Witam
Szanowni koledzy co prawda temat dotyczy F-RV ale silnik ten sam .
diesel N22A1
Mianowicie po zerwaniu łańcucha przy przebiegu ok 217 tys po złozeniu wszystkiego do kupy nie pasuja znaki na kołach łańcuchowych ze znakami na samym łańcuchu.
tzn
1.zdejmowana była głowica bo tłoki sie spotkały z zaworami i rozwaliło 6 dźwigienek zaworowych .
okazało sie ze same zawory sa ok .głowica splanowana i sprawdzona szczelnosc.
nowa uszczelka pod głowica
2.scieło obydwa kliny na kołach wałków rozrządu - ale nie do końca tylko jakies 1-2mm - kliny wymienione na nowe.
3.załozony nowy łancuch febi i ten krotki na pompe oleju (ten miał zaki na sobie ) i łancuch rozrzadu -tu znaki przeniosione z oryginalnego łańcucha- ilosc ogniw i długosc jest taka sama .
i teraz syruacja wyglada tak ze jak załoze wszystko wg schematu (znaki na łancuchu do znaków na kołach i wale) to tłoki uderzają w zawory .
jesli natomiast ustawie znaki na wale i kołach tak zeby dobrze to chodziło bez kolizji to znak na łańcuchu na wale zgrywa sie w kołem , natomiast na kole górnym przestawiony jest o 2 ogniwa wzgledem schematu .
ale nie ma kompresji - sprawdzałem dopiero tylko na pierwszym cylindrze .
szczerze rece mi opadajÄ… .
dzieki za wszelkie wskazówki
Michal