Dzień dobry,
Mam dziwny przypadek awarii systemu ABS i VSA objawia się on w poniższy sposób:
Samochód po długim postoju np. po nocy po odpaleniu nie ma błędów (jeśli udało się je usunąć poprzedniego dnia lub zgasły w trakcie jazdy) następnie błędy pojawiają się po przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu-kiluset metrów. Następnie po ok pół godziny jazdy błąd znika, czasami potrzebne jest ponowne uruchomienie samochodu. Usuwanie błędów i adaptacja spinaczem również przynosi pozytywny skutek.
Jestem przekonany, że wilgotność na zewnątrz ma wpływ na pojawianie i długość utrzymywania się błędu- w dzień deszczowy błąd może zgasnąć dopiero po kilku h jazdy. Po zgaśnięciu kontrolek układy pracują normalnie.
Elektronik wyczytał błąd 51-1 ukłąd ABS usterka silnika pompy.
Na ten moment sprawdzałem spadki napięcia akumulator- urządzenie oraz czujniki abs z przodu- choć nr błędu wyklucza czujniki.
Czy mogę zrobić coś wcześniej przed próbą wymiany- boję się wymieniaczy na mój koszt którzy nie mają czasu na diagnostykę przyczyny problemu.
Accord VII 2.0 Executive