Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Niewielkie problemy pracy sprzęgła trudne w potwierdzeniu

VIII Sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 mjazwinski

mjazwinski
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 28.07.2022

Cześć,

 

   Jestem świeżo po wymianie sprzęgła (1,5 miesiąca, wymiana na oryginał, akurat był w ceniu w którym inny warsztat oferował mi sprzegło Luk). Wymiana nastąpiła, ponieważ coraz więcej problemów pojawiało się ze starym sprzęgłem (Accord VIII z 2008):

  • Okazjonalne problemy we wrzuceniu jedynki
  • Coraz częstrze problemy przy wysprzęgleniu wstecznego
  • Okazjonalne problemy we wrzuceniu wstecznego
  • Chrobotanie przy wrzuceniu 1 lub 2

 

Sprzęgło wymienione, myślałem, że spokój. Pierwsze zdziwienie nastąpiło przy wyjeździe od mechanika - nowe sprzęgło bierze znacznie wyżej. Nauczyłem się na nowo jedźic na tym sprzęgle chociaż pierwsza bardziej stroma górka była wyzwaniem. Na nowym sprzęgle kilka (3 - 4) razy zdarzyło i się że wsteczny od razu nie chciał wejść. Spoko - nie jest synchronizowany, tak jak jedynka - puściłem sprzęgło, wcisnąłem i wrzedł, jak w instrukcji :)

 

Wcześniej miałem też problemy z biegami 3 i 4 które czasem stawiały opór przy wrzucaniu. Z lektury formu wiem, że to mogą być linki sterujące zmianą biegów. Te problemy nie ustąpiły. I tu mam pytanie czy poniższe wskazują na coś niepokojącego (szczególnie biorąc pod uwagę nowe sprzęgło):

  • Raz zdarzyło mi się też wyczuć / usłyszeć lekkie chrobotanie przy wrzuceniu 2 (a skoro sprzęgło bierze wysoko, a noga był przy podłodze w momencie chrobotania to raczej nie moja wina). 
  • Przy zmianie z 1 na 2 okazjonalnie wyczuwam opór - jakbym odpinał rzep (ciężko to określić)
  • No i te opory przy zmianie z 2 na 3 i  z 3 na 4
  • Jeden przypadek spadku mocy pod górkę na S6 (trasa do Gdańska) - bieg 6 i 100 km / h. Zredukowałem na 5, ciagle spadek mocy, i w końcu na 4 (kończąc na 80 km/h)

 

Mam teraz problem z klimą, który będę rozwiązyłem z pierwszej kolejności, ale przy okazji chciałem się w warsztacie zapytać o wycenę i poprosić o diagnozę powyższych, a dzięki podpowiedzion będę mądrzejszy podczas tej rozmowy. 

 

Pozdrawiam

Maciek


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:59, 29.07.2022

Jeśli bierze wysoko to znaczy że wcześniej mogło być podkręcone za mocno na pedale i mechanik tego nie poprawił.
Pasuje wyregulować na pompie. W dół zawsze można podregulować. Wkrecasz śrubę mocniej w widełki i pedał pójdzie w dół.

Jeśli jest za mocno podkręcony możliwe że docisk za mocno przeginasz. Nie wiem czy jest jakiś ogranicznik na sprzęgle czy tylko ograniczony skokiem pompy.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 mjazwinski

mjazwinski
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 29.07.2022

Wcześniej brało mocno u dołu. Ale to że bierze tak w 65%-70% już mi nie przeszkadza, nauczyłem się jeździć. Niepokoją mnie te inne obawy.


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:17, 29.07.2022

Jaki olej zalany masz do skrzyni i kiedy wymieniany?

Ja był tak i tak podregulowal żeby było niżej

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 mjazwinski

mjazwinski
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 30.07.2022

Olej był wymieniany jakiś czas temu (w książce musiałbym sprawdzić), zalany oryginał w aso po 120k. Teraz mam prawie 170k na liczniku. Przy wymianie sprzęgła nie było wymiany oleju w skrzyni. Może to i błąd ;) Mechanik uznał że nie trzeba.


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:03, 30.07.2022

To wydaje mi sie że bym zaczął od podregulowania sprzęgła żeby zaczynało brać niżej.
Bo jak zgrzyta nie ma sytuacji że sprzęgło bierze niżej?

Ja miałem sytuację że 3 nie wchodziła za każdym razem. Olej zmieniony i jest lepiej. Nie jest idealnie ale można spokojnie jeździć.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Gospeross

Gospeross
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:25, 31.07.2022

Nie wiem czy pomogę, ale u mnie były tez niepokojące objawy po wymianie sprzęgła na nowe exedy. 

Najbardziej odczuwalny to wibracje przy puszczaniu pedału sprzęgła i tez czasami ciężko wchodziła trójka. Gdzieś wyczytałem ,ze sprzęgło to nie hamulce i niby nie ma co się tam układać, a jednak po paru tysiącach objawy ustąpiły.

Co do wysokości , to nie pamiętam jak było przed wymiana ,teraz bieżę poniżej połowy.

Także poczekaj kilka tysięcy i zobacz co czy cos się zmieniło.

Pozdrawiam


  • 0

#8 uvs

uvs
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW1 Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:56, 31.07.2022

Czy stare sprzęgło wyglądało na mocno zużyte?

Miałem podobne problemy z wrzucaniem biegów, wymieniłem olej w skrzyni a finalnie urwała się jedna z linek.


  • 0

#9 mjazwinski

mjazwinski
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 05.08.2022

Też podejrzewam linki. Myślę że poczekam, przy okazji sprawdzę. Mechanik radził nie regulować sprzęgła, bardzo odradzał. Jakby powtórzyło się zgrzytanie, to też będę jechał na sprawdzenie. 

Dzięki za odpowiedzi.


  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:08, 05.08.2022

Skąd wie, że nie było regulowane wcześniej jak było słabe ?... I jest teraz do wyregulowania?
To jakiś machanik od hond czy taki ogólny od wszystkiego czyli (grupa VAG)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:09, 05.08.2022

  • 0
                       

#11 mjazwinski

mjazwinski
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 09.08.2022

Od hond, wymianiał to sprzęgło. Przy okazji klimatyzacji byłem w ASO i też podali wiele możliwych przyczyn, jak nie występuje ciągle nie warto ruszać wg. nich. Przy jakiejś okazji poproszę o sprawdzenie linek. Mam jakoś ostatnio dużo pracy z moim Accordem :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq