Witam, od jakiegoś czasu zącząłem słyszeć na biegu jałowym na postoju , że silnik pracuje dosyć nierówno (obroty nie skaczą) i brzmi wewnątrz jak silnik diesla... a jest to 2.0vtec K20Z2. Znalazłem filmik na youtube gdzie identycznie pracuje jak mój.
Widziałem wiele tematów o różnych stukaniach silnika, aczkolwiek nie pasowało to do tego typu stuków...
Bardzo prosiłbym o pomoc... czy to coś poważnego?
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli temat się dubluje .
Pozdrawiam
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 16:02, 12.05.2018
#2
Napisano 10:21, 13.05.2018
a jak przy dodawaniu gazu / ruszaniu?
#3
Napisano 11:06, 13.05.2018
a jak przy dodawaniu gazu / ruszaniu?
To dzieje się tylko kiedy silnik już jest rozgrzany. Przy gazowaniu czy ruszaniu te stukanie tak jakby przyśpiesza i zanika, wraca na wolne obroty i tak jak na filmiku... smieje sie , ze brzmi jak diesel. Chociaż , sprawdzę dokladnie jeszcze raz dzisiaj jak przy dodawaniu gazu i ruszaniu... ale wydaje mi się , że stukanie wtedy ustaje.
Użytkownik scO edytował ten post 11:49, 13.05.2018
#4
Napisano 12:26, 13.05.2018
Właśnie przejechałem się jeszcze raz i teraz stwierdzam takie fakty.
1. Przy dodawaniu gazu, przy 2 tysiącach obrotów nie słyszę już tego stukania ( przyśpiesza ono i zanika jak pisałem wcześniej przy dodawaniu gazu)
2. Na wolnych obrotach silnik się trzęsie , aż w kabinie to odczuwam... trzęsie się kokpit i kierownica.
3. Co dziwnego.... jak wyłączę światła to obroty spadają gdzieś o 100 i wtedy stukanie jest bardziej słyszalne
3.1 Gdy włączam światła , obroty wchodzą gdzieś na około 800 i stukanie występuje ale dużo mniej słyszalne, silnik trzesie sie o duzo mniej
Mam zamiar w tym tygodniu podjechać do mechanika na regulację zaworów, wyczyścić przepustnicę... może to coś pomoże ( wyczytałem , ze to podstawa w tego typu sprawach)
Ktoś jakieś sugestie co to moze byc?
ps. I tez kolejna dziwna sprawa to od okolo tygodnia, wychodzac z auta zawsze lapiac za drzwi kopie mnie prad ... mialem tez raz sytuacje ze kluczyk wkladalem do stacyjki trzymajac za metalowa czesc i tez mnie koplo... dziwne
Użytkownik scO edytował ten post 15:46, 13.05.2018
#5
Napisano 06:17, 16.05.2018
Czy ktoś pomoże? Proszę
Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i ruszaniu , klekocze mocno wraz z przyśpieszaniem... zanika po chwili....
A reszta tak jak opisałem wyżej
#6
Napisano 07:02, 16.05.2018
Co tu dużo pisać, prawdopodobnie tłok - panewka lub wytarty wałek. Poodłączaj po kolei wtryski i sprawdź czy stukanie nie jest związane z jednym z cylindrów.
#7
Napisano 09:28, 16.05.2018
Co tu dużo pisać, prawdopodobnie tłok - panewka lub wytarty wałek. Poodłączaj po kolei wtryski i sprawdź czy stukanie nie jest związane z jednym z cylindrów.
A gdyby okazało się, że jest to co piszesz to mocno przerąbane? np Tłok-panewka? w sensie ogromne koszta i kaplica czy znośnie dla auta i kieszeni?
Wytarty wałek brzmi groźniej
#8
Napisano 10:09, 16.05.2018
Wymiana panewek ~ 1000zł z częściami
Wymiana silnika (w przypadku uszkodzonego tłoka / porysowanego cylindra) 3000 - 3500zł (silnik ok 2-2,5k, robota 1k). Jeśli uszkodzony będzie tylko tłok, a cylinder będzie ok, to można spróbować naprawiać silnik który masz, koszty będą podobne, tyle że będziesz bardziej pewny tego co masz.
Wymiana wałka rozrządu - nie mam rozeznania.
Może pojeździć kilkanaście - kilkadziesiąt tyś km, nie wiadomo kiedy padnie. Jeśli to panewki, to ich wymiana uratuje silnik. Zaniedbanie wymiany panewek będzie skutkowało uszkodzeniem wału i być może korbowodu - wtedy nie za bardzo opłaci się naprawiać,.
Większość z tych usterek można próbować zdiagnozować.
#9
Napisano 10:19, 16.05.2018
Wymiana panewek ~ 1000zł z częściami
Wymiana silnika (w przypadku uszkodzonego tłoka / porysowanego cylindra) 3000 - 3500zł (silnik ok 2-2,5k, robota 1k). Jeśli uszkodzony będzie tylko tłok, a cylinder będzie ok, to można spróbować naprawiać silnik który masz, koszty będą podobne, tyle że będziesz bardziej pewny tego co masz.
Wymiana wałka rozrządu - nie mam rozeznania.
Może pojeździć kilkanaście - kilkadziesiąt tyś km, nie wiadomo kiedy padnie. Jeśli to panewki, to ich wymiana uratuje silnik. Zaniedbanie wymiany panewek będzie skutkowało uszkodzeniem wału i być może korbowodu - wtedy nie za bardzo opłaci się naprawiać,.
Większość z tych usterek można próbować zdiagnozować.
Ja mam benzynowy silnik 2.0 vtec... zaraz mogę zejść do niego. Odpalę auto i po kolei wypinać wtyczki od cylindrów? sprawdzać czy coś się dzieje?
A w przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem na regulację luzów zaworowych.... mam nadzieję, że to rozwiąże sytuację
#10
Napisano 10:48, 16.05.2018
Procedura sprawdzania który cylinder (tłok/panewka) "stuka" polega na odpinaniu po kolei wtyczek od wtrysków (możesz zrobić to zarówno na gazie lub benzynie). Nie polecam odpinania wtyczek cewek, gdyż powoduje to niepotrzebne zalewanie katalizatora paliwem.
W skrócie :
- przełączasz na PB (jeśli masz LPG)
- odpinasz wtyczkę pierwszego wtryskiwacza i sprawdzasz czy stuka
- wpinasz wtyczkę pierwszego wtryskiwacza i odpinasz drugi wtryskiwacz i sprawdzasz czy stuka.
- itd.
najprawdopodobniej, po odpięciu jednego z czterech wtrysków stukanie ustanie - jeśli tak, to jest niemal pewne że masz problem z układem tłokowo - korbowym.
To co można zrobić w kolejnych krokach:
- sprawdzić luzy zaworowe (choć to raczej nie przez to) i krzywki na wałkach rozrządu
- sprawdzić czy świece nie są poluzowane
- zajrzeć do cylindrów czy nie są porysowane (od biedy wystarczy tania chińska kamerka endoskopowa)
- sprawdzić sprężanie na cylindrach (nie wykluczy uszkodzenia tłoka, ale może je potwierdzić)
- sprawdzić luz panewek - metody są na YT, też nie wykluczy to uszkodzenia panewki ale może je potwierdzić
Jeśli jednak stuka tłok / panewka to są dwie opcje:
1) jeździć aż silnik padnie i później wymienić na k24A3
2) zdjąć miskę olejową i dostać się do panewek - jeśli to one, to wymieniać.
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 10:51, 16.05.2018
#11
Napisano 11:19, 04.06.2018
Wyregulowałem zawory, póki co to stukanie ustało ( chociaż mam wrażenie, że czasami je słyszę) .... silnik zaczął pracować równiej.
Będę jeździł i jeździł , zobaczymy w przyszłości czy coś się tam dzieje.
z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
#12
Napisano 10:33, 05.06.2018
Mam ten sam problem. Silnik (K20A6) pracuje jak diesel. Zwlaszcza na postoju w trybie D na automacie to czuć i słychać. Za tydzień będą regulowane zawory i zobaczymy czy się coś porawi.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
#13
Napisano 21:08, 14.06.2018
Regulacja zaworów nie pomogła. 'Klekot diesla' jest najbardziej słyszalny w momencie załączania klimy.
#14
Napisano 08:24, 20.06.2018
#15
Napisano 14:10, 20.06.2018
Knapix zobacz czy po wciśnięciu sprzęgła nadal jest to słyszalne czy może ustaje
Kolega Knapix to ma chyba automatyczną skrzynię biegów ...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, silnik
|
VII
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z szybami/centralnymNapisany przez Kemiter , 12 cze 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak składania lusterek i tylko częściowe sterowanieNapisany przez BarryPioter , 01 cze 2024 VII, vii, lusterka, elektryka |
|
|
||
VII
Mechanik →
Układ napędowy →
Accord vii automat 2.4 wyciek atf.. Wszytko mokreNapisany przez ferby22 , 27 maj 2024 VII, ATF wyciek silny |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Czarny dum z wydechuNapisany przez Marek21 , 16 maj 2024 VIII, Silnik |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak prądu w niektórych podzespołachNapisany przez Krejzol , 14 maj 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych