Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Szereg problemów po nieuważnym wjeździe na krawężnik

VI sprzęgło synchronizator olej do skrzyni zawieszenie silnika

Najlepsza odpowiedź gons , 19:21, 01.07.2022

tak jak wyżej kolega dargo napisaÅ‚ ... skrzypi Å‚apa sprzÄ™gÅ‚a na grzybku :zoltek: dostÄ™p Å›redni, ale jest możliwość posmarowania tego elementu bez zdejmowania skrzyni. tylko smar musi być odpowiedni, bo jak dasz 'byle co', to po tygodniu znowu bÄ™dzie skrzeczeć :zoltek:

no i oczywiÅ›cie ostrzegÄ™, bo operacja wydaje siÄ™ banalnie prosta, ale konsekwencje takich zabiegów wszyscy niestety pomijajÄ…  :diabeljezyk:

absolutnie nie używać do tego smarów w spray'u ... nie wiadomo gdzie to siknie, a jak dostanie się do tarczy sprzęgła, to wiadomo co się dalej będzie działo :zoltek:

już pomijam fakt, że czÄ™sto te plastikowe rurki do celowania potrafi wypluć przy wciskaniu spray'a i weź jÄ… później stamtÄ…d wyjmij  :diabelzadowol:

druga sprawa, to odginanie łapy ... niby można próbować delikatnie ją odginać, ale jak się wypnie drut zabezpieczający, to czeka Cię karkołomna operacja przez ten otwór rewizyjny, albo zrzucanie skrzyni :zoltek: jak już dasz trochę smaru na grzyba, to popracuj tą łapą i przesmaruj go jeszcze raz. jak załapie smaru na całej kulce, to powinno być w porządku (oczywiście bez przesady z tym smarem, bo dużo go tam nie potrzeba).

na schemacie numerem 3 masz zaznaczonego tego grzybka, numer 2 to łapa i pomiędzy nimi jest drut zabezpieczający oznaczony numerem 4 (jak grzybek, bądź drut jest zmęczony, kiepsko zamontowany, to da radę go wypiąć przez ten otwór rewizyjny, a założenie go na miejsce graniczy z cudem).

CLUTCH-RELEASE-18L-20L-22L-Honda-ACCORD-

Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Greg9002

Greg9002
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 22 postów
  • SkÄ…d:ToruÅ„
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 27.06.2022

Witam wszystkich!

 

Znalazłem podobne tematy do mojego problemu, ale żaden nie pasował w 100% do tego co dolega mojemu accordowi.

 

Zatem od początku, ostatnio dużo jeździłem po Europie i pech chciał (oraz moja nieuwaga), że przejechałem po dość wysokim krawężniku na jednej z niemieckich stacji paliw, od razu po incydencie patrzyłem jakich szkód narobiłem pod autem, ale poza przytarciami i odgiętym tłumikiem nic więcej nie było widać.

Po kolejnych 1000 km zauważyłem że przy ruszaniu z okolić 2000 obrotów zaczął jakby delikatnie drgać, ale na tamten moment to było wszystko.

Od razu myślałem o zawieszeniu silnika, ale po oględzinach wydawało się być wszystko ok.

Potem doszła kolejna trasa około 2400km i w Luksemburgu jedno auto bez kierunkowskazu wrąbało mi się na pas kilka metrów przed samochodem, więc tam poszedł hamulec w podłogę ze 120km/h i zaraz po nim nie mogłem wrzucić żadnego biegu, zjechałem na pas awaryjny i dosłownie po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie biegi wchodziły nieco ciężej, ale jednak wchodziły.

Następnie trafiłem na odcinek autostrady około 300km gdzie jechałem około 140km/h na tempomacie, tuż przed zjazdem z autostrady wciskam sprzęgło żeby zredukować i znowu nie mogę wrzucić żadnego biegu, z tym że tym razem problem już nie ustąpił.

To znaczy, że do celu podróży zostało mi około 1000km i jak już wszedł jakiś bieg to na "chama", ale jakoś dojechałem (musiałem dojechać).

Na miejscu siÄ™ okazaÅ‚o, że przednia poduszka jest wyrwana, wiÄ™c zakupiÅ‚em nowÄ…. Po wymianie biegi leciutko wchodzÄ… do okoÅ‚o 2500 obrotów, ale już powyżej tego stawiajÄ… duży opór, nastÄ™pnie przy redukcji biegów również jest oporowo i na dodatek silnik potrafi zawibrować dość mocno. 

Sprzęgło też nie jest już nowe i bierze od około połowy w górę, ale separuje skrzynie za każdym razem.

Dziś jadę po płukankę do skrzyni biegów oraz nowy olej do skrzyni i robię wymianę.

 

Teraz pytania:

Takie wrzucanie biegów na siłę mogło uszkodzić, bądź wygiąć coś przy samym lewarku zmiany biegów?

Czy te objawy mogą wskazywać uszkodzenie synchronizatora?

Może jednak sprzęgło robi problemy i trzeba je wymienić?

Jeśli to któreś z powyższych, bądź macie jeszcze jakieś inne pomysły to byłbym wdzięczny o jakieś chociaż przybliżone ceny danych części do wymiany.

 

Dodam że samochód ma 210 000 tysięcy realnego przebiegu i po zapytaniu poprzedniego właściciela kiedy była wymiana oleju w skrzyni to mnie zapytał "A to się w ogóle wymienia?"...

Jest chociaż nikła szansa, że po płukance skrzyni i wymianie oleju problem może ustąpić?

 

Dziękuję z góry wszystkim za rady i ewentualną pomoc, oraz serdecznie pozdrawiam!


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8976 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 115
Wzorowa

Napisano 11:23, 27.06.2022

A na zgaszonym silniku biegi wchodzÄ… lekko?


Zobacz czy linki zmiany biegów są na miejscu.


  • 0

#3 Greg9002

Greg9002
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 22 postów
  • SkÄ…d:ToruÅ„
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 27.06.2022

Prawie że jednym palcem wchodzą na zgaszonym. I na obrotach do 2500 również.

 

Nie widziałem drugiej części odpowiedzi.

Jeśli jeszcze mógłbyś Przemkował napisać gdzie szukać tych linek?

Przy skrzyni wszystko wygląda w porządku, więc pewnie chodzi o te pod lewarkiem zmiany biegów tak?


Użytkownik Greg9002 edytował ten post 08:39, 28.06.2022

  • 0

#4 Greg9002

Greg9002
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 22 postów
  • SkÄ…d:ToruÅ„
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 30.06.2022

Witam ponownie.

Zakupiłem MTF hondowski, liqui moli do czyszczenia skrzyń biegów manualnych i w drodze na warsztat posypało się sprzęgło... Także winowajca znaleziony, tylko dlaczego raz było dobrze, a raz wogóle nie wchodziły biegi??

Co do linek od drążka zmiany biegów to też sprawdziłem i było wszystko w porządku, z wyjątkiem tej dźwigni co jest po lewej stonie od drążka. Jest tam lekki luz boczny, czy to jest normalne? Czy te dźwignie plastikowe już się poprostu wyrobiły?

Mam kolejny mały problem, jak wciskam sprzęgło to skrzeczy siłownik przy skrzyni, można go jakoś przesmarować żeby się uciszył? Siłownik nie gubi oleju ani nic.

Dodam więcej informacji w momencie jak dojedzie do mnie nowe sprzęgło.

Pozdrawiam
  • 0

#5 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • SkÄ…d:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:55, 01.07.2022

Obstawiam że to nie skrzeczy wysprzęglik ale skrzeczy łapa od sprzęgła w miejscu w którym opiera się o "okrągłą" śrube w skrzyni. Można ją (łapę)odgiąć i pędzelkiem nałożyć tam (w środku przez otwór z którego wychodzi łapa) toszkę smaru. Jest z tym troszkę gimnastyki ale można i na jakiś czas jest z tym później spokój.

pozdr


  • 2

#6 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 19:21, 01.07.2022   Najlepsza odpowiedź

tak jak wyżej kolega dargo napisaÅ‚ ... skrzypi Å‚apa sprzÄ™gÅ‚a na grzybku :zoltek: dostÄ™p Å›redni, ale jest możliwość posmarowania tego elementu bez zdejmowania skrzyni. tylko smar musi być odpowiedni, bo jak dasz 'byle co', to po tygodniu znowu bÄ™dzie skrzeczeć :zoltek:

no i oczywiÅ›cie ostrzegÄ™, bo operacja wydaje siÄ™ banalnie prosta, ale konsekwencje takich zabiegów wszyscy niestety pomijajÄ…  :diabeljezyk:

absolutnie nie używać do tego smarów w spray'u ... nie wiadomo gdzie to siknie, a jak dostanie się do tarczy sprzęgła, to wiadomo co się dalej będzie działo :zoltek:

już pomijam fakt, że czÄ™sto te plastikowe rurki do celowania potrafi wypluć przy wciskaniu spray'a i weź jÄ… później stamtÄ…d wyjmij  :diabelzadowol:

druga sprawa, to odginanie łapy ... niby można próbować delikatnie ją odginać, ale jak się wypnie drut zabezpieczający, to czeka Cię karkołomna operacja przez ten otwór rewizyjny, albo zrzucanie skrzyni :zoltek: jak już dasz trochę smaru na grzyba, to popracuj tą łapą i przesmaruj go jeszcze raz. jak załapie smaru na całej kulce, to powinno być w porządku (oczywiście bez przesady z tym smarem, bo dużo go tam nie potrzeba).

na schemacie numerem 3 masz zaznaczonego tego grzybka, numer 2 to łapa i pomiędzy nimi jest drut zabezpieczający oznaczony numerem 4 (jak grzybek, bądź drut jest zmęczony, kiepsko zamontowany, to da radę go wypiąć przez ten otwór rewizyjny, a założenie go na miejsce graniczy z cudem).

CLUTCH-RELEASE-18L-20L-22L-Honda-ACCORD-


Użytkownik gons edytował ten post 19:22, 01.07.2022

  • 1

#7 Greg9002

Greg9002
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 22 postów
  • SkÄ…d:ToruÅ„
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 06.07.2022

Okay dziÄ™ki bardzo za pomoc i sorry że dopiero teraz siÄ™ odezwaÅ‚em. Zawalony robotÄ… byÅ‚em. Mam już sprzÄ™gÅ‚o, czyÅ›ciciela do skrzyni i nowy olej. BÄ™dÄ™ Å›ciÄ…gaÅ‚ skrzynie biegów to przesmaruje tÄ… główkÄ™ od wysprzÄ™glika. Jest może gdzieÅ› na forum jakaÅ› instrukcja jak wyciÄ…gnąć skrzyniÄ™ w domowych warunkach? Mam tylko 2 podnosniki hydraulczne, ale można je unieść na 60 cm. 

 

Sprzęgło wymienione, po wielu godzinach mordęgi, ale jednak zrobione, więc zamykam temat.

Gdybym był sam to nie wiem czy dałbym radę zrobić.

Wszystkim dziękuje za pomoc


Użytkownik Greg9002 edytował ten post 13:04, 10.07.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sprzęgło, synchronizator, olej do skrzyni, zawieszenie silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq