XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Nadmierne spalanie oleju silnikowego - problem rozwiązany
#1
Napisano 22:21, 12.03.2018
Dla tych wszystkich, którym sen z powiek spędza nadmierne spalanie oleju silnikowego mam dobrą wiadomość: problem można usunąć niewielkim kosztem.
Zgodnie z materiałem znalezionym na YouTube 90% przypadków większego zużycia oleju jest związane z niewłaściwym działaniem kierunkowego zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej.
Koszt zaworu niewielki a wymianę można wykonać we własnym zakresie.
Po więcej szczegółów odsyłam do serwisu youtube gdzie poprzez tagi: PCV valve replacent, pił consumption solved możecie odszukać materiały dot. ww. problemu.
Nie znalazłem na forum tematu związanego z wymianą tego zaworu.
Jeżeli któryś z użytkowników przetestował już metodę i może się podzielić wiedza było by miło.
Zapraszam do dyskusji.
#2
Napisano 11:02, 13.03.2018
Witam.
Wymieniłeś ten zawór PVC i zużycie oleju spadło? Czy tylko sugerujesz się na oglądanych filmach na YouTube...
#3
Napisano 11:38, 13.03.2018
#4
Napisano 12:54, 13.03.2018
W F serii są dwa kanały odpowietrzające skrzynię korbową.
K 1 łączy bezpośrednio s.k. z kolektorem ssącym poprzez właśnie zaworek otwarty przy pracy na niskich obrotach=wysokie podciśnienie w kolektorze. Rosną obroty, otwiera się przepustnicą , spada podciśnienie, kulka czy co tam jest opada, zamyka zaworek, do pracy włącza się kanał 2.
K 2 łączy się, ale przed przepustnicą i jest ogrzewany płynem by nie dopuścić do zalodzenia.
Są stosowane tzw odmy, separatory, które montuje się przed wejściem do dolotu. Zbiera się w nich nadmiar oleju, w ten sposób chroniąc przepustnicę przed brudem.
Sam zaworek rzadko zawodzi. Problem rośnie wraz z wyeksploatowaniem silnika.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#5
Napisano 13:14, 13.03.2018
To raczej nie jest tak proste, ale może do 2 tygodni będę robił wiosenną paczkę to wrzucę zaworek PVC (17130-RBB-A01) i sprawdzę w praktyce
#6
Napisano 17:37, 13.03.2018
Użytkownik lakatus edytował ten post 17:38, 13.03.2018
#7
Napisano 18:07, 13.03.2018
przeciez to czy zawor dziala da sie sprawdzi a nie dywagowac....za duzo youtuba za malo pod mazke zagladania..
x2
#8
Napisano 18:28, 13.03.2018
Dokładnie jest kilka filmów nawet na YT jak to sprawdzić
#9
Napisano 18:30, 13.03.2018
#10
Napisano 19:42, 13.03.2018
#11
Napisano 21:21, 13.03.2018
W VIII genie jest identycznie na 90% to pierścienie
#13
Napisano 22:53, 13.03.2018
Sprawdziłem dzisiaj w Serwisie - cena wraz przewodem to koszt 260pln. Przypuszczam, ze jeżeli cena była by o polowe niższa nikt z osób wypowiadających sie nie zastanawiałby się ani sekunde czy warto.
#14
Napisano 06:21, 14.03.2018
×2Panowie ale zapieczone pierscienie nie zapiekaja sie same z siebie -winny jest olej lub i jego zbyt rzadka wymiana
#15
Napisano 08:15, 14.03.2018
W różnych samochodach proces odpowietrzania jest różnie rozwiązywany, ale zawsze opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Niedrożność systemu powoduje problemy. Wzrost ciśnienia, rozszczelnienie silnika, utrata mocy. W silnikach wyeksploatowanych nadmierne przedmuchy zakłócają pracę silnika. Kiedyś po prostu puszczało się wężyk obok silnika. Miłujacy przyrodę robili, ala separatory, by olej nie kapał na drogę. Działa to nie grzeb. To już lepiej (bez obrazy) zająć się modzeniem
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Spalanie oleju, zużycie oleju, nadmierne spalanie oleju
VIII
Mechanik →
Silniki →
Kolektor dolotu, przepustnica - moment dokręceniaNapisany przez kaer14 , 17 May 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Czarny dum z wydechuNapisany przez Marek21 , 16 May 2024 VIII, Silnik |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Silniki →
Panewki oporowe do silnika R20A3Napisany przez Mariusz Vgen , 14 May 2024 VIII, Panewki |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
„Świergotanie” spod maskiNapisany przez Jerv , 13 May 2024 VIII |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wypadanie zapłonów - dziwny przypadekNapisany przez Wlr , 13 May 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych