, 18.08.2010
Jak masz skrzynie manualną to na pewno masz jedną sondę, tą którą znalazłeś.
Dwie były w 2.0 i 1.8 automat i po lifcie 1.8.
Ok czyli mam jedną. A te po lifcie to od kórego roku są ?
Chyba będzie lepiej jak kupisz używkę, koszta niewielkie bo około 100pln.
No tak się nad tym właśnie zastanawiam choć widzę po allegro że jest parę ale z silników 2.0 i są to sondy oznaczone jako "druga" więc nie wiem czy z silnika 2.0 może pasowac do mojego 1.8 i która właściwie z silnika 2.0 czy też 1.8 po lifcie jest odpowiednikiem tej u mnie.
900pln to kosztuje ori sonda z ASO więc trochę drogo jak na zamiennik ze sklepu samochodowego.
No własnie zerwali się trochę jak filip z konopii. Na necie widzę jakieś za 500 zeta, ale np tu
http://egaraz.com/of...ndy_lambda.html
jest sonda jako uniwersalna ale też z firmy NGK i się zastanawiam jak ona może pracować.
#5
Napisano 13:49, 18.08.2010
Accord VII 1.8i 1.8 100 10.98- F18B OZA421-H1 R
Accord VII 1.8i 1.8 100 10.98- F18B OZA501-H17 R
Accord VII 1.8i 1.8 100 10.98- F18B OZA333-H19 D
R = sonda regulacyjna, D = sonda diagnostyczna
#6
Napisano 14:03, 18.08.2010
polifty są po 2001 roku
podobno NGK to bardzo dobra sonda i u nas się sprawdza, tak tu ktoś pisał
Mówisz o tej do kórej link podałem ?
[ Dodano: 2010-08-18, 15:05 ]
model litr (l.) kilowat (kW) rocznik kod silnika podwozie sondy Typ
Accord VII 1.8i 1.8 100 10.98- F18B OZA421-H1 R
Accord VII 1.8i 1.8 100 10.98- F18B OZA501-H17 R
Accord VII 1.8i 1.8 100 10.98- F18B OZA333-H19 D
R = sonda regulacyjna, D = sonda diagnostyczna
1. Którą ja posiadam ?
2. Czy to są oznaczenia oryginalnych sond czy zamienników ?
3. Czy oryginanie sa tam wsadzone też z firmy NGK ?
#8
Napisano 14:47, 18.08.2010
chyba wychodzi ze ta jest do 1,8 skrzynia reczna przed liftem
Hmm ale np. tu http://swiece.e24h.p...facturers_id=10 ta druga sonda czyli OZA501-H17 jest zbieżna z tym nr kóry podał mi gość w sklepie motoruyzacyjnym czyli 36531-PDA-E02 więc już nie wiem jaka tam powinna być
#9
Napisano 16:18, 18.08.2010
#10
Napisano 16:23, 18.08.2010
Ja półtora roku temu wymienialem pierwsza sonde lambda.Kupilem sonde NGK o numerze OZA421-H1 R.Dalem ok 650 zl.Dziala bez zazutu.
Pierwszą i chyba jedyną bo pewnie też masz tylko jedną. Na chwilę obecną raczej chciałbym uniknąć takiego wydatku bo mam trochę innych dlatego albo bede szukał używki albo zamiennika.
#11
Napisano 16:28, 18.08.2010
#12
Napisano 16:32, 18.08.2010
Ja mam dwie sondy bo mam automatyczna skrzynie biegow.
Aha a w którym miejscu znajduje się ta druga ?
#13
Napisano 16:37, 18.08.2010
#14
Napisano 16:40, 18.08.2010
Druga znajduje sie w katalizatorze.
Aha bo na schemacie w sklepie motoryzacyjnym widziałem sondę w okolicach kolektora. Czyli zarówno ja i Ty mamy pierwszą przed katalizatorem a Ty masz drugą dodatkowo w katalizatorze
#15
Napisano 16:46, 18.08.2010
[ Dodano: 2010-08-18, 17:48 ]
Ja musialem kupic sonde o numerze OZA421-H1 R bo ona jest do automatu i nie jest ona zamienna z sonda uniwersalna.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych