Witam,
Mój Accord Tourer (2005), 2.2 CTDi dobił to 300 tys. Mam do wymiany sprzęgło i dwumasę, bo podszarpuje przy ruszaniu i słychać lekki szum przy wciskaniu powoli sprzęgła, gdy samochód stoi - tu nie mam pytań.
Ostatnio zauważyłem, że czas reakcji na pedał gazu w okolicach 2 tys obr dość się wydłużył, a nawet przy wyższych prędkościach silnik w ogóle nie reaguje na naciśnięcie pedału - muszę pompować pedałem kilka razy, żeby w ogóle zaczął przyśpieszać. Sytuacja jest ta sama na tempomacie, więc nie jest to kwestia czujnika położenia pedału gazu, który zresztą wymieniałem parę lat temu.
Przy okazji wymiany sprzęgła i dwumasy chciałbym trochę zainwestować w auto, żeby zwiększyć szansę, że jeszcze dobrze pojeździ parę lat. I tu prośba o poradę, co przy okazji takiej większej roboty wykonać, niekoniecznie tylko w kwestii dotyczącej tej wolnej reakcji na pedał gazu, np.:
- czy regenerować fabryczną turbinę?
- czy czyścić dolot, EGR, przepustnicę?
- co jeszcze może być warto zrobić?
Wiem, że to trochę wróżenie, ale macie pewnie doświadczenie, które naprawy tego typu okazały się skuteczne, oraz co przy takich przebiegach może zaraz zacząć szwankować, więc można to zrobić wcześniej.
Dzięki
Jędrzej