Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ocena podwozia Honda Accord VII Sedan

konserwacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 rooneyasd

rooneyasd
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:ZG
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:37, 01.06.2020

Witam,

Prosiłbym o ocenę podwozia, wydaje mi się że lepiej je teraz robić , póki jeszcze nie jest w najgorszym stanie niż później ratować trupa, ale wole się dopytać fachowców. 

Zdjecia:  https://photos.app.g...KNKHbAcKTTcXrY8

 

Jeśli trzeba będzie robić, to mam kilka pytań: 

1. Czy oryginalna konserwację trzeba "zrywać" ? Z forum kilka osób pisze że tak, ale jest też część że nie. Tylko miejsca skorodowane

2. Nie będę robił tego sam , oddam komuś do zrobienia. Myślę że powinienem spytać o takie rzeczy jak: 

- całkowite rozebranie podwozia, czyszczenie

- szlifowanie miejsc skorodowanych

- nalożenie farby anty korozyjnej

- potem podkład epoksydowy

- na koniec masa bitumiczna 

Na coś jeszcze zwrócić uwagę? 

Prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam. 


Użytkownik rooneyasd edytował ten post 16:01, 01.06.2020

  • 0

#2 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:44, 01.06.2020

Tylko piaskowaniem usuniesz ,,rudego raka,,.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:38, 01.06.2020

Witam,
Prosiłbym o ocenę podwozia, wydaje mi się że lepiej je teraz robić , póki jeszcze nie jest w najgorszym stanie niż później ratować trupa, ale wole się dopytać fachowców.
Zdjecia: https://photos.app.g...KNKHbAcKTTcXrY8

Jeśli trzeba będzie robić, to mam kilka pytań:
1. Czy oryginalna konserwację trzeba "zrywać" ? Z forum kilka osób pisze że tak, ale jest też część że nie. Tylko miejsca skorodowane
2. Nie będę robił tego sam , oddam komuś do zrobienia. Myślę że powinienem spytać o takie rzeczy jak:
- całkowite rozebranie podwozia, czyszczenie
- szlifowanie miejsc skorodowanych
- nalożenie farby anty korozyjnej
- potem podkład epoksydowy
- na koniec masa bitumiczna
Na coś jeszcze zwrócić uwagę?
Prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam.

Dużo roboty ale do odratowania. Jednak myślę, że nikt tak dobrze nie zrobi jak własna ręką ;). Jeśli będzie to warsztat to poprosił bym aby pokazali mi wyczyszczone podwozie przed nałożeniem czegokolwiek.
  • 0

#4 Noe

Noe
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 01.06.2020

Ja myślałem, że u mnie podwozie wygląda źle i chce się za nie zabierać, a wygląda dużo lepiej niż u Ciebie.. Więc myślę że to ostatni moment, żebyś to zakonserwował.

Wysłane z mojego BND-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 rooneyasd

rooneyasd
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:ZG
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:13, 02.06.2020

Witam,

Bardzo dziękuje podpowiedzi. Teraz wiem że trzeba się tym koniecznie zająć. Zacznę dzwonić po mechanikach. Zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Co do własnej roboty, myślałem nad tym (mam kanał, lewarki, myjkę bym kupił) ale chciałbym aby było to zrobione raz a porządnie. Np z sciągnięciem baku. Tego nie jestem w stanie sam zrobić ponieważ czytałem że trzeba całe sanki zwalać.  


  • 0

#6 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 20:21, 02.06.2020

nie chcę straszyć, ale jak samemu tego nie zrobisz, albo nie masz zaufanego blacharza to kasa pójdzie w eter, a przekonasz się o tym dopiero po jakimś czasie (może po dwóch latach, a może po kilku miesiącach). znaleźć blacharza, następnie co luźne to zdjąć do gołej blachy, gdzie dziurka to wyciąć i zaspawać, a konserwę samemu z kanału nałożyć (zdjąć ten bak i sanki, jeśli jest taka potrzeba). jak oddasz 'firmie' to może i zdejmie te graty za Ciebie, ale oczyści po macoszemu, nie wytnie chorej blachy, a później zachlapie na szybko, na równo, żebyś dostał efektu placebo (bo przecież wszystko takie ładne czarne i rdzy nie widać) :zoltek: mechanicy drutują, blacharze szpachlują, a ci od konserwacji to iluzjoniści  :diabelek2: Ty decydujesz, jaką sztukę cyrkową opłacisz  :diabelmruga: jak niektórzy tutaj radzą ... najlepiej zrobią Twoje własne ręce  :diabelfaja: a i portfel tak nie schudnie ...


  • 1

#7 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 20:48, 02.06.2020

Tylko piaskowaniem usuniesz ,,rudego raka,,.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

i przy okazji oryginalną warstwę zabezpieczającą :zoltek: a jak już jest większa impreza u 'rudolfa', to i ser szwajcarski wyjdzie  :diabelgrin: piaskować można różne elementy metalowe, ale nie tak cienkie jak w Hondach na podwoziu :zoltek: nie widziałem jeszcze, żeby ktoś piaskował dach, jak mu purchle od rudej powychodziły, albo drzwi, bagażnik itp. sam kiedyś myślałem, że piaskowanie podwozia to dobry pomysł  :cyklop: ale po sporej lekturze i walce z 'rudym' w VI gen'ie po kilku latach cieszę się, że ten pomysł wyparował mi z głowy (po 2-3 latach, napęd dodatkowy na flinstona piaskowany ... eee murowany  :diabelgrin:).

do rzeczy .. piaskowanie podwozia, to dobry sposób na rdzę, o ile auto będzie stało wyłącznie na ekspozycji w określonych warunkach :zoltek: w innych przypadkach to proszenie się o kłopoty, albo dosyć kosztowna 'nauka poprzez praktykę' :zoltek: jak ktoś twierdzi inaczej, to najwyraźniej nie wie o czym mówi (nie żebym kogoś urażał), ale jak jest tu osoba, która piaskowała Accorda 2-3 lata temu, to już tego auta nie mai się nie wypowie  :zoltek: (gdzieś nawet był przykład tu na forum osoby, która podobnie sobie oczyściła podłogę, a po dwóch latach 'ruda' była wszędzie i już nie do ogarnięcia).

w skrócie - polecanie piaskowania do podwozia, to jak polecanie papieru ściernego do toalety  :diabeljezyk: ...  :pupa: będzie bardzo niezadowolona  :diabelzadowol:


  • 0

#8 rooneyasd

rooneyasd
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:ZG
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:39, 03.06.2020

Witam,

dzięki, będę wiedział na przyszłość. Ja zdecydowałem się oddać samochód tutaj https://www.olx.pl/o...19-IDz32up.html

Cena: +/- 800zł. Jeśli gośc zrobi tak jak pisze w opisie to powinno być dobrze. Z tego co mowił robił już 2 hondy accord i nie było z nimi aż tak źle, ale mówił że naprawdę różnie to bywa. Wiele czynników na to wpływa. 


  • 0

#9 masza22

masza22
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:seden
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:43, 03.06.2020

W opisie jest zawsze pieknie.Koniecznie przed polozeniem warstw bitumicznych zobacz jak jest oczyszczone podwozie.


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 115
Wzorowa

Napisano 07:45, 03.06.2020

Witam,

dzięki, będę wiedział na przyszłość. Ja zdecydowałem się oddać samochód tutaj https://www.olx.pl/o...19-IDz32up.html

Cena: +/- 800zł. Jeśli gośc zrobi tak jak pisze w opisie to powinno być dobrze. Z tego co mowił robił już 2 hondy accord i nie było z nimi aż tak źle, ale mówił że naprawdę różnie to bywa. Wiele czynników na to wpływa. 

 

W tej cenie nie ma środków?
Bo ze środkami to gość może 500zł zarobi za 2 dni roboty. Nie ma opcji żeby zrobić to dobrze w tej cenie niestety.


  • 0

#11 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:10, 03.06.2020

W tej cenie nie ma środków?
Bo ze środkami to gość może 500zł zarobi za 2 dni roboty. Nie ma opcji żeby zrobić to dobrze w tej cenie niestety.

Popieram. Za porządną robotę, która tu jest wymagana to niestety 2k trzeba by zapłacić a i tak głową by kręcili ... Ja przy swoim gruzie, któryo niebo lepiej wyglądał siedziałem z trzy tygodnie ;)

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 08:11, 03.06.2020

  • 0

#12 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:55, 03.06.2020

Ja swoją własną wyceniamy na 3000 z chemią a i tak jeszcze będę robił poprawki.

Ale w tym konkretnym przypadku dodałbym jeszcze 1000 zł.


Użytkownik gkill edytował ten post 06:06, 05.06.2020

  • 0

#13 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 05:40, 05.06.2020

ze zdjęć przesłanych na samej górze:
do zrobienia podłużnice, podłoga w okolicy tylnej belki, progi, stabilizator, mocowanie stabilizatora i podłoga w okolicach mocowania przewodów sztywnych. jak jest opcja, to można by sanki oddzielnie zabezpieczyć. reszta jest wymienna, a pozostała rdza jest na zgrzewach blach i bez grubszej ingerencji porządnego blacharza nawet nie ma sensu tego dotykać, bo ruda jest w miejscach niedostępnych. trzeba by rozdzielać blachy, a to nie są koszta rzędu 1000 zł, a może pójść w dziesiątkach tysięcy :zoltek: więc bez sensu. to co wypisane u góry, plus dodatkowo profile zamknięte zalać środkiem konserwującym i więcej nic nie dotykać (ile to będzie kosztowało, to ciężko ocenić po samych zdjęciach :zoltek: ). koszt raczej zbliżony do tego, który podał gkill, a jak wyjdą dziury w podłużnicach, podłodze, albo progach, to spokojnie 3000 przekroczy :zoltek: no chyba, że się zrobi na odp****ol  :diabelfaja: większość mógł by zrobić samemu i przygotować podłogę pod blacharza. jeśli będzie robić to kto inny, to kilka kafli pójdzie ... na pewno nie 800 zł  :zoltek: (przykład: porządne malowanie zderzaka to koszt około 300-500 zł zależnie od stanu zderzaka, a tutaj mówimy o wielu elementach podwozia ... no nie ma opcji, bez fuszery zmieścić się w tych 800 zł  :diabelfaja:).


Użytkownik gons edytował ten post 05:41, 05.06.2020

  • 2

#14 rooneyasd

rooneyasd
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:ZG
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:48, 05.06.2020

Witam,

Bardzo dziękuje za pomoc :)  

Zaufany mechanik powiedział że ten "gość" za 800zł to on zaleje to i tyle. Powiedział to samo co WY tutaj, lepiej zrobić samemu i wiesz co było zrobione i jak. Gość który miał to robić, miał robić bez sciągania baka. Jak on może zrobić  bez sciągania to ja też tak samo mogę zrobić. Nie wiem czemu byłem taki uparty. Człowiek uczy się całe zycie. 

W kazdym bądź razie będę to robił sam. 

 

Materiały które użyje są polecane tutaj na forum:

na rdze: APP R-Stop 1 puszka 

farba anty korozyjna: corina 1l 

podkład epoksydowy / do profili: VALVOLINE Tectyl ML 2 puszki + 1 spray 

Na koniec: Tectyl Bodysafe 4 szt 1l + 1 szt. Spray

 

Pytania: 

1. Będę robił w kolejności tak jak na początku miał to ktoś robić to znaczy, umyje podwozie, suszenie, rdza do gołej blachy, rstop, farba anty korozyjna, podkład epoksydowy, na koniec tectyl Bodysafe. W takiej kolejności to robic? 

2. Dobrą ilość materiałów podałem? Czy moze coś jeszcze warto wiecej wziać? 


  • 1

#15 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:22, 05.06.2020

Witam,
Bardzo dziękuje za pomoc :)
Zaufany mechanik powiedział że ten "gość" za 800zł to on zaleje to i tyle. Powiedział to samo co WY tutaj, lepiej zrobić samemu i wiesz co było zrobione i jak. Gość który miał to robić, miał robić bez sciągania baka. Jak on może zrobić bez sciągania to ja też tak samo mogę zrobić. Nie wiem czemu byłem taki uparty. Człowiek uczy się całe zycie.
W kazdym bądź razie będę to robił sam.

Materiały które użyje są polecane tutaj na forum:
na rdze: APP R-Stop 1 puszka
farba anty korozyjna: corina 1l
podkład epoksydowy / do profili: VALVOLINE Tectyl ML 2 puszki + 1 spray
Na koniec: Tectyl Bodysafe 4 szt 1l + 1 szt. Spray

Pytania:
1. Będę robił w kolejności tak jak na początku miał to ktoś robić to znaczy, umyje podwozie, suszenie, rdza do gołej blachy, rstop, farba anty korozyjna, podkład epoksydowy, na koniec tectyl Bodysafe. W takiej kolejności to robic?
2. Dobrą ilość materiałów podałem? Czy moze coś jeszcze warto wiecej wziać?

Zobacz jeszcze na takie coś. Jak to nie jest ściema to można by spróbować.

https://allegro.pl/o...source=facebook
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: konserwacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq