Napisano 18:13, 08.09.2018
Jak jest dobrze wystrojone, odpowiednie podzespoły założone, to lpg nie niszczy silnika ani w siódemce ani w ósemce ani we wcześniejszych generacjach Accorda. Check się zapali jak będzie za ubogo, za bogato, lub gdy będzie problem z jakąś sondą lambda czy też z reduktorem.
Check może zapalić się również (chociaż wcale nie musi), gdy jest świeżo założona instalacja i pomiędzy 1000-3000 km od momentu założenia instalacji mniej więcej, może się zapalić w tym przypadku, jak używa się silnika na wysokich obrotach głównie-wynika to z tego, że nowy reduktor się układa, stąd też taka ewentualność może mieć miejsce. Wtedy odpowiednia regulacja ciśnienia sprawę załatwia i check gaśnie. Tak było u mnie w siódmej generacji 2.4 po jakimś niecałym 1 tyś. kilometrów od momentu założenia instalacji i monter instalacji o tym mnie uprzedził zakładając mi lpg. Ale też, dosyć szybko jechałem, stąd też pewnie tak się stało. Podjechałem do niego, ciśnienie na reduktorze podwyższył i sprawa została załatwiona i od tamtego momentu jest spokój przez 40 tys. kilometrów a czasami zdarza mi się wykorzystać wysokie obroty silnika, chociaż sporadycznie. Z kolei w drugim Acco 7 2.0 problem ten nie wystąpił pomimo, że zrobiłem już ponad 10 tys. na lpg i za niedługo jadę nim na pierwszą regulację i na wymianę filtrów.
Tak wynika przynajmniej z mojego doświadczenia.